Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Alcedo en Lientje, de mannen weer thuis?!
Ook fijn lijkt me.

Harley Quin, ik hoop dat de zetpillen werken voor je migraine. Sterkte.

Ik had vandaag een terugslag, lijf en koppie.
De dagen voor je weggaat,  hoe kort ook, teveel gedaan in huis, boodschappen enz.
Als je dan weer naar huis gaat wil je ook alles netjes achterlaten, je boeltje bij elkaar pakken.
Kom je thuis ben je ook weer druk met uitpakken, was, boodschappen enz.
Komt over als gezeur bij een gezond mens terwijl ik weer eens met de neus op de feiten gedrukt word.
Jullie zullen het wel begrijpen.
Nieuwe biebboeken dus dat is fijn.

Wat jammer, Layka, dat het effect van je tripje nu al weer weg is. Misschien een volgende keer wat meer de boel de boel laten. Neem een voorbeeld aan Lientje. Goed bezig Lientje, de laatste dagen.
Zelf ben ik donderdag teruggekomen van mijn schoonmoeder. Mijn tas ligt nog steeds ongeopend in het washok. Dat komt wel weer. Mijn voet is nog steeds pijnlijk en ziet eruit alsof ik hem tijden niet heb gewassen, zo bruinig, geel en paars.
Straks gaan we een dagje naar Duitsland. Ik hoop dat ik het vol kan houden, qua voet.

Layka.12 schreef op 11-08-2023 om 23:55:

Alcedo en Lientje, de mannen weer thuis?!
Ook fijn lijkt me.

Harley Quin, ik hoop dat de zetpillen werken voor je migraine. Sterkte.

Ik had vandaag een terugslag, lijf en koppie.
De dagen voor je weggaat, hoe kort ook, teveel gedaan in huis, boodschappen enz.
Als je dan weer naar huis gaat wil je ook alles netjes achterlaten, je boeltje bij elkaar pakken.
Kom je thuis ben je ook weer druk met uitpakken, was, boodschappen enz.
Komt over als gezeur bij een gezond mens terwijl ik weer eens met de neus op de feiten gedrukt word.
Jullie zullen het wel begrijpen.
Nieuwe biebboeken dus dat is fijn.

Dat is het rotte van vakantie vind ik, de voorbereidingen en de thuiskomst. Ook voor een gezond mens zou dit geen gezeur moeten zijn, maar voor ons is het een extra confrontatie met beperkingen. 

Man is gisteren rond etenstijd weer thuisgekomen. 

Ik snap wat je bedoeld Picunia, ik begrijp nu waar de extra vermoeidheid vandaan komt.
Een kou in mijn lijf, gammel, verkouden enz. Dat heeft ook zitten draaien. 
Ik kan mezelf ook geen poetsmiep noemen trouwens...  
Lientje, jij bent zeker goed bezig. Zal je goed doen!

Picunia is het een beetje gelukt met je voet? Klinkt nog best pijnlijk.

Alcedo, fijn dat man weer thuis is.

Harley Quin gaat het wat beter met je migraine?

Mijn man vertrekt maandagochtend om half 4 weer   voor bijna 2 weken. 
Dus heb vandaag  evengoed  nog weer een en znder gedaan. Wassen, strijken, boodschappen  en auto ophalen  bij garage. Nu op de bank idd en morgen zo min mogelijk  doen. Want vandaag  was eigenlijk  bijna alweer teveel.

Wanneer ga je naar Duitsland  Picunia? Ik hoop dat het lukt.Hoe is het nu met schoonmoeder?

Layka, snap wat je bedoelt . Vakantie is soms meer inspanning dan thuisblijven, zeker als je alles netjes en schoon achter wilt laten. 
Ik laat tegenwoordig  rustig de was in de wasmand  zitten, het loopt niet weg in mijn vakantie  denk ik dan maar. En het stof  ligt er ook nog wel als ik thuiskom. Maar dat is wel eens anders geweest idd. Wat dat aangaat ben ik wel wat makkelijker  geworden 

We zijn gisteren een dagje naar Duitsland geweest. Eventjes gewinkeld, naar een museum geweest en ergens lekker gegeten. Was gezellig en mijn voet heeft zich goed gehouden. Je loopt toch veel in zo’n stad, dus mijn voet is wel weer wat pijnlijker. Nu maar even rustig aan.
Komend weekend gaan we weer naar Duitsland, fietsen langs een rivier. In drie etappes en overnachten in hotels. Ik heb er veel zin in. Ik ga ervan uit dat mijn voet dan nog meer hersteld is.

Lientje, ik heb het idee dat je nu toch wat meer oplet dat je je rust pakt. Goed hoor! Maar je blijft natuurlijk wel een bezig bijtje…

Alcedo, fijn dat man weer thuis is.

Layka, ik hoop dat je weer een beetje bent bijgekomen.

Klopt Picunia,  op de momenten dat ik echt voel dat het teveel wordt, ik barst dan meestal in tranen uit om niks, weet ik dat ik mezelf af moet  remmen. En dus ben ik , na vanmorgen  naar het kerkhof en daarma naar schoonmoeder  te zijn geweest,nu neergestreken  met een boek op de bank. Ik kan het wel,maar pas als ik echt  aan mijn tax zit. Eerder lukt dat niet zo goed helaas.

TanSwallow86

TanSwallow86

13-08-2023 om 18:01

ik zag net dat de eerste spatader een feit is. Dank je wel obesitas, werken in de horeca en fabrieken

Ik voel nog geen pijn, maar je ziet en voelt het al wel. Rechterbeen aan binnenkant, bij de knie

Heb het al jaren. Heel vervelend.  Soms speelt het extra op, dan draag ik even een paar dagen steunkousen.
Staand en lopende beroepen altijd gehad. Ook in combinatie  met overgewicht idd.

Slechte nacht  gehad  met weinig slaap. Mijn laatste vrije dag vandaag  dus maar even rustig aan nog. Beetje opruimen in huis en verder uitrusten.  Man is vanmorgen  om 4 uur weer vertrokken  voor 2 weken ( een van de redenen voor mijn slechte nacht, wekker  ging om half 4) 
Verder alleen met dochter thuis, haar vriend eet af en toe mee. Zowel dochter als ik werken vrij veel,  soms tegelijk, soms  precies  tegengesteld,  dus het huis zal redelijk  netjes blijven de komende  tijd verwacht ik. Met de was ben ik ook weer bij, gisteren kwam er nog een koffer vol was uit Frankrijk  van dochters vakantie  met haar vriend mee naar huis ( die bleef daar langer met familie  ). Maar die is inmiddels ook al weggewerkt,  hangt buiten aan de waslijn.
Moet nog een boodschap  doen, maar ben dat voor me uit aan het schuiven.

Ik zou het er echt nog even van nemen vandaag Lientje!

Hier ook slechte nachten door de migraine. En de dagen zijn ook niet best om dezelfde reden. Ik vind het ook zo naar om altijd misselijk en duizelig erbij te zijn.

Sterkte  MrsMary! Zo naar dat er niks helpt bij je en er verder geen mogelijkheden zijn.

Misselijk en duizelig zijn is vreselijk, mrs. Mary. Ik heb met je te doen. Migraine is echt heel naar. Ik heb het al lang niet meer gehad, maar ik kon dan alleen maar in bed liggen met de gordijnen dicht. Kun jij nog wel een beetje functioneren? Sterkte!

Lientje, nog even een dagje rustig aan, voordat je weer vol aan de bak mag. Toch al weer een hoop gedaan, ondanks de slechte nacht!

Ik ga straks weer een beetje sporten. Vanwege schoonmoeder en verzwikte voet al een paar weken niet gesport. Vandaag maar een beetje rustig aan beginnen, want ik moet mijn voet nog wel ontzien. Eerst maar even de was van de lijn, nog even aardappels schillen voor vanavond en dan ga ik me omkleden.

Picunia: succes met sporten!

Ik functioneer nauwelijks meer. Gelukkig is man met pensioen en nog heel fit. Hij kookt en doet het meeste huishoudelijk werk. Ik doe eigenlijk alleen nog de was en het strijken, dat kan wachten op een goede dag. We hebben alleen de tuin uitbesteed.

MrsMary schreef op 14-08-2023 om 16:18:

Picunia: succes met sporten!

Ik functioneer nauwelijks meer. Gelukkig is man met pensioen en nog heel fit. Hij kookt en doet het meeste huishoudelijk werk. Ik doe eigenlijk alleen nog de was en het strijken, dat kan wachten op een goede dag. We hebben alleen de tuin uitbesteed.

MrsMary  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.