Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
15-09-2023 om 12:54
Sterkte vandaag Picunia
Hier loop ik nu krom van de spierpijn en ook een slechte nacht dus gehad.
Ik moet dit weekend inderdaad werken, zaterdag avond en zondag dag. Niet helemaal zoals het hoort, maar zieke collega.
Maandag vrij En dan dinsdag, woensdag weer werken en het weekend en maandag dan wéér. Een dag vrij, dan nog 2 werken en dan vakantie gelukkig. Echt een waardeloos rooster deze maand, steeds maar één dagje vrij.
Roosteren kunnen ze bij ons echt niet, zucht.
Alcedo
16-09-2023 om 10:26
lientje69 schreef op 14-09-2023 om 12:37:
Gelukkig vandaag een betere dag. Lekker aan het opruimen en schoonmaken in huis.
Poging gewaagd Nederland in beweging mee te doen, ik kwam tot de helft. Toen zei mijn lichaam, nou, stop maar weer even. Voelt soms erg lullig, zie je al die oudjes hopsen en springen zonder problemen en ik red én het tempo niet en niet eens de hele aflevering.
Maar die oudjes hoeven dat niet in dezelfde tijd te doen als jij. Dat wordt echt niet in 1 take achter elkaar opgenomen he. Die oudjes mogen gewoon tussendoor uitrusten.
Alcedo
16-09-2023 om 10:28
Ik werd vanochtend wakker met migraine. Het is wel bal deze maand zeg. Woensdag een afspraak met de hoofdpijnverpleegkundige, ik ben benieuwd wat zij ervan zegt. Heel veel opties hebben we niet meer, dus ik denk dat we maar gewoon door moeten gaan op deze manier.
Komende week wordt sowieso een drukke week. De week erna ook, want dan gaan we eindelijk (!) een paar dagen weg samen. En dan is het alweer oktober. Deze maand is het zes jaar geleden dat ik ziek werd. Waar blijft de tijd joh.
MrsMary
16-09-2023 om 10:49
Alcedo: vervelend dat de migraine bij jou zo toeneemt. Je hebt al genoeg om mee te dealen.
Ik heb er zelf voor gekozen om geen nieuwe medicatie meer te proberen. Heb geen zin meer in de bijwerkingen van de derde keus middelen die nog overblijven.
lientje69
16-09-2023 om 10:59
Alcedo schreef op 16-09-2023 om 10:26:
[..]
Maar die oudjes hoeven dat niet in dezelfde tijd te doen als jij. Dat wordt echt niet in 1 take achter elkaar opgenomen he. Die oudjes mogen gewoon tussendoor uitrusten.
Nou , dat weet ik niet. Las laatst van Olga Commandeur dat ze in 3 weekeinden de serie voor het hele jaar opnemen. Best heftig.
lientje69
16-09-2023 om 11:02
Alcedo schreef op 16-09-2023 om 10:28:
Ik werd vanochtend wakker met migraine. Het is wel bal deze maand zeg. Woensdag een afspraak met de hoofdpijnverpleegkundige, ik ben benieuwd wat zij ervan zegt. Heel veel opties hebben we niet meer, dus ik denk dat we maar gewoon door moeten gaan op deze manier.
Komende week wordt sowieso een drukke week. De week erna ook, want dan gaan we eindelijk (!) een paar dagen weg samen. En dan is het alweer oktober. Deze maand is het zes jaar geleden dat ik ziek werd. Waar blijft de tijd joh.
Gaat snel hè. Weet nog dat je toen op Viva mee begon te schrijven. Tijdelijk dacht jd toen nog.
Ik ben in februari alweer 33 jaar chronisch pijnpatiënt. Dan is mijn i farct 33 jaar geleden. Bijna niet voor toestellen hoe snel je oud wordt.
Ik woon hier dan ook alweer 32 jaar.
lientje69
16-09-2023 om 11:04
MrsMary schreef op 16-09-2023 om 10:49:
Alcedo: vervelend dat de migraine bij jou zo toeneemt. Je hebt al genoeg om mee te dealen.
Ik heb er zelf voor gekozen om geen nieuwe medicatie meer te proberen. Heb geen zin meer in de bijwerkingen van de derde keus middelen die nog overblijven.
Lastig MrsMary. Vooral omdat het bij jou toch het grootste deel van de maand is dat je migraine hebt? Om hoeveel dagen per maand gaat het bij jou?
Alcedo, kan bij jou de verergering aan de drukke maand liggen?
MrsMary
16-09-2023 om 11:18
lientje69 schreef op 16-09-2023 om 11:04:
[..]
Lastig MrsMary. Vooral omdat het bij jou toch het grootste deel van de maand is dat je migraine hebt? Om hoeveel dagen per maand gaat het bij jou?
Alcedo, kan bij jou de verergering aan de drukke maand liggen?
Ik heb meestal maar één redelijke dag per week. En daar prop ik dan natuurlijk veel te veel in.
Ik las ook dat Nederland in beweging in drie weekenden wordt opgenomen. Maar misschien wisselen de deelnemers tussendoor, dat kan ook nog.
Je bent echt al lang pijnpatiënt. Het leven had zo anders kunnen lopen.
lientje69
16-09-2023 om 11:41
Dat zijn dan wel heel veel slechte dagen MrsMary.
Ik heb uiteindelijk toch nog redelijk wat van mijn leven kunnen maken. Niet wat ik hoopte uiteraard , maar wel meer dan ik na mijn infarct verwachtte.
Picunia
16-09-2023 om 12:46
Wat weer veel hoofdpijnklachten. Ik weet hoe ellendig dat is, Alcedo en MrsMary. Ik hoop toch dat er iets gevonden wordt, waardoor het allemaal dragelijk is.
Lientje, ik blijf me er maar over verbazen dat jullie planners zo enorm over jouw grenzen gaan. Die grenzen zijn er niet voor niets! Ik denk dat het feit, dat je het uiteindelijk toch accepteert, voor hun de noodzaak om het aan te passen, wegneemt. Misschien moet je diensten weigeren als de vorige dienst niet twee dagen geleden is. Weet je, je werkt vaak heel veel meer als je contract en daar mag de werkgever al blij mee zijn. Maar laten ze wel zorgen dat je het vol kunt houden, dus twee dagen tussen diensten. Meer je poot stijf houden (zei zij streng), de planners zien niet hoe je er thuis aan toe bent.
Picunia
16-09-2023 om 12:49
Vannacht weer kramp, maar gelukkig maar één keer heel heftig, dus redelijk geslapen. Druk weekend voor de boeg. Het festival waarvan ik in de organisatie zit, vindt dit weekend plaats. Nu de laatste loodjes regelen en morgen kan ik echt aan de bak. Druk, maar zó leuk! Veel zin in. Ik krijg er ook energie van.
lientje69
16-09-2023 om 21:05
Veel plezier met het festival Picunia!
Ik ben naar huis gestuurd door collega. Omdat ik morgenvroeg er om 7 uur ook weer moet staan. Dus lekker ruim een uur eerder thuis.
Man is even tussendoor thuis gekomen ( 1,5 uur rijden ) en heeft mijn nieuwe spiegel op de auto gezet die vandaag binnen was gekomen. Zo lief.
Morgen moet hij weer om 6 uur beginnen dus om kwart over 4 vannacht stapt hij weer in de auto.
Broodjebrie
16-09-2023 om 22:14
wat lief lientje!
Ik kom even uit de meeleesstand. Hier is veel gebeurd de afgelopen tijd. Met mij gaat het wel beter gelukkig, ik heb goed uit kunnen rusten en ben inmiddels weer aan het werk. In oktober ga ik met een vriend naar een bungalowpark in het zuiden van Nederland. Even er tussenuit.
Helaas gaat het in mijn omgeving minder goed. Mijn vader is laatst niet goed geworden (gaat nu wel wat beter gelukkig) en ik heb vandaag een afschuwelijk telefoontje gekregen over een familielid dat op kort termijn gaat overlijden.
Op dit soort momenten realiseer ik me dat het leven ook ineens anders kan zijn.
Dit bericht niet quoten graag.