Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

lientje69 schreef op 28-11-2023 om 11:56:

Hopelijk lukt het nog voor je operatie Alcedo! Al wordt het wel krap nu...

Ik beneven kort de stad ingeweest voor wat cadeautjes. Kon slecht slagen . Xenos had normaal ook veel leuke betaalbare dingen. Maar dat viel nu tegen. Daarvoor had ik acupunctuur, vlakbij de grote stad , dus even doorrijden was handig. Verder pastte mijn pandora bedel niet, bleek een scroefbedel te zijn
Gewoon draaien ipv duwen... stond ik even voor paal.

Nee, voor de operatie gaat sowieso niet meer lukken. De goedkeuring duurt immers ook weer even.

Wat waardeloos, Alcedo! Hopelijk gaat het met de mobiliteit na de operatie snel weer goed. Ook idioot dat zo’n goedkeuring lang op zich moet laten wachten, zeker in deze situatie.

Picunia schreef op 28-11-2023 om 16:25:

Wat waardeloos, Alcedo! Hopelijk gaat het met de mobiliteit na de operatie snel weer goed. Ook idioot dat zo’n goedkeuring lang op zich moet laten wachten, zeker in deze situatie.

Ja, nou had ik het sowieso al niet meer gered, maar ik vind het allemaal onnodige handelingen. Zulke dingen kunnen zoveel efficiënter...

Ik mag na de operatie de eerste zes weken niks. Zelfs geen seks 

Alcedo schreef op 28-11-2023 om 17:29:

[..]

Ja, nou had ik het sowieso al niet meer gered, maar ik vind het allemaal onnodige handelingen. Zulke dingen kunnen zoveel efficiënter...

Ik mag na de operatie de eerste zes weken niks. Zelfs geen seks

Oei, dat wordt weer thuiszorg dus?

Je man moet al het andere al doen dan denk ik, of is er nog familie  die verder kan of wil bijspringen?

Ik baal. Wéér  een collega  die opstapt. En 2 langdurig  zieken. Hoe krijgen we de roosters nog rond.. ik moet het me niet aantrekken en loslaten,  maar vind dat zo moeilijk.
Denk dat ik zeker  weer wat van die diensten op ga pikken mezelf  kennende , maar op langere termijn  is dat niet vol te houden uiteraard.

Ik vraag me af of ik dat nog kan aanleren op mijn leeftijd,  loslaten  en ontspannen.  Ben er niet bepaald  goed in.

lientje69 schreef op 28-11-2023 om 18:13:

Ik vraag me af of ik dat nog kan aanleren op mijn leeftijd, loslaten en ontspannen. Ben er niet bepaald goed in.

Je leert het wel, Lientje.
Je zal wel moeten, voordat jezelf omvalt, dan hoor jij ook bij de langdurige zieken.

Niemand is onmisbaar, heb ik geleerd,toen ik met een burn-out thuis kwam te zitten.

hemke. Ik heb je een pb gestuurd.

Lientje, je zult inderdaad wel moeten. Voor jezelf. Je kunt je er al op in stellen dat je vaak "nee" moet gaan zeggen. 

Alcedo, veel sterkte. Het valt niet mee.. Mag ik vragen wat voor operatie je krijgt?

SuzyQFive

SuzyQFive

28-11-2023 om 23:00 Topicstarter

Dat is balen Lientje! Maar je bent al goed bezig om tegen je gevoel in al die oproepen te negeren. 
En anders moeten die zgn managers zelf maar op de werkvloer gaan staan. 
Vandaag op excursie geweest met school naar Leeuwarden. Was leuk maar wat een energie zit er in die eersteklassers… Vanavond voorlichting geven op een basisschool over onze school. 

Haha, ja de eersteklassers hebben nog flink energie  Suzy, dat verandert  later wel.
Ik moet zo weer werken dus op tijd mijn bed uit.
Heb een stageloper mee , dus een extra handje mee.

lientje69 schreef op 28-11-2023 om 18:13:

Ik baal. Wéér een collega die opstapt. En 2 langdurig zieken. Hoe krijgen we de roosters nog rond.. ik moet het me niet aantrekken en loslaten, maar vind dat zo moeilijk.
Denk dat ik zeker weer wat van die diensten op ga pikken mezelf kennende , maar op langere termijn is dat niet vol te houden uiteraard.

Ik vraag me af of ik dat nog kan aanleren op mijn leeftijd, loslaten en ontspannen. Ben er niet bepaald goed in.

Het punt is dat zolang jij je blijft opofferen, er op je werk niets veranderd omdat de noodzaak er niet meer is. Je houdt het probleem dan zelf in stand (niet jij alleen natuurlijk).

Dat wil niet zeggen dat je helemaal niets extra's meer moet doen, maar jullie inzet heeft ook gevolgen voor keuzes van het management.

lientje69 schreef op 28-11-2023 om 18:10:

[..]

Oei, dat wordt weer thuiszorg dus?

Je man moet al het andere al doen dan denk ik, of is er nog familie die verder kan of wil bijspringen?

Als man thuis is heb ik geen thuiszorg nodig. Man wil dat ook liever niet.

Verder is er niemand die bij kan springen. Thuiszorg heeft wel in het dossier staan dat de urgentie hoog is áls ik bel nu.

Alcedo schreef op 29-11-2023 om 07:35:

[..]

Het punt is dat zolang jij je blijft opofferen, er op je werk niets veranderd omdat de noodzaak er niet meer is. Je houdt het probleem dan zelf in stand (niet jij alleen natuurlijk).

Dat wil niet zeggen dat je helemaal niets extra's meer moet doen, maar jullie inzet heeft ook gevolgen voor keuzes van het management.

Ik heb de afgelopen tijd ook wat vaker ja gezegd tegen extra werk en ik had het er vorige week over met mijn therapeut. Hij zei: hoe vaker jij ja zegt, hoe vaker zij je gaan vragen. Hij heeft er zo gelijk in! Dat was wel een eye opener. 

Broodjebrie schreef op 29-11-2023 om 07:46:

[..]

Ik heb de afgelopen tijd ook wat vaker ja gezegd tegen extra werk en ik had het er vorige week over met mijn therapeut. Hij zei: hoe vaker jij ja zegt, hoe vaker zij je gaan vragen. Hij heeft er zo gelijk in! Dat was wel een eye opener.

Ik heb van mijn therapeut ook geleerd om vaker nee te zeggen. Ik voel me er vaak egoïstisch onder maar het helpt mij wel om wat meer aan mezelf te denken.

Wij moeten  verplicht  in een noodapp zitten . Waarin dan de vraag komt: help , wie kan er werken. Ik zeg al lang niet  meer,  ik kom wel. Weeg eerst de voor en tegens voor mezelf  af. Manager  ziet het probleem  echt wel hoor, masr als de mensen er niet zijn , kunnen zij het ook  niet oplossen. Als flex én  uitzendbureau  niet reageert, heb je een probleem.  En er moet toch een poppetje  staan uiteindelijk. 

Werkdag gaat weer snel vandaag.  Net vergadering  gehad. Straks de mensen even op rust en dan is er knutselen. Gaat een deel bewoners heen. Geeft rust voor ons.

Goedemorgen, 

Ik heb geprobeerd me een beetje bij te lezen.
Alcedo, je gaat weer een zware tijd tegemoet begrijp ik. Veel sterkte.
Ik hoop dat het lukt allemaal thuis.

Lientje, bij jou is het weer aanpoten op je werk. 
Probeer inderdaad, hoe moeilijk ook om aan jezelf te denken.

Ik heb maandag drie rugblokkades gehad. 
Beroerd van de medicatie en veel pijn.
Een normale reactie bij mij.
Nu maar weer wachten tot het helpt voor een paar maanden.
Ik heb bewust mijn agenda leeg gehouden. 
Vanmorgen voor het eerst weer met rollater een stukje verder kunnen lopen met mijn hond.
Lieve kinderen en mensen om me heen die hulp aanbieden. Dat voelt weer zo goed.

Ik zal vast wat reacties vergeten zijn maar ik lees mee en leef mee met jullie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.