Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
SuzyQFive
31-10-2023 om 18:24
was niet per ongeluk haar linkerbeen zodat ze wel automaat kan rijden?
Dorestad
31-10-2023 om 18:32
lientje69 schreef op 31-10-2023 om 18:20:
[..]
Geen idee eigenlijk. Taxi op kosten werk? Of thuisblijven tot ze weer wel mag rijden. Denk ik zo.
Mijn vriendin is maanden, op kosten wergever (ook gezondheidszorg), met de taxi heen en weer naar het werk gegaan. Ik denk wel bijna een jaar.
lientje69
31-10-2023 om 18:49
SuzyQFive schreef op 31-10-2023 om 18:24:
was niet per ongeluk haar linkerbeen zodat ze wel automaat kan rijden?
Nee, helaas haar rechter.
lientje69
31-10-2023 om 18:51
Het wordt hier trouwens donderdag aan de kust heel slecht weer. Dus ik denk dat ik dan maar 4 uur daar blijf lezen ofzo. Niet te doen drie uur in de auto met code geel en rukwinden. Morgen maar even naar de bibliotheek.
Kaassoufflee
31-10-2023 om 19:18
Fijn voor iedereen met de goede uitslagen (al weet ik niet wat jullie aandoeningen/ziektes zijn)
@Lientje wat doe je veel! Vooral dat chauffeuren hakt er in, zijn daar geen andere oplossingen voor te bedenken? Kan dochter het paardrijden niet een paar weken overslaan (lukt dat met een beenblessure wel?) en kan haar vriend niet naar haar toe komen?
lientje69
31-10-2023 om 19:50
Kaassoufflee schreef op 31-10-2023 om 19:18:
Fijn voor iedereen met de goede uitslagen (al weet ik niet wat jullie aandoeningen/ziektes zijn)
@Lientje wat doe je veel! Vooral dat chauffeuren hakt er in, zijn daar geen andere oplossingen voor te bedenken? Kan dochter het paardrijden niet een paar weken overslaan (lukt dat met een beenblessure wel?) en kan haar vriend niet naar haar toe komen?
Paardrijden mag en kan ze niet tot het eind van het jaar. Ze heeft een eigen paard en dat moet verzorgd worden. Dus ik moet sowieso heen , en zij gaat mee.
Haar vriend komt aldoor al hierheen. Nu wil zij weer eens daarnaartoe. Dus ik breng haar , en dan eet ze daar. Vriend brengt haar daarna weer thuis. Man heeft ook eea aan rijden gedaan , maar die is nu voor zijn werk weg voor 14 dagen. Nog even doorzetten, hoop dat ze met 2 weken weer alles zelf kan. Dan gaat de vlag uit want pfjiej, wat kost dat allemaal een tijd. Ziekenhuis meermaals, paniekaanvallen in de nacht, een à twee keer per dag richting paard, rijden voor tandarts, helpen met douchen, trap op en af helpen. Het houdt wat in een dochter in het gips.
lientje69
31-10-2023 om 19:52
Alcedo schreef op 31-10-2023 om 17:35:
geen afwijkingen gelukkig!
Gelukkig maar Alcedo!
Alcedo
31-10-2023 om 19:59
lientje69 schreef op 31-10-2023 om 18:51:
Het wordt hier trouwens donderdag aan de kust heel slecht weer. Dus ik denk dat ik dan maar 4 uur daar blijf lezen ofzo. Niet te doen drie uur in de auto met code geel en rukwinden. Morgen maar even naar de bibliotheek.
Je bent gek. Dochter kan beter ander vervoer regelen of thuis blijven. Je moet echt aan jezelf denken in deze.
Alcedo
31-10-2023 om 20:01
Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal 
Ik ben blij dat ze toch een mammografie en echo gemaakt hebben zodat we weer zeker weten dat alles goed is. Borstkanker zit in de familie, dus dat geeft een iets groter risico. De waarnemend huisarts die ik gisteren had, was verbaasd dat er nooit genonderzoek gedaan is. Volgens haar voldoen we aan de criteria.
Kaassoufflee
31-10-2023 om 20:53
lientje69 schreef op 31-10-2023 om 19:50:
[..]
Paardrijden mag en kan ze niet tot het eind van het jaar. Ze heeft een eigen paard en dat moet verzorgd worden. Dus ik moet sowieso heen , en zij gaat mee.
Haar vriend komt aldoor al hierheen. Nu wil zij weer eens daarnaartoe. Dus ik breng haar , en dan eet ze daar. Vriend brengt haar daarna weer thuis. Man heeft ook eea aan rijden gedaan , maar die is nu voor zijn werk weg voor 14 dagen. Nog even doorzetten, hoop dat ze met 2 weken weer alles zelf kan. Dan gaat de vlag uit want pfjiej, wat kost dat allemaal een tijd. Ziekenhuis meermaals, paniekaanvallen in de nacht, een à twee keer per dag richting paard, rijden voor tandarts, helpen met douchen, trap op en af helpen. Het houdt wat in een dochter in het gips.
Gelukkig dat het dan niet al te lang meer duurt
Broodjebrie
31-10-2023 om 20:56
Alcedo schreef op 31-10-2023 om 19:59:
[..]
Je bent gek. Dochter kan beter ander vervoer regelen of thuis blijven. Je moet echt aan jezelf denken in deze.
Precies dit.
Picunia
31-10-2023 om 21:04
Gelukkig, Alcedo. Toch goed dat je er naar hebt laten kijken. Better safe than sorry.
Lientje, ik vind ook dat je donderdag dochter niet weg kunt brengen. Het was al fantastisch dat je het steeds hebt gedaan, maar donderdag met slecht weer (kost meer energie) anderhalf uur heen en terug en dan 4 uur daar zitten, dat is veel te belastend voor jou. Dochter moet dit aankaarten bij haar werkgever. Er moet maar een taxi worden geregeld of ze slaat een dagje over.
Vanmiddag fietste ik langs de plek waar ik was gevallen. Op de betonblokken zijn reflectoren bevestigd. Ik zag nu dat de reflector op het blok, waar ik tegenaan was gevallen, kapot was. De contouren van mijn stuur zaten erin. Nu erachter zien te komen van wie die blokken zijn (gemeente?), dan kan ik de schade betalen.
Ambra
31-10-2023 om 22:22
Picunia schreef op 31-10-2023 om 21:04:
Gelukkig, Alcedo. Toch goed dat je er naar hebt laten kijken. Better safe than sorry.
Lientje, ik vind ook dat je donderdag dochter niet weg kunt brengen. Het was al fantastisch dat je het steeds hebt gedaan, maar donderdag met slecht weer (kost meer energie) anderhalf uur heen en terug en dan 4 uur daar zitten, dat is veel te belastend voor jou. Dochter moet dit aankaarten bij haar werkgever. Er moet maar een taxi worden geregeld of ze slaat een dagje over.
Vanmiddag fietste ik langs de plek waar ik was gevallen. Op de betonblokken zijn reflectoren bevestigd. Ik zag nu dat de reflector op het blok, waar ik tegenaan was gevallen, kapot was. De contouren van mijn stuur zaten erin. Nu erachter zien te komen van wie die blokken zijn (gemeente?), dan kan ik de schade betalen.
Ben je mal. Je zou kunnen aangeven dat ze stuk zijn, dat kan er een nieuwe reflector op. Het is al erg genoeg dat je er tegenaan gevallen bent. Meestal zitten die betonblokken ook op akelige plekken, waardoor de kans op beschadigingen toch al groot is.
SuzyQFive
31-10-2023 om 22:59
lientje69 schreef op 31-10-2023 om 19:50:
[..]
En toch betaalt ze echt veel voor de stalling van paard, daar zat toch veel van de verzorging bij?