Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

MrsMary,  ik zie meer tegen morgenavond  op. We missen een huiskamer dienst  bij ons. En op de andere afdeling een avonddienst.  Gaat heel onplezierig  worden morgenavond  vrees ik.

Kan je voor je kinderen  niet iets online bestellen?
Of , wat ik wel eens doe, een tegoedbon in elkaar knutselen op de computer. 

Alcedo: je merkt vanzelf wel hoeveel je aankunt. Helaas is dat meestal de dag later. Bij ons gaat man dan alleen wat doen en neem ik rust.

Lientje: wat naar van die krapte aan personeel, ik vind het echt zorgelijk. En dan moet er ook nog op bezuinigd gaan worden. Dat kan toch echt niet.

Ik heb inderdaad online cadeautjes besteld. Om mezelf een flinke reis te besparen heb ik alle kinderen volgende week bij mij uitgenodigd.
Makkelijk eten: we gaan uitgebreid borrelen. Dat kun je veelal kant-en-klaar kopen. Ben erg opgelucht dat ik het zo heb opgelost.

Goed  bedacht MrsMary.  En het is bij je thuis begrijp  ik? Dus als het niet gaat kan je je terugtrekken.  Alhoewel  dat natuurlijk  niet is wat je wilt eigenlijk. 

Ja, die bezuinigingen.  Ik hou mijn hard daar ook voor vast. Ik hoef echt niet meer geld, ben echt dik tevreden met mijn salaris.  Ik wil meer collega's. Zodat je niet hoeft te haasten , te rennen.  Tijd voor mensen kunt nemen. Een rondje  met ze kunt wandelen.  Een praatje maken.  
Veel belangrijker.

MrsMary schreef op 06-09-2023 om 21:43:

[...]

Ik heb inderdaad online cadeautjes besteld. Om mezelf een flinke reis te besparen heb ik alle kinderen volgende week bij mij uitgenodigd.
Makkelijk eten: we gaan uitgebreid borrelen. Dat kun je veelal kant-en-klaar kopen. Ben erg opgelucht dat ik het zo heb opgelost.

Slim bedacht!

Ik heb best veel napijn van de afgelopen twee dagen (niet heel gek natuurlijk) en vannacht ook niet heel goed geslapen. Vandaag dus een lekker rustige dag. Ik heb alleen de was even bijgewerkt en verder zit ik een beetje te kletsen met de schoonmaakster, die hard aan het werk is

Doe je goed Alcedo!

Ik heb alleen  de stofzuiger  door de kamer gehaald  en de kleden van de bank gewassen 
Verder zit ik wat series te kijken, forummen  en lezen. Vanmiddag  en vanavond  staat me een drukke  avonddienst  te wachten, dus hou het nog even rustig.

Weer terug van een paar heerlijke dagen weg. We hadden een boot gehuurd en het was fantastisch. We hadden natuurlijk ook geweldig weer.
Nu me voorbereiden op een drukke week. Ik zal flinke afstanden moeten fietsen, want man heeft auto nodig voor het werk en zoon is met de andere op vakantie. Geeft niet, kan ik wel, maar moet ik me wel even geestelijk op voorbereiden.

Dat klinkt echt fijn Picunia! Heerlijk een paar ontspannende , geslaagde dagen met inderdaad mooi weer.
Dan nu een drukke week met veel fietsen.
Moet je je inderdaad geestelijk op voorbereiden, dat snap ik.

Ik had gisteren een heerlijk uitje met kinderen en kleinkinderen. Heel gezellig, knap je van op.
Nu erg moe maar dat mag. 
Wat ik dacht dat een exceem uitbraak was blijkt psoriasis te zijn.
Heel vervelend en pijnlijk.
Vandaag even rustig aan, vooral niet in de zon. Bijkomen want volgende week ook druk met afspraken. 

Lientje, hoe is het met jou?

Fijne dag vandaag.

Klinkt goed Picunia en Layka, jullie uitjes en samen zijn.

Layka, psoriasis  is niet zo fijn, heb je goede zalf ervoor?
Picunia,  logisch  dat je je daarop moet voorbereiden. En nu voorspellen  ze ook nog slecht weer de komende  week...

Hier gaat het erg op en af. Erg moe , en andere momenten  gaat het opeens  weer redelijk.  
Heb nu drie vrije dagen achter de rug, komende  week werk ik er weer 5 , maar wel met 2 vrij ertussen dus dat gaat wel lukken. 

Eergisteren  met man een boswandeling  gemaakt. Gisteravond gebarbecued en  met dochter mee naar haar paard geweest en vandaag  waren we naar een boerenmarkt.  Genoeg  wel voor dit weekend.
Ik zie wel hoe de week gaat lopen
Nog steeds zieke collega's,  en het wordt een beetje chaos vrees ik . Maar misschien  zie ik het wel te zwart in.

Dus jij hebt ook een paar leuke dagen gehad Lientje. Zeker genoeg voor een weekend aangezien je weer werken moet.
Ik hoop dat het weer likken gaat met alle drukte.

Ik had voor verschillende lichaamsdelen meerdere zalven gekregen. Het was niet te doen, oren onstoken plekken, pijnlijk, zelfs mijn lymfeklieren zetten op.
Spoedafspraak gekregen, weer andere zalven, kan geen zalf meer zien  
Over 4 weken terug, hoop echt dat het wat minder wordt.

Oja, die zoektocht  naar de juiste werkende zalf, dramatisch  is dat. Herken het van mijn man ( die heeft artritis psoriasis  , een vorm van ontstekingsreuma icm psoriasis  ) 
Hoop  dat je er snel van af bent Layka!

Hoe gaat het met de anderen hier? Rustig  wel weer op het topic.

Layka, wat erg dat je er nu ook psoriasis bij hebt. Ik bedacht me onlangs, dat ik sinds mijn ziekte regelmatig er iets bij heb. Ik heb minder balans, val sneller, maar heb soms zomaar weer een kwaal te pakken. Voordat ik ziek werd had ik nooit iets en had ik mijn huisarts in geen vijf jaar gezien.
Ik voel me ook heel kwetsbaar. Hebben jullie dat ook? Ik hoop dat je snel de goeie zalf vindt, Layka.

Klinkt als een gezellig weekend, Lientje! Ik hoop dat de chaos op je werk mee gaat vallen!

ja, ik voel me ook kwetsbaar. En het stapelt en dat vind ik moeilijk. 
Layka,  hopelijk heb je snel een goede zalf.
Lientje, klinkt als een fijn weekend. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.