Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Ik ga even bijlezen! Helaas ging het de afgelopen dagen beroerd.

Alcedo schreef op 29-11-2023 om 11:13:

[..]

Ik heb van mijn therapeut ook geleerd om vaker nee te zeggen. Ik voel me er vaak egoïstisch onder maar het helpt mij wel om wat meer aan mezelf te denken.

Snap ik. Daar zijn wij nu ook mee bezig, onder andere. 

Laykaen MrsMary,  sterkte! Wat rot dat het nu niet  lekker  gaat bij jullie. 

Ik heb lekker  gewerkt  vandaag.  Ondanks  de werkdruk, ben ik nog steeds zó blij met deze baan. Ik moet nog iets zekerder worden van mezelf  en  proberen te accepteren  dat me druk maken  toch niet helpt, maar verder ga ik altijd blij en met een voldaan gevoel  naar huis. Dat was in mijn vorige  baan wel anders.
Nu ff eten koken. Man ligt ziek op de bank en dochter is naar de sportschool  met vridnd, ze mag weer ( rustig aan , max 30 kg ) gaan legg  pressen. Het gewicht dat ze deed voordat ze haar knie brak was 125 kilo, dus nog een lange weg te gaan,  maar toen ze hoorde dat ze weer mocht, zat ze gelijk in de auto!

Goedemorgen.  Ook vandaag  weer een lange dag voor de boeg. Zo dochter naar haar werk brengen ( scholing, krijgt ze geen taxi voor) drie kwartier omhoog rijden. En dan 2 uur richting zuiden naar oudste. Daar moet ik mee naar Rotterdam  voor een afspraak  waar  mijn aanwezigheid  bij gewenst is. 
Met dit weer ( code geel ) wel een uitdaging  denk ik in mijn kleine autootje. Ik vertrek  op tijd, zodat files enzo me niet te erg kunnen dwarsbomen.  Rij gelijk  door dus vanaf het werk van dochter. Had nog uurtje later gekund maar ga het er maar  niet op wagen.
Fijne dag allemaal!

Wat naar MrsMary.

Succes vandaag Lientje.

Bedankt Layka!

Het is niet mijn week. Vanochtend kreeg ik een appje van mijn schoonmaakster dat ze niet komt vandaag vanwege een reden waar man en ik een beetje pissig om werden (vanwege herkenbaarheid zet ik dat hier maar niet neer). Man heeft geen tijd om schoon te maken dus nu gebeurt het maar niet. 

Als het goed is word ik vandaag gebeld door het ziekenhuis over de opnamedetails van maandag. Vandaag wordt ook mijn bedsteun geleverd. Handig voor na de operatie. 

Verder voel ik me moe, mijn lijf doet pijn (zal de drukte wel zijn) en ik ben al dagen chagrijnig, mede omdat alles tegen lijkt te zitten deze week. Gelukkig kan ik vandaag wel een beetje rustig aan doen. 

Alcedo: het zit je inderdaad behoorlijk tegen momenteel. Ik hoop dat in ieder geval de operatie goed verloopt. En daarna een goed herstel, voorzover mogelijk. Heel veel sterkte alvast!

Voor de rest: een fijne dag allemaal, met zo weinig mogelijk pijn en stress!

Ik heb vandaag maar 330 km gereden maar wel 6 uur in de auto gezeten.  Nu heb ik dus ( gek hè) pijn. Het was de hel langs de weg. Vanmorgen  glad, mist, sneeuw half gesmolten,  felle zon en weer mist. Terug vanmiddag/ avond: files, files, files en sneeuw. Blij dat ik thuis ben. Heel geconcentreerd  en dus gespannen  gereden, want wat een horken zitten er langs de weg. En maar van baan wisselen,  links gaat sneller,  oh, nu gaat  rechts sneller.... ik snap nu waarom  er zoveel ongelukken zijn op de snelwegen.  Ook van 5e baan naar 1e omdat ze de afslag  bijna  missen, je wordt gesneden  bij het leven.
Ben zo blij dat ik thuis ben.

Ik snap dat je blij bent dat je thuis bent, Lientje. Het was inderdaad heftig vandaag.

Alcedo, wat een ellende allemaal. Ik hoop dat je operatie goed verloopt en je voorspoedig herstelt. Het mag nu ook wel eens goed gaan.

Alvast  sterkte  voor  maandag  Alcedo! ( voor het geval  dat ik het ga vergeten)
Mijn hoofd  is wat wazig de laatste tijd. Ik heb overal  briefjes en notities  in mijn telefoon  voor wat ik nog moet doen/ onthouden,  maar het lijkt wel niet helemaal  te lukken..

Bedankt allemaal!

Ik dacht  gisteren  , morgen  maar niet  zwemmen  gezien  de pijn. Nu toch geweest,  was erg lekker. Ff een broodje eten nu en dan naar mijn moeder.  Weinig  echt vrij weer op mijn vrije dagen . Als ik terug  kom moet ik nog strijken  en  vanavond  nog even naar de bibliotheek.  Weekend  werk ik weer.

Alcedo, van mij ook alvast sterkte met je operatie!!

alcedo,  sterkte en succes met de operatie en het herstel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.