Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

MrsMary schreef op 20-10-2023 om 15:36:

Ik houd al jaren een strikt eetpatroon aan. Doordat ik medicijnen slik waarvan bekend is dat je er van aan kunt komen(o.a. Propranolol, Fluvoxamine en Quetiapine).Daarnaast heb ik de afgelopen zes jaar 7 verschillende medicijnen geprobeerd waarvan bekend is dat ze invloed kunnen hebben op gewicht (o.m. CGRP-remmers).
Voor mij werkt het om drie kleine maaltijden te nemen, geen tussendoortjes. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik door de ernstige migraine vaak ook geen trek heb. Ik let er goed op dat ik alle noodzakelijke voedingsstoffen binnen krijg.

Hier idem. De trek is wel toegenomen maar ik eet gewoon niet meer dan goed voor me is. Ik eet overigens nog wel tussendoortjes, omdat ik het anders niet volhou, maar dat is wat voor mij werkt. 

Maar, ik ben tijdens het gebruik van deze medicatie ook 30 kg. afgevallen. Dus ondanks dat je ervan zou kunnen aankomen, ben ik zoveel afgevallen. 

Maar jij hebt zó veel  pijn Alcedo, dat vreet ook energie . Bij mij ligt idd mijn hormoon huishouding  in de war.  Dat belemmert het afvallen. 

Het is weer erg druk op het werk. Ren me weer rot vandaag. aan het bewegen  ligt t niet.

lientje69 schreef op 21-10-2023 om 13:03:

Maar jij hebt zó veel pijn Alcedo, dat vreet ook energie . Bij mij ligt idd mijn hormoon huishouding in de war. Dat belemmert het afvallen.

Het is weer erg druk op het werk. Ren me weer rot vandaag. aan het bewegen ligt t niet.

Het ligt ook niet aan jezelf Lientje. Ik denk dat je lichaam van slag en in de war is en dan lukt afvallen niet. Misschien moet je dat accepteren. Ik zie je al zolang vechten tegen je gewicht,

Hallo,

Lees nog altijd mee,schrijf minder mee. Hoop voor alle goeds voor jullie. Met mij op en af maar we gaan rustig door.

@Lientje69

Afvallen is bij mij ook een ding. Gebruik ook amitriptyline net als jij, in mijn geval voor zenuwpijn. Waar ik nu positief resultaat mee heb is het tellen van calorieen, wat jij ook doet. Heb je wel is gelezen over tdee en maintenance. Bij CICO (calories in vs calories out) is de bedoeling dat jij met behulp van een app, bijvoorbeeld fatsecret of lose it of myfitnesspall kijkt afgestemd op jouw basis behoefte is tdee dat is wat je lichaam nodig heeft om te functioneren, wat je caloriebehoefte is om je huidig gewicht te behouden. Dat is maintenance. Zelf ga ik daar dan een aantal calorieen onder zitten, max 500. Dan weet je zeker dat je niet teveel en ook niet te weinig eet. Dat denk ik bij jou soms te lezen. Je hebt alles al geprobeerd en ik denk het echt niet beter te weten maar wilde dit aan je meegeven. Eet niet te weinig. Beweging heb je genoeg met je werk. Zet m op, en als wat ik schrijf niks voor je is of als je t al kent....dan leg je t naast je neer. 

lieve groet!

Hoi datdus.
Op een of andere manier  kom ik aan als ik boven de 1500 calorieën  ga. 
Met mijn gewicht en beweging  zou ik berekend  om af te vallen zo'n 1800 calorieën  kunnen  nemen. In de praktijk  val ik alleen af onder de 1200 calorieën. En helaas  is mijn werk dusja  zwaar dat ik idd  regelmatig  die 1800 calorieën  pak, en dus aankom.

Theorie  is mooi, praktijk  helaas  minder.

Helaas is dat vaak zo Lientje, theorie en praktijk wat van elkaar verschilt, had gehoopt dat het iets voor je zou kunnen doen. Je hebt het,zoals ik al verwacht had, al onderzocht. 

Sterkte en houd moed

Dank je Datduss. Ja, ik heb denk ik zo'n  beetje alles al geprobeerd.  Behalve  de schimmige middeltjes van internet,  dat durf ik niet aan met mijn bloedstollingsprobleem.

Ik had een pittige  dag op het werk weer. Ik ben bekaf en eigenlijk  ook ronduit chagrijnig  nu. Het lijkt wel of ik de enige ben die dingen oppakt steeds. De rest denk blijkbaar: dat mag de volgende  dienst doen. En dat geldt voor de volgende  dienst ook. Totdat lientje weer werkt en denkt: verdorie, is dat nu nog niet gedaan? En het dan maar weer doet.

Ook thuis, man en dochter op de bank te tiktokken ofzo , ik heb uit mijn werk de boodschappen  nog gedaan, wasmachine  vol , vuilniszakken  vol. Eten mag ik zelf klaarmaken,  grrr, ziet er dan echt niemand zijn werk??
Hoe moeilijk  kan het toch zijn????

lientje69 schreef op 21-10-2023 om 17:56:

Dank je Datduss. Ja, ik heb denk ik zo'n beetje alles al geprobeerd. Behalve de schimmige middeltjes van internet, dat durf ik niet aan met mijn bloedstollingsprobleem.

Ik had een pittige dag op het werk weer. Ik ben bekaf en eigenlijk ook ronduit chagrijnig nu. Het lijkt wel of ik de enige ben die dingen oppakt steeds. De rest denk blijkbaar: dat mag de volgende dienst doen. En dat geldt voor de volgende dienst ook. Totdat lientje weer werkt en denkt: verdorie, is dat nu nog niet gedaan? En het dan maar weer doet.

Ook thuis, man en dochter op de bank te tiktokken ofzo , ik heb uit mijn werk de boodschappen nog gedaan, wasmachine vol , vuilniszakken vol. Eten mag ik zelf klaarmaken, grrr, ziet er dan echt niemand zijn werk??
Hoe moeilijk kan het toch zijn????

Ook dat Lientje.  Stress,  chronische stress en de daarbij behorende cortisolspiegel kan zorgen voor een dikke buik terwijl je weinig kcal neemt. Het is gewoon niet eerlijk.  

Dorestad schreef op 21-10-2023 om 18:03:

[..]

Ook dat Lientje. Stress, chronische stress en de daarbij behorende cortisolspiegel kan zorgen voor een dikke buik terwijl je weinig kcal neemt. Het is gewoon niet eerlijk.

En ook nog eens slecht slapen  erbij. Overgang. Al die dingen maken het erg complex ja.

Ik vrees weer voor een  slechte nacht.  Heb behoorlijk  pijn en lijk het niet onder controle  te krijgen  met de pijnstillers.  Meestal  een  slecht teken

Lientje, waarom laat je je niet doorverwijzen naar de pijnpoli? Echt, ga niet bij de huisarts weg voordat je de verwijzing hebt. Ik hoor je zoveel over pijn en slecht slapen. En je bent zelf aan het dokteren met je medicatie. Het is tijd om aan de bel te trekken.

Moyrrie schreef op 23-10-2023 om 08:58:

Lientje, waarom laat je je niet doorverwijzen naar de pijnpoli? Echt, ga niet bij de huisarts weg voordat je de verwijzing hebt. Ik hoor je zoveel over pijn en slecht slapen. En je bent zelf aan het dokteren met je medicatie. Het is tijd om aan de bel te trekken.

Moyrrie, ik word al 25 jaar niet serieus  genomen  door mijn huisarts. Na mijn laatste akkefietje dit voorjaar  toen ik duizelig  was, slingerde op mijn benen en mijn bloeddruk  skyhigh was en wazig zag, maar geen doorverwijzing  naar de neuroloog  kreeg omdat het " een moment opname was ", heb ik gezegd, hier heen gaan is gewoon zonde van mijn tijd en energie én de uwe. Ik kom niet  meer. Jullie horen het vanzelf  wel als ik met de ambulance  weggebracht  ben een keer.

Ik ben er gewoon  klaar mee. Zó veel jaar al zó veel klachten,en niet serieus  genomen  worden doet wat met je zelfbeeld.  Ben ik dan zo'n  aansteller? Vast wel . En nee, een andere huisarts  is geen optie  hier in de regio. Er is al overal een groot  tekort. 

Verder heb ik nu best wel pijn. Daar was ik al bang voor. De spiegel van de amitryptilline  ben ik inmiddels  kwijt.  Dus ik ben bang dat ik die toch weer zal moeten ophogen. Het is blijkbaar  óf minder gewicht óf meer pijn. Dit is zo ook niet echt leefbaar vrees ik. Een dag vrij en dan al zo veel pijn en vanaf morgen weer drie dagen moeten  werken, dat gaat hem niet worden.

lientje69 schreef op 23-10-2023 om 09:31:

Verder heb ik nu best wel pijn. Daar was ik al bang voor. De spiegel van de amitryptilline ben ik inmiddels kwijt. Dus ik ben bang dat ik die toch weer zal moeten ophogen. Het is blijkbaar óf minder gewicht óf meer pijn. Dit is zo ook niet echt leefbaar vrees ik. Een dag vrij en dan al zo veel pijn en vanaf morgen weer drie dagen moeten werken, dat gaat hem niet worden.

Lientje: ik denk dat je je gewicht moet loslaten. Ga voor een leven dat zo comfortabel mogelijk is voor je. Veel pijn en slecht slapen houd je niet vol,

Moyrrie schreef op 23-10-2023 om 08:58:

Helemaal mee eens. Niks doen levert sowieso niks op. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.