Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Broodjebrie schreef op 27-07-2023 om 17:33:

[..]

Lieve lientje, dat je al schrijft dat je het volhoudt op pijnstillers is echt niet oké! Ik maak me zorgen. Denk asjeblieft aan jezelf.

Iedereen in dit topic houdt het leven toch vol op/ met pijnstillers? We hebben allemaal  chronisch pijn. Dus allemaal moeten we daar mee om zien te gaan.  Dit is mijn manier en het gaat me redelijk  af. Bovendien  ben ik megablij met mijn werk,  dit had ik drie jaar terug niet durven hopen toen ik me liet omscholen. 

lientje69 schreef op 27-07-2023 om 17:50:

[..]

Iedereen in dit topic houdt het leven toch vol op/ met pijnstillers? We hebben allemaal chronisch pijn. Dus allemaal moeten we daar mee om zien te gaan. Dit is mijn manier en het gaat me redelijk af. Bovendien ben ik megablij met mijn werk, dit had ik drie jaar terug niet durven hopen toen ik me liet omscholen.

Je moet het uiteraard zelf weten.

Broodjebrie schreef op 27-07-2023 om 17:58:

[..]

Je moet het uiteraard zelf weten.

Als het echt niet meer gaat, meld ik me uiteraard ziek. Dan leren ze het hopelijk  the hard way...

Radeloos77 schreef op 27-07-2023 om 13:37:

Ik heb een hernia gehad, en krijg hier Pregabaline voor. Ik heb hier wel heel veel last door en heb zenuwpijn daar door. Wat uitstraalt van mijn rug naar been.

Radeloos heb je al een pijnblokkade geprobeerd?

Zenuwpijn is slopend, zou zeker navragen of je naar een pijnpoli kunt.

Ik ben erg tevreden over rugzorg. Dit na teleurstellende blokkades in een ziekenhuis.

Rugzorg zit in Zwolle en Ede. Mensen komen uit heel Nederland daarheen.

Sterkte 

Goedemorgen.
Ik heb vandaag een  uitstapje  met een vriendin  gepland. Is niet zo dlim. Maar door mijn onregelmatige werkdagen komt het vaak niet van afspreken.
Laatste keer is afgelast, toen was er code rood in het land.  Ga er toch  maar van proberen te genieten.

Normaal  ruim ik op vrijdag mijn huis op, draai ik wassen en doe ik mantelzorg bij mijn moeder. Dus anders had ik ook niet echt stil gezeten. 
We blijven  dit keer redelijk  in de buurt dus  als het echt niet gaat kan ik nog eerder naar huis. Zal vast leuk worden, elkaar  een tijd niet gezien  dus redelijk  wat bij te praten. 

Leuk, Lientje, een uitstapje met je vriendin. Ik hoop dat het leuk is en je geen/weinig fysieke ongemakken hebt.

Ik heb gisteren mijn eerste Zumba-les gehad in het revalidatiecentrum. Ik verga van de spierpijn, op plekken waarvan ik niet wist dat ik daar spieren had. Ik ging tot nu toe twee keer per week fitnessen, maar dat breng ik terug tot één keer en één keer Zumba. Het verbaasde me dat ik dat gehuppel en gehop het hele uur kon volhouden. Goed voor me dus. 
Vandaag komt schoonmoeder. Het logeerbed heb ik opgemaakt, maar de bovenverdieping moet nog gestofzuigd. Dat kan ik niet, vanwege mijn rug, dus dat doet man.  Over de badkamer en de W.C. moet nog even een doekje en dan kan het wel weer. 
Onze kinderen komen eten nu oma er is, dus na het schoonmaken boodschappen doen en het eten voorbereiden. Man is altijd vrij op vrijdag, dus we doen deze klussen samen.

Gezellig dat de kinderen komen  Picunia!
Zumba, dat lijkt me ook wel leuk om te doen ja. Maar niet  echt haalbaar  met mijn onregelmatige  werktijden.

Uitstapje  was leuk. Erg gezellig  en lekker  bijgekletst. Weinig pijn gehad dus dat is ook fijn. Vanavond nog naar het paard  geweest  en nu lekker  op  de  bank. 

Vandaag kwam schoonzus eten. Samen met man alles voorbereid en daarna even rustig gaan zitten op mijn stoel. Man zat in de tuin. Op een gegeven moment ben ik in slaap gevallen. Toen ik wakker werd, wilde ik ook naar de tuin. Ik stond op, zette een stap en klapte voorover. Mijn voet was niet meegegaan met mijn been. Nu lig ik een beetje zielig op de bank. Mijn voet is dik en bewegen is pijnlijk. Ik kan er wel op staan, dus waarschijnlijk niet gebroken. Maar even aankijken en anders morgen naar de HAP.

Picunia: ik hoop voor je dat het meevalt. Wat een domme pech! Sterkte en een

Dank je, wat lief!

Picunia schreef op 29-07-2023 om 21:54:

Vandaag kwam schoonzus eten. Samen met man alles voorbereid en daarna even rustig gaan zitten op mijn stoel. Man zat in de tuin. Op een gegeven moment ben ik in slaap gevallen. Toen ik wakker werd, wilde ik ook naar de tuin. Ik stond op, zette een stap en klapte voorover. Mijn voet was niet meegegaan met mijn been. Nu lig ik een beetje zielig op de bank. Mijn voet is dik en bewegen is pijnlijk. Ik kan er wel op staan, dus waarschijnlijk niet gebroken. Maar even aankijken en anders morgen naar de HAP.

Ah Picunia,  wat balen! Hoe is het nu met de pijn?

Hier een slechte nacht  gehad. Mijn normale  standaard pijn is goed onder controle,  maar mijn achillespees  speelde behoorlijk  op afgelopen  nacht. Werd er steeds wakker van. Is ook weinig aan te doen, moet " vanzelf " over gaan. Ik ga de volgende  keer  bij de acupuncturist  ook vragen of hij die er even bij wil doen. Stierlijk vervelend dat je je genoeg kunt doen qua lijf en energie maar dat een incindenteel pijntje lopen dan verhinderd.

Lientje: zwaar irritant is dat! Kun je dealen met je normale pijn maar dan krijg je er weer een extraatje bij.
Heb zelf momenteel mijn gehoorgang ontstoken. Gelukkig de buitenste, maar evengoed ook onrustig geslapen door kloppende pijn. En dat kan ik eigenlijk niet erbij hebben.

MrsMary schreef op 30-07-2023 om 11:57:

Lientje: zwaar irritant is dat! Kun je dealen met je normale pijn maar dan krijg je er weer een extraatje bij.
Heb zelf momenteel mijn gehoorgang ontstoken. Gelukkig de buitenste, maar evengoed ook onrustig geslapen door kloppende pijn. En dat kan ik eigenlijk niet erbij hebben.

Ja, dat is dan gewoon teveel hè. Ik heb overigens  al ruim een jaar hier last van. Het gaat een beetje op en af. Net als ik denk, het lijkt weg te gaan verergert het weer.    Was nu aan het kijken voor  een nachtspalk, maar dat wordt afgeraden bij trombosegevoeligheid.  Dus niet geschikt voor mij

Druppel je nu je oor ook met wat olie? Dat kan soms helpen. En anders  toch maar naar de huisarts voor een ABkuurtje?

lientje69 schreef op 30-07-2023 om 12:12:

[..]

Ja, dat is dan gewoon teveel hè. Ik heb overigens al ruim een jaar hier last van. Het gaat een beetje op en af. Net als ik denk, het lijkt weg te gaan verergert het weer. Was nu aan het kijken voor een nachtspalk, maar dat wordt afgeraden bij trombosegevoeligheid. Dus niet geschikt voor mij

Druppel je nu je oor ook met wat olie? Dat kan soms helpen. En anders toch maar naar de huisarts voor een ABkuurtje?

Jammer dat je dan weer geen nachtspalk mag.

Ik heb dit ook al langer. Heb zure oordruppels van de huisarts maar het komt steeds terug. En momenteel is mijn oor zo gezwollen dat de druppels er niet meer in gaan. Afwachten maar, het is niet anders. Maar soms ben ik het zo zat om altijd ergens pijn te hebben.

Snap ik MrsMary. 
Het is ook slecht voor te stellen  voor ons hoe het is om pijnvrij door het leven te gaan  
Ik poste laatst op fb: if i woke up and nothing hurt, i would think i was dead.
Er kwam maar weinig  reactie op. Denk inderdaad  omdat de meeste mensen zich het niet kunnen voorstellen  om altijd pijn te hebben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.