Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Klinkt leuk Picunia.

Geen idee waarom ik zoveel pijn  heb nu. Zal een combinatie  van meerdere factoren  zijn denk ik.
Het is behoorlijk  pittig op het werk,  dat is een deeloorzaak. Verder de veranderende  weersomstandigheden  ( mist en regen heb ik altijd extra pijn. En wellicht  een deel stress / spanning/ overbelasting. 

Ik ben eindelijk  thuis.  Naar kerkhof  geweest, moeder opgehaald,  op verjaardag. 
Toen boodschappen  gedaan  met moeder en voor haar gepind. En  nu thuis. Deel boodschappen  opgeruimd,  deel moet nog. Ik ga eerst even zitten nu.
Is het bij jullie  ook zulk benauwd  weer? Lijkt wel of het elk moment  kan gaan onweren.

Nou Lientje, het heeft hier geregend en hoe. Het kwam weer met bakken uit de lucht. Het lijkt wel of de buien steeds zwaarder worden.

Dan nu maar even je rust pakken, die boodschappen blijven wel staan.

De picknick hebben we gedaan onder een overkapping bij een kerk. Leuk en lekker. Hele mooie kerkjes gezien en als sluitstuk ergens heerlijk gegeten.
Het weer viel best mee, al hebben we ook pittige buien gehad. Maar dat was als we onderweg waren in de auto of een kerk bezochten.
Het was een gezellige dag en ik ben nu heel moe. Rugpijn valt gelukkig mee.

Fijn dat het leuk was Picunia én dat de rugpijn meevalt. Kun je vandaag rustig aan doen?

Ik heb wat meer pijn weer. Ik merk ook dat ik wat minder kracht lijk te hebben in mijn ledematen, alsof ze zwaarder aanvoelen. Ik heb net een was opgevouwen en mijn lijf is nu al moe. Ik geef er maar aan toe en zit nu op de bank met koffie. Ik loop overal in huis tegen dingen aan die moeten gebeuren, maar het komt er gewoon niet van bij mij want als ik alle normale dingen gedaan heb, blijft er eigenlijk geen tijd meer over. Heel irritant. 

Ik heb nu nog maar 1 keer per week fysiotherapie. Dat werkt ook niet bevorderend voor mijn lijf maar geeft wel een beetje lucht in de agenda. 

Herkenbaar  Alcedo. Hier is het ook rommelig  in huis. Nu is het dat altijd wel, maar nu ook vies, er moet nodig schoongemaakt  worden. Ik kijk wel hoever ik kom.

Heerlijk  geslapen  gelukkig. Moest al die uren inhalen  van de nacht ervoor natuurlijk.  
Nu wel pijn, dus op de bank met koffie. En ik realiseer  me net dat ik zo om boodschappen  ben gegaan  en dus mijn cbdolie  nog niet heb ingenomen.  Ga ik even alsnog doen. Man en  dochter  zijn naar de Grand prix,  ik heb heerlijk het rijk alleen  dus kan mijn eigen gang gaan.

Wat me eraan doet denken , dat ik weer nieuwe cbdolie  moet bestellen  ook. Ik gebruik  hier de laatste tijd meer van, merk ook dat de frequentie  van  bestellen  hoger wordt. Het is prijzig spul, maar helpt wel goed. Dus toch maar besteld, heb er veel baat bij. 

Ik heb een slechte nacht gehad. Ik neem voor het slapen gaan mijn medicijnen (3 tabletten) in. Om één of andere reden bleven die in mijn maag zitten en veroorzaakten maagpijn. Daardoor kon ik niet slapen. Tegen de ochtend in slaap gevallen tot een uur of tien.
Vandaag heb ik een rustige dag, alleen boodschappen doen.
En als ik de puf heb, ook een beetje huishoudelijk werk. Gelukkig doet man wel veel.
Alcedo, rustig aan maar. Misschien toch goed iets huishoudelijks te doen, dan geeft dat een goed gevoel. Stap voor stap en niet teveel!
Geldt ook voor jou, Lientje. Fijn, dat je goed geslapen hebt.
Goed weekend, allemaal!

Lientje, kun je nog eens aangeven waar je die cbdolie koopt?

Alcedo schreef op 26-08-2023 om 09:10:

Ik heb wat meer pijn weer. Ik merk ook dat ik wat minder kracht lijk te hebben in mijn ledematen, alsof ze zwaarder aanvoelen. Ik heb net een was opgevouwen en mijn lijf is nu al moe. Ik geef er maar aan toe en zit nu op de bank met koffie. Ik loop overal in huis tegen dingen aan die moeten gebeuren, maar het komt er gewoon niet van bij mij want als ik alle normale dingen gedaan heb, blijft er eigenlijk geen tijd meer over. Heel irritant.

Ik heb nu nog maar 1 keer per week fysiotherapie. Dat werkt ook niet bevorderend voor mijn lijf maar geeft wel een beetje lucht in de agenda.

Het is alsof ik mezelf hoor praten.. Ik heb altijd 2 x per week fysio maar de laatste tijd was ik telkens zo moe en/of veel pijn dat hij me vaak behandelde ipv oefeningen doen/sporten.

Op een gegeven moment dachten we beide; hmm, is dit wel verstandig/bevorderlijk voor lichaam? Nu hebben we afgesproken dat we een maand proberen om ongeacht hoe ik me voel, ik wel ga sporten die 2 x (+ nog 1 keer per week zelfstandig). 

Ik ga het ook vaak uit de weg omdat ik er geen tijd voor kan/wil maken en andere dingen belangrijker vindt die moeten gebeuren. Maar nu toch maar de knop om en echt weer even focussen op mijn lichaam. Ik merk ook dat ik veel minder kracht heb, dat zorgt ook voor veel minder energie en minder dingen kunnen. (En dus ook het huishouden wat meer moeite kost dan)

Lastig altijd he, die keuzes?

Picunia:

Gyofm.nl
Mother Nature finest

Ik heb de 10 procent 
Maar er is ook sterker. Je kunt ze ook bellen of mailen voor advies. En hoe eventueel  op te bouwen. Ik vond die bij de drogist erg vies en dat werkte ook niet bij mij. Deze wel, heel zuivere olie is het, met een smaakje , dus geen smaak van een uitgebrande sigaret in je mond

Tip: mocht je er baat bij gaan hebben ( probeer eerst een klein flesje), vraag dan een ledenpas aan. Krijg je op elke bestelling 10 procent korting
Scheelt mij per keer toch zo'n 12 euro.

De keuzes wat wel/ niet te doen en het vinden en zoeken  van een balans blijft denk ik altijd een gevecht. Soms ga je bewust  de fout in, soms onbewust. Soms dwingt je lichaam  je vanzelf tot rust. Dan is het zoeken naar een geestelijke  balans, want ja, ik wi dit en ik wil dat nog.
Maar je lichaam  fluit je dan wel terug. Ik vrees dat ik vandaag zo'n dag heb, ondanks mijn goede nachtrust.  Dus ik pak er voor nu even een boek bij, de wasmachine  draait vanzelf gelukkig.  Straks  maar eens kijken of ik in elk geval nog kan stofzuigen,  het poetsen moet dan maar naar morgen verplaatst. 😉 soms wordt de keuze al voor je gemaakt. 

TanSwallow86

TanSwallow86

26-08-2023 om 12:49

ik ga op anoniem. Dus jullie zien mij niet meer terug.

Sterkte voor wie het nodig heeft.

Ik was even van de radar, excuus.
Hele pittige dagen.
Kat van dochter vreselijk ziek en opgenomen. Dochter zelf worstelt nog met een burn out, haar gesteund, wat ik vanzelfsprekend vind.
Lang bij haar geweest ook met die opname, zo overstuur dat kind en nog.
Het is haar beste maatje. 
Er kwamen buiten dat nog allerlei tegenslagen bij zoals altijd in ons gezin.
Klinkt zwaar maar is echt zo.
Kortom, moe, pijn en geestelijk behoorlijk op. Maar wil en moet er voor haar zijn.
Nu een paar uurtjes op bed, even wat rust pakken.
Ikheb jullie verhalen wel gelezen en leef echt mee hoor.

Veel sterkte allemaal en een dikke knuffel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.