Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
26-08-2023 om 14:24
HarleyQuin schreef op 26-08-2023 om 12:49:
ik ga op anoniem. Dus jullie zien mij niet meer terug.
Sterkte voor wie het nodig heeft.
Jij ook sterkte, want dat kan je wel gebruiken. Ik weet dat je mijn advies toch niet op gaat volgen, maar geef het desondanks nogmaals, ook al is het ongevraagd. Zeg je spv-er niet elke keer af en zoek extra psychische hulp. Echt. Je zou er zoveel baat bij hebben.
MrsMary
26-08-2023 om 14:38
Harley: ik wens je het allerbeste! Het advies van Lientje is goed, je kunt hulp goed gebruiken.
Alcedo
26-08-2023 om 15:12
HAHA!wait..what schreef op 26-08-2023 om 10:48:
[..]
Het is alsof ik mezelf hoor praten.. Ik heb altijd 2 x per week fysio maar de laatste tijd was ik telkens zo moe en/of veel pijn dat hij me vaak behandelde ipv oefeningen doen/sporten.
Op een gegeven moment dachten we beide; hmm, is dit wel verstandig/bevorderlijk voor lichaam? Nu hebben we afgesproken dat we een maand proberen om ongeacht hoe ik me voel, ik wel ga sporten die 2 x (+ nog 1 keer per week zelfstandig).
Ik ga het ook vaak uit de weg omdat ik er geen tijd voor kan/wil maken en andere dingen belangrijker vindt die moeten gebeuren. Maar nu toch maar de knop om en echt weer even focussen op mijn lichaam. Ik merk ook dat ik veel minder kracht heb, dat zorgt ook voor veel minder energie en minder dingen kunnen. (En dus ook het huishouden wat meer moeite kost dan)
Lastig altijd he, die keuzes?
Het was bij mij geen vrijwillige keuze. De zorgverzekeraar wil het niet meer vergoeden. Nu moet alles vanuit de aanvullende verzekering en die dekt niet zoveel.
Alcedo
26-08-2023 om 15:13
HarleyQuin schreef op 26-08-2023 om 12:49:
ik ga op anoniem. Dus jullie zien mij niet meer terug.
Sterkte voor wie het nodig heeft.
Slim. Dan kun je je op jezelf focussen en de hulp zoeken die je nodig hebt. Dan kun je aan jezelf werken.
Succes!
Picunia
26-08-2023 om 15:23
Alcedo en HAHA, dat had ik ook dat fysiotherapie niet meer werd vergoed door de zorgverzekering. Terwijl er meer dan 400.000 euro in mijn behandeling is gestoken, wordt het niet netjes afgerond met fysiotherapie. En het was nog heel erg nodig. Ik heb het een tijd zelf betaald en nu sport ik onder begeleiding van een fysiotherapeut bij de sportclub van het plaatselijke revalidatiecentrum, twee keer in de week. Bestaat zoiets niet bij jou Alcedo? Het kost rond dertig euro in de maand en is dus goedkoper dan fysiotherapie.
Alcedo
26-08-2023 om 19:06
Picunia schreef op 26-08-2023 om 15:23:
Alcedo en HAHA, dat had ik ook dat fysiotherapie niet meer werd vergoed door de zorgverzekering. Terwijl er meer dan 400.000 euro in mijn behandeling is gestoken, wordt het niet netjes afgerond met fysiotherapie. En het was nog heel erg nodig. Ik heb het een tijd zelf betaald en nu sport ik onder begeleiding van een fysiotherapeut bij de sportclub van het plaatselijke revalidatiecentrum, twee keer in de week. Bestaat zoiets niet bij jou Alcedo? Het kost rond dertig euro in de maand en is dus goedkoper dan fysiotherapie.
Ja, ik kan iets dergelijks ook in abonnementsvorm doen bij mijn fysiotherapiepraktijk. Maar bij mij gaat het niet om het sporten (meeste mag ik niet meer doen) maar om de individuele behandelingen en dat valt daar niet onder.
Picunia
27-08-2023 om 12:38
Ja, dat is ook zo. Wat idioot, hé, dat je het zo nodig hebt, maar het niet vergoed krijgt. Ziek zijn is duur, op vele vlakken.
lientje69
27-08-2023 om 13:16
Picunia schreef op 27-08-2023 om 12:38:
Ja, dat is ook zo. Wat idioot, hé, dat je het zo nodig hebt, maar het niet vergoed krijgt. Ziek zijn is duur, op vele vlakken.
Inderdaad. Heb daar vaak mee gestruikeld toen ik minder te besteden had en dd huisarts niets wou geven tegen de pijn. Gelukkig kan ik nu de goede maar dure cbdolie betalen, maar anders had ik best wel problemen gehad. Eigenlijk gemeen, ben je al ziek, heb je pijn, kan je je leven alleen op aangepaste wijze leven, en word je ook nog extra gestraft zowel financieel als lichamelijk omdat je niet de juiste zorg krijgt.
Layka.12
27-08-2023 om 13:26
lientje69 schreef op 26-08-2023 om 14:27:
Layka, wat naar. Herkenbaar, die stapeling van nare dingen. Sterkte!
Lientje, dank je wel! Herkenning geeft ook altijd steun.
Gisteren zijn dochter en ik naar de dierenarts geweest om het beestje in te laten slapen. Heel triest, het was haar maatje en om haar verdriet te zien was heftig.
Bij komt alle moeheid enz er nu uit. Huilen lucht ook op. En weer door, komt goed.
Alcedo, kwam je niet in aanmerking voor chronische indicatie?
Het lijkt wel of alles aangescherpt wordt tegenwoordig qua regels. Je moet voor veel dingen knokken en dan ook nog vaak zonder resultaat.
Ik wens jullie een goede dag toe. Lientje ik weet niet of je werken moet, anders werk ze. Succes.
HAHA!wait..what
27-08-2023 om 14:34
Alcedo schreef op 26-08-2023 om 15:12:
[..]
Het was bij mij geen vrijwillige keuze. De zorgverzekeraar wil het niet meer vergoeden. Nu moet alles vanuit de aanvullende verzekering en die dekt niet zoveel.
Oh wat rot! Geen chronische indicatie dus? Zo gemeen he? Ik werk tegenwoordig bij een fysiopraktijk en we hebben het er vaak over hoe krom alles is geregeld door de zorgverzekeraar. Vaak vallen de mensen die het hard nodig hebben buiten de boot. En behandelingen zelf betalen is enorm duur inderdaad :/
Ik val wel onder chronisch maar vraag me ook regelmatig af hoe lang nog..
HAHA!wait..what
27-08-2023 om 14:44
Picunia schreef op 27-08-2023 om 12:38:
Ja echt he? Werken kan je niet of minder dus inkomsten vaak al lager, eigen risico altijd op, vaak reiskosten naar evt (ziekenhuis)afspraken, medicatie, aanpassingen in huis en noem maar op.
En dan wordt het je vaak ook nog moeilijk gemaakt en moet je overal zelf achteraan.
lientje69
27-08-2023 om 14:49
Layka, ik heb vrij vandaag.
Moet morgen, dinsdag en woensdag werken. En het weekend dan weer.
Probeer nu mijn huishouden weer een beetje op orde te krijgen. Net de strijkwas weggewerkt, her en der wat opgeruimd. Kleine dingetjes schoongemaakt. Grote schoonmaakklussen laat ik nog maar even zitten ivm mijn fysieke beperkingen vandaag.
Picunia
27-08-2023 om 15:40
Ja, precies, HAHA. En dan hebben we het nog niet over alles wat je graag zou willen, maar niet meer kan. Of dingen die je wel kunt, maar moet afzeggen vanwege moe of pijn. Vriendschappen die daardoor verwateren en de isolatie waar je soms in terecht komt.
Begrijp me goed, ik ben blij dat ik nog leef (dat hing er even om) en ik ben dankbaar dat er nog heel veel wel kan, maar het is niet altijd makkelijk. Daar weten jullie helaas ook alles van.