Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
24-07-2023 om 16:34
MrsMary schreef op 24-07-2023 om 16:24:
[..]
Waar ging je specifiek voor? Ik heb ooit bij mijn moeder heel goed resultaat gezien bij een gezichtsverlamming. Was nogal sceptisch maar het hielp!
Mijn hele hormoonhuishouding is van de rel. Schildklier oa. Afvallen lukt al jaren niet. Mijn darmen werken ook niet naar behoren. Na 5 diëtisten en 20 diëten te hebben geprobeerd zonder enig resultaat, gooi ik het nu maar eens over de alternatieve boeg. Hopelijk gaat dit helpen.
lientje69
25-07-2023 om 19:27
Vandaag weer gewerkt na gisteren één dagje vrij gehad te hebben. Drukke periode met veel werken en een bewerkelijke afdeling maakt dat ik best moe ben nu. Deze week nog 2 dagen werken, volgende week weer vijf. Vanmorgen bijna door mijn rug gegaan om een bewoner te behoeden voor een val ( liet zich zo achterover vallen
)
Wel wat rugpijn nu dus, maar valt nog mee.
Tevens zorg ik deze twee weken voor het paard van dochter die op vakantie is. Dagelijks even heen, wat mest opruimen, knuffelen en supplementen voeren. En 2 keer per week trainen. Morgenavond trainen dus. Gelukkig heeft man aangeboden om mee te gaan, laat ik die het zware werk wel doen.
TanSwallow86
26-07-2023 om 20:00
MrsMary schreef op 26-07-2023 om 16:58:
Harley: hoe ging het vandaag? Is het je meegevallen of niet?
Het ging wel goed.
Bevinding: er blijft eten in de maag achter, dus suikerziekte. Er is beschadiging te zien. Start advies maagzuur tabletten.
Suikerziekte is bekend, heb ik 3x aangegeven. Glucose is ook.gemeten.
Afwachten wat huisarts verder zegt
MrsMary
26-07-2023 om 20:35
HarleyQuin schreef op 26-07-2023 om 20:00:
[..]
Het ging wel goed.
Bevinding: er blijft eten in de maag achter, dus suikerziekte. Er is beschadiging te zien. Start advies maagzuur tabletten.
Suikerziekte is bekend, heb ik 3x aangegeven. Glucose is ook.gemeten.
Afwachten wat huisarts verder zegt
Gelukkig dat het goed ging. Verder maar even afwachten dan,
Picunia
26-07-2023 om 22:00
Lientje, ik hoop dat het even wat minder druk is, de komende dagen.
Ik ben al mijn sociale achterstanden aan het inhalen, dus ik heb het hartstikke druk. Gelukkig met heel veel leuke dingen. Vooral vaak lunchen met leuke mensen, maar ook heb ik mijn vrijwilligerswerk weer opgepakt. Vandaag geluncht met een oud- collega, die zei dat ik er zo goed uitzag. Dat hoor ik vaker, de laatste tijd, dus het zal wel waar zijn. Nou voel ik me ook goed, dus dat straal ik blijkbaar uit.
Met mijn schoonmoeder gaat het weer behoorlijk goed. Vrijdag komt ze, zelfstandig, met de trein. Toch een rit van zo’n 160 km, met twee overstappen. Maar ze wil absoluut niet worden opgehaald. Mijn zoons wilden het graag doen, maar ze vind het onzin, ze kan best met de trein. Ach, om 94 te worden moet je misschien wel een beetje eigenwijs zijn. Wie had dit een paar maanden geleden gedacht…
lientje69
27-07-2023 om 12:28
Wat bijzonder Picunia, dat ze dst zelf weer kan en wil. Sterke levenslust denk ik .
lientje69
27-07-2023 om 12:31
Nog een paar uurtjes werken en dan zit mijn werkdag er weer op. Lekker drie dagen vrij. Volgende week weer 5 dagen werken. Steeds met één vrije dag ertussen, hopeloos. Dat is voor mij net té kort om te herstellen.
Maar goed. Mag sowieso niet mopperen zoals ik het tot nu toe volhoud. En dat nog wel in de zorg, echt nooit gedacht dat ik dit kon. ![]()
Radeloos77
27-07-2023 om 13:37
Ik heb een hernia gehad, en krijg hier Pregabaline voor. Ik heb hier wel heel veel last door en heb zenuwpijn daar door. Wat uitstraalt van mijn rug naar been. 
Picunia
27-07-2023 om 15:09
Wat naar, Radeloos! Is een operatie geen optie?
Lientje, ik, en velen met mij, verwonder me ook wel eens met hoeveel je doet en blijkbaar aankan. Maar kun je niet met de planners regelen dat je iets meer hersteltijd krijgt? Dan houd je het langer vol met waarschijnlijk minder klachten.
lientje69
27-07-2023 om 16:58
Picunia schreef op 27-07-2023 om 15:09:
Wat naar, Radeloos! Is een operatie geen optie?
Lientje, ik, en velen met mij, verwonder me ook wel eens met hoeveel je doet en blijkbaar aankan. Maar kun je niet met de planners regelen dat je iets meer hersteltijd krijgt? Dan houd je het langer vol met waarschijnlijk minder klachten.
Ik heb het meermaals aangegeven bij de planners. Maar er wordt gewoon geen rekening mee gehouden, hoe vaak ik het ook aangeef.
Ik houhet vol op pijnstillers. Soms slaap ik slecht door de pijn ook. Ik denk ook dat ik dit volhou omdat ik echt mijn hart en ziel erin heb liggen en ik regelmatig even kan zitten in een warme en droge omgeving. Hiervoor werkte ik in een groentewinkel, daar waren 2 dagen per week eigenlijk al veel te veel.
lientje69
27-07-2023 om 16:59
Radeloos, ben je al bij een pijnpoli geweest? Kunnen zij nog iets voor je betekenen?
TanSwallow86
27-07-2023 om 17:12
ik ben nog doodmoe van de gastroscopie van gisteren.
Toen ik thuis kwam even geslapen. Ging ook vroeg naar bed.
Bu morgen nog even de oogarts en dan kijken of ik volgende week afspraak kan maken bij huisarts over het hoe nu verder.
Afspraak online gemaakt. Niet eerder dan 5 september. Ivm vakantie huisarts in augustus
Broodjebrie
27-07-2023 om 17:33
lientje69 schreef op 27-07-2023 om 16:58:
[..]
Ik heb het meermaals aangegeven bij de planners. Maar er wordt gewoon geen rekening mee gehouden, hoe vaak ik het ook aangeef.
![]()
Ik houhet vol op pijnstillers. Soms slaap ik slecht door de pijn ook. Ik denk ook dat ik dit volhou omdat ik echt mijn hart en ziel erin heb liggen en ik regelmatig even kan zitten in een warme en droge omgeving. Hiervoor werkte ik in een groentewinkel, daar waren 2 dagen per week eigenlijk al veel te veel.
Lieve lientje, dat je al schrijft dat je het volhoudt op pijnstillers is echt niet oké! Ik maak me zorgen. Denk asjeblieft aan jezelf.