Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

MrsMary schreef op 23-11-2023 om 17:37:

[..]

Ik denk dat je echt wel beweging genoeg gehad hebt, morgen rustig aan.

Op de uitvaart van mijn vader was er iemand van de afdeling van het verpleeghuis waar hij zat. Dat had ik niet verwacht en het deed me veel. Het wordt dus gewaardeerd.

Wij doen  dat sowieso  altijd. En ik heb vanmiddag  bij de uitgeleide met erehaag een gedicht voorgelezen en een persoonlijk  woordje gedaan.  Familie  was duidelijk ontroerd. 

lientje69 schreef op 23-11-2023 om 19:34:

[..]

Wij doen dat sowieso altijd. En ik heb vanmiddag bij de uitgeleide met erehaag een gedicht voorgelezen en een persoonlijk woordje gedaan. Familie was duidelijk ontroerd.

Wat mooi, Lientje!

Goedemorgen. 
Na een nachtje slapen ( waarbij ik zoals altijd veel wakker geweest ben) , voel ik me weer redelijk  gelukkig.
Dat is mooi, want er staan 4 manden wasgoed op mij te wachten . Dochter heeft even haar kamer opgeruimd met haar vriend. Dat was er met haar knie nogal bij ingeschoten  de laatste weken. Hoewel ik toch elke week was uit haar wasmand heb gehaald, lag er op en onder de stoel/ bank / bed  aan voorraad .
De eerste was draait. Op zich voel ik me redelijk  goed,  dus misschien  ga ik straks  ook nog wel zwemmen. Maar dat kijk ik nog even aan, eerst maar eens rustig wat in huis doen en ontbijten. Mijn huis is na een week werken ook behoorlijk  rommelig en wat vies, dus ik weet nog niet wat ik prioriteit  ga geven  vandaag.

Wat lief MrsMary, ik snap heel goed dat dat je raakt.
Fijn Lientje, dat jullie dat ook doen.

Ik heb net iemand van de thuiszorg op bezoek gehad om het zorgplan bij te werken. Die controle doen ze elk half jaar en dat kon blijkbaar niet telefonisch. Inmiddels hebben ze behoorlijk wat wisselingen gehad in personeel, dus het was toch ook wel weer prettig om er even een gezicht bij te hebben. Fijn ook dat de indicatie er nog steeds is, dat scheelt mij.

Morgenavond een dineetje, dus de rest van het weekend probeer ik het rustig aan te doen. Vandaag het rijk grotendeels alleen, dat is ook wel prettig. 

Fijn dat de indicatie  gfldig blijft Alcedo!

Ik ben toch gaan zwemmen ondanks dat ik wat pijn had. Was wel lekker, gelijk weer een nieuwe  12 badenkaart gekocht.   Dat stimuleert  weer wat.
Nu  even een  tijdje  op de  bank, straks  weer aan het huishouden  verder.

Wat is er weer een hoop gebeurd met jullie!
Ik hoop dat de therapie je brengt wat je nodig hebt, BroodjeBrie.
Voor jou fijn, Alcedo, dat de thuiszorgindicatie blijft. Heb je er baat bij?
Lientje, wat weer een zware week. Gelukkig kon je nog even zwemmen. Hopelijk is het volgende week rustiger.

Ik heb bloeduitslagen binnen. Mijn B12 is 132 bij een ondergrens van 130. Daar heb ik over gebeld, want ik vind het erg laag en met mijn klachtenbeeld lijkt het mij zinvol om te kijken of injecties (orale supplementen worden niet opgenomen in mijn lichaam) nog verschil maken. Ook handig om te weten voor neurologie. Dat kostte wel een hoop moeite. Nu krijg ik eens per zes weken een injectie en ik mag niet zelf prikken volgens de assistentes. Het protocol zegt echter dat je begint met een veel hogere frequentie. 

Het irriteert me een beetje dat dit niet serieus genomen wordt. De haio vroeg überhaupt niet naar symptomen en zo, wat ik best raar vond. 

SuzyQFive

SuzyQFive

24-11-2023 om 19:15 Topicstarter

MrsMary schreef op 21-11-2023 om 18:37:

Lientje: dierenartsen zijn echt heel duur geworden. Zelf hebben we geen huisdieren meer maar jongste heeft een hele menagerie. En dat loopt behoorlijk in de papieren.

Het is frustrerend dat er altijd dingen stuk gaan in huis. Hier wordt de douche niet meer echt warm. Ik hoop dan altijd dat het zich vanzelf oplost maar ik denk echt dat ik een loodgieter moet bellen. Als die al te vinden is.

Beide herkenbaar… Afgelopen jaar zo’n €2000 kwijt geweest voor een kat. Niet in een keer maar steeds beetjes. Als het in een keer was geweest weet ik niet of we dat gedaan hadden… Nu rek je het toch steeds een beetje op. 

Mijn huis loopt ook te klooien met de verwarming en mijn dakgoot moet gedaan worden. 

Hier heb ik me vandaag  iets te enthousiast op het huishouden gestort vrees ik. Het is weer vrij netjes en opgeruimd, nog niet superschoon, dat zou ik morgen doen. Maar nu heb ik best wel weer veel pijn. Hopelijk  slaap ik vannacht  wel weer goed, en ben ik dan weer wat fitter. Was natuurlijk  wel te verwachten  na afgelopen  week. Ik zou toch beter moeten weten  inmiddels.  
 Nu zitten ze ook het hele weekend weer omhoog met de bezetting  op mijn werk. Ik blijf dat moeilijk vinden, maar heb echt nog extra tijd nodig om me weer goed te voelen. Ik heb zondagavond  al een dienst overgenomen,  er zit gewoon  niet veel rek meer in wat ik aankan.  Voel me dan echt schuldig, maar ja. 

Alcedo, het houdt bij jou ook maar niet op! Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden. Lukt het niet om het protocol te volgen qua frequentie?
Vervelend dat je ook steeds andere mensen/hulpverleners voor je krijgt.

SuzyQ, klooien met de verwarming is in deze tijd niet fijn. Is er al iemand bij geweest?

Lientje, ik vind het jammer te lezen dat je je schuldig voelt, omdat je niet altijd (!) kunt inspringen op je werk. Wat ik van jou lees, is dat je heel vaak extra werkt, waarbij niet eens rekening wordt gehouden met je hersteltijd. Lieve vrouw, wees toch een beetje zuinig op jezelf. Je werkt niet part time vanwege zweetvoeten!

Hier weer flinke rugpijn, na het dragen van een te zware tas. En een pijnlijke arm, door de coronaprik. Ik ben er niet ziek van geworden, eerder altijd wel. Nu hooguit een beetje spierpijn.
Het gedoe met schoonzus komt dit weekend tot een hoogtepunt (dieptepunt?), want ze wil praten. Ik hoop dat dit wat gaat oplossen, maar ben bang van niet.

Picunia,  ik ben inmiddels  wel zo ver dat ik niet steeds weer toezeg te komen werken. Normaal  ging ik continu over mijn grenzen heen,en zei gelijk,  ik kom wel.  Nu kijk ik eerst hoe ik me voel en of ik dit aankan in combinatie met andere diensten/ thuissituatie  enz.
Maar het schuldgevoel  hebben moet ik nog even afleren ja.

Wat spannend dan, dat  gesprek met schoonzus. Benieuwd  of het wat gaat helpen in de relatie. 
Veel sterkte met je rug!

Succes methet gesprek  vandaag  Picunia!

Ik heb vanavond een  invaldienst, morgen zou ik werken, maar deze ben ik dan  dus vrij. Ben ontzettend  stijf deze dagen, kan bijna mijn bed niet uitkomen.  Of ik intensief  gesport heb, wat nu niet bepaald  zo is.  Denk toch te veel gedaan de afgelopen  week,  heb ook weer meer pijn. Wat uiteraard  na alles niet zo heel gek is.  In huis heb ik te weinig gedaan, het hoost hier buiten en in de polder betekent dat modder en nog eens modder. Mijn hal ziet zwart. Zo dus toch nog maar stofzuigen  en dweilen en de badkamer een ( vluchtig ) sopje. Zou hem uitgebreid  soppen, maar ben nog steeds op zoek naar mijn potje energie en zin. 

Fijne zondag  iedereen!

lientje69 schreef op 26-11-2023 om 09:32:

Succes methet gesprek vandaag Picunia!

Ik heb vanavond een invaldienst, morgen zou ik werken, maar deze ben ik dan dus vrij. Ben ontzettend stijf deze dagen, kan bijna mijn bed niet uitkomen. Of ik intensief gesport heb, wat nu niet bepaald zo is. Denk toch te veel gedaan de afgelopen week, heb ook weer meer pijn. Wat uiteraard na alles niet zo heel gek is. In huis heb ik te weinig gedaan, het hoost hier buiten en in de polder betekent dat modder en nog eens modder. Mijn hal ziet zwart. Zo dus toch nog maar stofzuigen en dweilen en de badkamer een ( vluchtig ) sopje. Zou hem uitgebreid soppen, maar ben nog steeds op zoek naar mijn potje energie en zin.

Fijne zondag iedereen!

Werk ze vanavond.  Doe jij het huishouden helemaal alleen?

Dorestad schreef op 26-11-2023 om 10:54:

[..]

Werk ze vanavond. Doe jij het huishouden helemaal alleen?

Ja, man doet de technische  dingen,  tuin enz. Ik idd het huishouden.  Naast dat het zo gegroeid  is, is man ook van mediterrane  afkomst. Waar " la mama " alles doet. Ik krijg het er helaas niet in dat hij ook dingen doet, hij stofzuigt nu af  en toe als hij thuis is ( is vaak langdurig  voor werk weg ) , ik heb de strijd verder opgegeven.  Kostte me teveel energie, kan ik beter voor mezelf gebruiken.  Bij commentaar  op mijn matige huishoudskills ( wat is het hier een bende/ vies ) zeg ik tegenwoordig  wel gelijk: je weetw waar de stofzuiger/ emmer/ dweilen/ wasmachine  staat!

Dochter doet ook niet veel ( nu helemaal  niet door gebroken knieschijf.  Dus haar kamer is ook een bende ( doe ik dus echt niks aan ), haar vriend  is wel van het opruimen, dus die doet hier soms wel eea in huis als hij er is. Dochter kookt af en toe,  op verzoek. Zelf bedenken is moeilijk blijkbaar, de jeugd van tegenwoordig  heeft het zó zwaar ...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.