Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Moyrrie schreef op 14-10-2023 om 19:35:

Ik weet niet welke medicijnen je aan het afbouwen bent, maar het kan verband houden met slechter slapen.

Metoprolol ( bloeddrukverlager) en amitryptilline  ( tegen zenuwpijn  ) 

De laatste werkt idd ook om wat beter te slapen.

Lastig  Lientje dat je zo slecht slaapt. Bouw je Amitryptilline af omdat je zenuwpijn minder is of vanwege andere redenen?

Hoe was jullie dag vandaag? Hier waaide het flink maar heb toch een uurtje een buitenparcours gedaan Naast de huishoudelijke klussen verder niets…

Ik wil afvallen  fleurette. Ben flink te zwaar en dat is ook niet  goed voor mijn spieren en gewrichten.  
Helaas heb ik niet minder pijn, eerder meer omdat onze afdeling  echt onwijs pittig is.

Mijn dag vandaag,  tsja. Hoosbuien  naar het werk. Gelukkig  heb ik een auto. Drukke werkdag waarbij ik nog een stomme fout maakte, gelukkig  zonder gevolgen. Veel gelopen  op het werk, veel probleempjes op morten lossen. Het was wat rommelig  zeg maar. Maar goed, dag was zo weer om. 
En dat blijft me verbazen,  hoe pittig het ook is, de dag gaat zó snel. In de groentewinkel  keek ik de klok vooruit.
Nu is het voor ik t weet alweer tijd om naar huis te gaan.

Dat heb je destijds goed gedaan om van baan te veranderen. Het is alleen jammer dat ze soms zo idioot roosteren zodat je veel dagen achterelkaar moet werken. 
Denk je dat de Amitryptilline helpt om af te vallen? Er zijn andere ad’s die ook goed tegen zenuwpijn zijn en waar je niet van aan komt. Is misschien een optie. 

Ik weet het niet fleurette.  Ik ben inmiddels  dusdanig  wanhopig dat ik het niet meer weet en alles maar probeer.  Maar zit inmiddels  wel op het eind van mijn mogelijkheden.  Vooral ook omdat ik veel beweeg, weinig eet ( want anders kom ik aan ) en alle dieeten  en meerdere diëtisten  versleten heb. Homeopaat  lukte het ook niet, acupunctuur  nog mee bezig, maar ook geen resultaat.  Laatste 2 opties zijn een lifestyletraject en dan ozempic of saxenda.  Of een gastric bypass. De laatste valt voor mij eigenlijk  sowieso  af als optie, teveel narigheid  van  gezien.....

Oh , en ivm mijn infarct en bloedverdunners  mag ik dus veel soorten medicijnen  niet en was amitryptilline  een van de weinige mogelijkheden. 

Wat ontzettend balen Lientje. Zo te lezen blijven er weinig mogelijkheden over🫣
Aan het bewegen ligt het niet, dat doe je genoeg en soms teveel. 

Fleurette schreef op 16-10-2023 om 20:32:

Dat heb je destijds goed gedaan om van baan te veranderen. Het is alleen jammer dat ze soms zo idioot roosteren zodat je veel dagen achterelkaar moet werken.
Denk je dat de Amitryptilline helpt om af te vallen? Er zijn andere ad’s die ook goed tegen zenuwpijn zijn en waar je niet van aan komt. Is misschien een optie.

Ik gebruik een anti-epilepticum tegen zenuwpijn en die heeft geen gewichtstoename als bijwerking gelukkig. 

Vannacht  met een toevoeging  van extra codeïne  ( wat ik dus illegaal  verkrijg want van mijn huisarts krijg ik maar 30 tabletjes van 10 mg per maand) vrij goed geslapen.  Nu zo eerst naar mijn moeder om daar even te helpen en vanavond  avonddienst.  En eerst dochter uit bed helpen voor ik ga, die kan niet alleen de trap op en af nog nu met haar gebroken knie.

Ik heb ook jarenlang slecht geslapen. Tot ik op de hoofdpijnpoli terechtkwam. Ik kreeg een consult bij een psychiater en die vond een goede nachtrust noodzakelijke bij migrainepatiënten. Ik slik nu een lage dosering quetiapine en nu gaat het een stuk beter.

MrsMary schreef op 17-10-2023 om 10:23:

Ik heb ook jarenlang slecht geslapen. Tot ik op de hoofdpijnpoli terechtkwam. Ik kreeg een consult bij een psychiater en die vond een goede nachtrust noodzakelijke bij migrainepatiënten. Ik slik nu een lage dosering quetiapine en nu gaat het een stuk beter.

Dat slikt dochter  ook en ze heeft daar veel baat bij. Ook tegen haar angststoornis en depressies 

MrsMary schreef op 17-10-2023 om 10:23:

Wat fijn dat hij daarin zo begripvol was! 

Sowieso wel goed dat ook dat element meegenomen is bij de hoofdpijnpoli. Ik heb dat zelf nooit gehad. Ik had echt alleen een consult met de verpleegkundige en de neurologe, maar ik word er wel heel goed geholpen dus dat is al fijn. 

Alcedo schreef op 17-10-2023 om 20:41:

[..]

Wat fijn dat hij daarin zo begripvol was!

Sowieso wel goed dat ook dat element meegenomen is bij de hoofdpijnpoli. Ik heb dat zelf nooit gehad. Ik had echt alleen een consult met de verpleegkundige en de neurologe, maar ik word er wel heel goed geholpen dus dat is al fijn.

Ik vond het fijn. Er zaten ook een fysiotherapeut en een psycholoog in het team. 
Het gaat er natuurlijk om dat je goed geholpen wordt. Ik heb nu alleen nog maar contact met de verpleegkundige. Mocht er iets aan de situatie veranderen kan ik bij de neuroloog terecht.

Hier  afgelopen  nacht  redelijk  geslapen.  Had een uitputtende avonddienst,  dus was erg  moe.
Vandaag weinig plannen. Nog even wat bij mijn moeder afgeven, dochter helpen met douchen en als het lukt qua tijd naar het zwembad. Anders ga ik morgen zwemmen.  Dochter is vooralsnog  niet van plan op te staan blijkbaar,  dus ik hang lekker op de bank nu. Zo maar even een boek erbij denk ik.

Hang maar even lekker op de bank Lientje,  het komt je toe.
Ik gebruik pregabaline voor de zenuwpijn, qua slapen denk ik niet dat het wat doet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook merk dat het slaappatroon veranderd nu ik ouder word. Buiten de pijn dan.
Ik heb nu echt om de paar dagen een aantal nachten dat ik echt slecht slaap.
Bij stress of veel pijn extra vervelend.  sNachts draait je hoofd ook overuren...

Ik hoop dat er een oplossing voor je komt, ook qua afvallen.

Hartelijke groeten voor iedereen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.