Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

MrsMary schreef op 14-08-2023 om 16:18:

Picunia: succes met sporten!

Ik functioneer nauwelijks meer. Gelukkig is man met pensioen en nog heel fit. Hij kookt en doet het meeste huishoudelijk werk. Ik doe eigenlijk alleen nog de was en het strijken, dat kan wachten op een goede dag. We hebben alleen de tuin uitbesteed.

Migraine wordt zo onderschat door veel mensen. Het is echt een rotziekte

TanSwallow86

TanSwallow86

14-08-2023 om 21:12

Alcedo schreef op 14-08-2023 om 20:07:

[..]

Migraine wordt zo onderschat door veel mensen. Het is echt een rotziekte

Yep, weet er alles van

Er zijn hier helaas meer mensen die weten hoe beperkend migraine kan zijn. Het wordt nogal eens onderschat. Ik wist zelf vroeger ook niet wat een impact het kan hebben. Bij mij zit het ook niet in de familie.

TanSwallow86

TanSwallow86

14-08-2023 om 21:34

MrsMary schreef op 14-08-2023 om 21:29:

Er zijn hier helaas meer mensen die weten hoe beperkend migraine kan zijn. Het wordt nogal eens onderschat. Ik wist zelf vroeger ook niet wat een impact het kan hebben. Bij mij zit het ook niet in de familie.

Hier ook niet.

MrsMary schreef op 14-08-2023 om 16:18:

Ik functioneer nauwelijks meer. Gelukkig is man met pensioen en nog heel fit. Hij kookt en doet het meeste huishoudelijk werk. Ik doe eigenlijk alleen nog de was en het strijken, dat kan wachten op een goede dag. We hebben alleen de tuin uitbesteed.

Ik vind het zo rot om te lezen. Het is heel fijn dat je man nog zo fit is en veel huishoudelijke taken doet, maar niet om deze reden. 

Migraine legt je helemaal lam. 

MrsMary schreef op 14-08-2023 om 21:29:

Het stoort me ook hoeveel mensen een keer hoofdpijn hebben en dat meteen als migraine bestempelen. Migraine is zoveel meer dan alleen hoofdpijn.

Over migraine gesproken, ik werd er vanochtend mee wakker...

Moyrrie en Alcedo:

Sterkte  allemaal  met de klachten

Ik was om 4 uur klaarwakker.  Dat is erg vervelend  als je wekker  om kwart voor  6 gaat.
Vermoeid aan mijn dagdienst  begonnen.  Het is rommelig  op de afdeling,  veel taken zijn blijven  liggen en bewoners  zijn onrustig  tot zelfs agressief.  Kortom, ik heb het druk. Ook nog bijspringen  op de andere  afdeling  met bijzondere  dingetjes. Het is maar  goed dat ik zo flexibel  ben.  
Nog 2,5 uur, dan kan ik alweer  naar huis.

Vandaag  kon ik uitslapen  en was  ik weer om 6 uur wakker.  
Vervelend. 
Heb ook best wel pijntjes overal nu, gisteravond  erg veel pijn voor het slapen  gaan  en nu overal en nergens. Hoofdpijn,arm doet zeer , rug. Niet mijn normale  pijn  dus.
Gelukkig  heb ik vrij vandaag,  wil nog  even in dd tuin aan de slag dus dat ga ik zo eerst maar doen.

Hoe is het met jullie?

Geniet van je vrije dag Lientje. 
Ik heb ook overal pijn en ben moe. 
Gisteren waren we alleen met ons gezin (zonder partners van de kinderen) Dat komt niet zo vaak meer voor. We hebben een spelletje gedaan. Dat was erg gezellig. En daar heb ik graag de een dag bijkomen voor over.

Dubbel

Dat is idd leuk Moyrrie, weer eens alleen met je eigen gezin.

Ik zit nu met koffie en een bak vers fruit op de bank. Heb het werk in de tuin met een half uur al opgegeven.  Ben niet fit vandaag. Ga vanmiddag  nog wel even proberen  wat klusjes te doen en misschien  vanavond dan nog even de tuin in. Ben veel alleen thuis momenteel,  man is voor 14 dagen weg en dochter óf ik werken avonddiensten  en dan komen we elkaar ook niet tegen.. Aan de ene kant fijn, want rustig en het huis blijft ook netjes ( dochter maakt de meeste zooi, ik ruim de troep van mezelf altijd gelijk op)
Aan de andere kant soms ook wat eenzaam, ik praat tegen de kat en het konijn van ellende. 

Eigenlijk  zou ik gewoon even er op uit moeten gaan, visite bij oude buurman  bijvoorbeeld.  Maar ook daar heb ik even geen puf voor nu.

TanSwallow86

TanSwallow86

17-08-2023 om 14:54

ik zit mijzelf weer aardig in de weg.
Spver is met vakantie, die zie ik niet eerder dan 4 september en aan de ene kant even behoefte aan een gesprek maar aan de andere kant. Nee

Hoe vaak  komt jouw spv-er Harley? Zou de frequentie niet wat omhoog moeten? Ik lees zo veel dat het niet  goed  met je gaat, vind dat erg naar voor je. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.