Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
23-10-2023 om 09:41
Alcedo schreef op 23-10-2023 om 09:37:
[..]
Helemaal mee eens. Niks doen levert sowieso niks op.
Zie mijn reactie hierboven Alcedo
Nee, nee en nog eens nee.
Wil me geen aansteller meer voelen, en zo behandelen ze me daar wel. En ik ben geen aansteller!!
lientje69
23-10-2023 om 09:42
MrsMary schreef op 23-10-2023 om 09:36:
[..]
Lientje: ik denk dat je je gewicht moet loslaten. Ga voor een leven dat zo comfortabel mogelijk is voor je. Veel pijn en slecht slapen houd je niet vol,
![]()
Ik vrees dat dat nog de enige optie is ja. Probleem is dat de huisarts zegt dat mijn klachten minder zullen zijn als ik eens een keer wat aan mijn gewicht zou gaan doen....
Moyrrie
23-10-2023 om 10:01
lientje69 schreef op 23-10-2023 om 09:41:
[..]
Zie mijn reactie hierboven Alcedo
Nee, nee en nog eens nee.
Wil me geen aansteller meer voelen, en zo behandelen ze me daar wel. En ik ben geen aansteller!!
Je bent geen aansteller! Je bent wel stronteigenwijs. Neem je man of dochter mee of ga naar een waarnemer in de huisarts z'n vakantie of meld je in het weekend bij de HAP.
En nu houd ik erover op. Ik bedoel het goed. Ik maak me zorgen om je.
lientje69
23-10-2023 om 10:40
HAP voor pijn?? Daar mag je hier echt niet voor komen hoor. Die verwijst direct terug naar de eigen HA .
Man vindt sowieso dat ik me aanstel. En dochter heeft wel wat beters te doen . Maar goed. We houden er over op. Want het is toch zinloos.
Broodjebrie
23-10-2023 om 12:12
Moyrrie schreef op 23-10-2023 om 10:01:
[..]
Je bent geen aansteller! Je bent wel stronteigenwijs. Neem je man of dochter mee of ga naar een waarnemer in de huisarts z'n vakantie of meld je in het weekend bij de HAP.
En nu houd ik erover op. Ik bedoel het goed. Ik maak me zorgen om je.
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Picunia
23-10-2023 om 15:33
Ach, Lientje, wat naar dat je zoveel pijn hebt. Ik ben het eens met de forummers,die aangeven dat je je gewicht, voor nu, moet loslaten. De huisarts, die jouw klachten niet serieus neemt, komt hiermee. Waarom neem jij dat wel zo serieus?
Dorestad
23-10-2023 om 15:37
lientje69 schreef op 23-10-2023 om 10:40:
HAP voor pijn?? Daar mag je hier echt niet voor komen hoor. Die verwijst direct terug naar de eigen HA .
Man vindt sowieso dat ik me aanstel. En dochter heeft wel wat beters te doen . Maar goed. We houden er over op. Want het is toch zinloos.
Hoe komt het dat zowel je eigen man als je huisarts je kennelijk niet serieus nemen?
Natuurlijk is een gezond gewicht beter voor gewrichten en spieren. Maar soms is het niet haalbaar door diverse oorzaken.
Zoals je nu schrijft vandaag komt op mij over dat je momenteel het zwaar hebt. Een deel van de oorzaken weet je zelf wel, daar kan of wil je ook niet altijd wat aan doen. Ik wil je sterkte wensen. En rust. In je hoofd en om je heen. Géén gedoe.
Picunia
23-10-2023 om 15:38
Afgelopen periode hier niet geschreven, maar wel gelezen.
Wat zijn er toch veel mensen met heftige pijnklachten!
Afgelopen vrijdag was de uitvaart van schoonmoeder, heel mooi en het is geworden, zoals zij het voor zich zag. De afgelopen periode met haar ziekzijn en overlijden hebben wel hun tol geëist, ik ben ontzettend moe.
En vanmiddag ben ik met de fiets gevallen, waardoor ik her zadel in mijn rug en een pedaal in mijn knie kreeg, erg pijnlijk. Straks sporten en dan maar kijken of het gaat.
Noglangnietjarig
23-10-2023 om 16:03
@Lientje
Ik breek even in, nee jij bent absoluut geen aansteller, je bent altijd wel heel hard voor jezelf.
En je huisarts denkt, met zulke pijnstillers, dat je je aanstelt???!!!
Hij is gek!
Echt, vraag om een verwijsbrief voor de pijnpoli.
En/of anders neem van te voren contact op met de pijnpoli, leg het probleem voor.
zul je zien dat je wel een verwijsbrief krijgt.
Je gewicht zou ik me even niet druk over maken, het zit je zo al genoeg tegen.
De overgang is zowiezo al killing als je wilt afvallen, je cortisolniveau zit daardoor al hoog.
*hugs*
lientje69
23-10-2023 om 18:31
Picunia
Hee NLNJ! Leuk je weer even te lezen. Ik heb niet zulke zware pijnstillers hoor. Alleen paracetamol, meer mag ik niet. En codeïne 10 mg ( kan flink zwaarder gebruiken maar dat krijg ik dus niet)
En 20 mg amitryptilline. ( waar ik dus nu op 10 zit tijdelijk, maar waarschijnlijk weer terug ga naar 20 )
Maar dat is het dan ook wel. Dingen als naproxen of ibuprofen, wat waarschijnlijk beter zou helpen, mag ik dus niet ivm de bloedstolling. En in de ochtend cbdolie.
En paracetamol neem ik dus alleen 1000 mg voor het slapen gaan. Is ook een tijdje 500 geweest, maar daar red ik het nu niet meer op .
Misschien is het ook wel beter als ik standaard 3 of 4 keer daags 1000 mg neem. Alleen, de meeste pijn is eigenlijk meestal in de avond of nacht. Op een paar keer per maand na waarop ik ook een slechte dag heb. Ik weet ook niet zo goed waarom ik niet vaker paracetamol neem, denk bang voor maagklachten, bijwerkingen of gewenning.
Hoe zitten jullie eigenlijk in je pijnstilling, wat en hoeveel nemen jullie per dag? Wellicht ben ik gewoon te hard voor mezelf en moet ik meer gaan slikken En een betere spiegel opbouwen?
lientje69
23-10-2023 om 18:33
Ben benieuwd naar jullie reacties met betrekking wat en hoeveel jullie gebruiken dagelijks.
MrsMary
23-10-2023 om 18:43
Lientje: ik neem qua pijnstilling: ‘s ochtends 50 mg diclofenac. Dat is voor de artrose klachten die ik heb. Verder is bij mij de pijnstilling naar behoefte. Gemiddeld heb ik vier dagen dermate migraine dat ik in de middag 600 mg ibuprofen slik, naast triptanen. Als de pijn te erg is wil ik ook nog wel eens drie maal daags 1000 mg paracetamol slikken.
Ik neem wel dagelijks omeprazol, als maagbeschermer erbij.
lientje69
23-10-2023 om 19:40
Diclofenac mag ik ook al niet helaas. Heb wel pantoprazol als maagbeschermer. Misschien doe ik er goed aan om ook ' s morgens 1000 mg paracetamol standaard te nemen. En dan op werkdagen ook 1000 mg tijdens de lunch. Overwegen waard.
Dorestad
23-10-2023 om 20:10
lientje69 schreef op 23-10-2023 om 19:40:
Diclofenac mag ik ook al niet helaas. Heb wel pantoprazol als maagbeschermer. Misschien doe ik er goed aan om ook ' s morgens 1000 mg paracetamol standaard te nemen. En dan op werkdagen ook 1000 mg tijdens de lunch. Overwegen waard.
Maar jij hebt toch zenuwpijn. Dat maak ik op uit het feit dat je amitriptyline neemt. Tegen zenuwpijn helpen de gewone pijnstillers niet/nauwelijks. Zowel de PCM als de NSAID 's niet.
Dorestad
23-10-2023 om 20:48
ik gebruik pregabaline. Nu 2 x dd 150 mg. Dat dempt de hevigste pijn maar de pijn is er altijd, behalve wanneer ik lig, dus niet in de nacht. Bij meer medicatie ben ik een zombie. Dus dit is mijn maximum om ook enigszins alert te kunnen blijven.