Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
07-07-2023 om 08:21
Ik heb net weer een rondje gefietst. Was bijna twee weken geleden dus dat kon ik wel merken. Ik heb nog steeds wat napijn van vorig weekend (13 dagen geleden dus) dus dat was in elk geval een goed leermomentje, zullen we maar zeggen.
Vanmiddag naar de fysiotherapeut en de winkel, maar verder geen plannen. Wel een druk weekend voor de boeg met twee visites.
lientje69
07-07-2023 om 08:39
Dat is een lange napijn dan Alcedo!
Layka, mijn man is sowieso slecht bij te houden. Vervelende is ,dat hij dat wel verwacht..Hij heeft nu alweer 2 vrije dagen van mij volgepland.
Vroeg : moet je veel werken volgende week? Ik zei nee, alleen donderdag. Oh dan kan je dinsdag en woensdag mooi helpen het appartement leeghalen. ( huis schoonvader is verkocht )
Ik snap het wel , des te sneller het leeg is des te liever. En het zal ook wel gaan , maar niet in zijn ( hoge ) tempo. Dus daar zullen nog wel wat woorden over vallen vrees ik.
Dit weekend moet ik werken, dn nu ga ik naar mijn moeder om boodschappen met haar te doen. Fijne dag allemaal!
Harley, sterkte weer.
Layka.12
07-07-2023 om 12:39
Alcedo, inderdaad lange napijn zeg! Lastig he dat je het altijd op die manier moet ondervinden?
Lientje ik begrijp dat dat heel vervelend is.
Hij vaart dus zijn eigen koers en trekt jou er in mee of je lichamelijk kunt of niet.
Logisch dat daar nog wel woorden over vallen.
Het lijkt me dat je je daar dan ook onbegrepen in voelt.
Sterkte er mee
Alcedo
07-07-2023 om 17:17
@Lientje, echt beter je grenzen aangeven. Er zijn meer mensen die kunnen helpen en anders gaat het maar wat langzamer. Jij moet om jouw gezondheid denken.
lientje69
07-07-2023 om 18:02
Er is verder niemand die kan helpen Alcedo. Zwager en kinderen zijn werken. Blijft over schoonzus, man en ik dan dus.
Maar ik ga niet in het tempo dat man wil hoor. Pas me wel aan naar wat ik kan op dat moment. Als dat niet goed genoeg is heeft hij pech.
TanSwallow86
07-07-2023 om 18:23
dinsdagochtend heb ik een afspraak bij huisarts voor mijn nog steeds pijnlijke linkerkaak en neem ook meteen de migraine klachten mee.
Afspraak is om half 10
Alcedo
07-07-2023 om 19:20
lientje69 schreef op 07-07-2023 om 18:02:
Er is verder niemand die kan helpen Alcedo. Zwager en kinderen zijn werken. Blijft over schoonzus, man en ik dan dus.
Maar ik ga niet in het tempo dat man wil hoor. Pas me wel aan naar wat ik kan op dat moment. Als dat niet goed genoeg is heeft hij pech.
Dochter(s)?
lientje69
07-07-2023 om 21:14
Alcedo schreef op 07-07-2023 om 19:20:
[..]
Dochter(s)?
Oudste werkt ook. Jongste heeft een van de twee dagen vrij maar heeft een belangrijke afspraak ( advocaat )
Ach, het gaat wel goed komen hoor. Man moet alleen niet te snel willen.
lientje69
08-07-2023 om 18:33
Slecht geslapen afgelopen nacht. En morgen voorzie ik weer een pittige dag op het werk. Hoop dus maar dat ik komende nacht in elk geval goed slaap.
Wat is het opeens extreem warm hè. Hier 32 graden. Dat is best wel hoog voor deze regio. Morgen een paar graden kouder zeggen ze. En vanaf maandag weer redelijk normaal.
MrsMary
08-07-2023 om 20:39
Hier is het ook erg heet. Ik heb altijd van warmte gehouden maar de laatste jaren kan ik er niet meer tegen. Gelukkig hebben we op onze slaapkamer en in de woonkamer airco. En dan elke keer die klap van de warmte als je een andere ruimte inloopt.
Alcedo
09-07-2023 om 11:25
Ik heb slecht geslapen door de hitte. Gisteravond vrienden op visite gehad, spelletjesavond gehouden. Dat was erg gezellig. Wel vermoeiend, maar vandaag hebben we gelukkig niks op de planning. Ons bezoek van vanochtend had zich vrijdag afgemeld.
Komende week gelukkig een rustige week voor de boeg.
lientje69
10-07-2023 om 17:32
Gisteren gewerkt, en daarna uit eten geweest zodat ik niet hoefde te koken. Werkdag was afwisselend druk en dan weer héél rustig, maar geestelijk best zwaar door omstandigheden. Gisteravond dus lekker genoten en aansluitend slecht geslapen , heb de laatste tijd veel last van mijn nek in de nacht.
Vandaag een rommelige in huis, wat wassen gedraaid en paar boodschappen gedaan. Lasagne staat in de oven, straks nog even stofzuigen . Morgen komt de advocaat van dochter langs bij haar, en dan wil ik het huis een klein beetje netjes hebben.
Man, schoonzus en ik gaan morgen het appartement van schoonvader leeghalen ( laatste meubels, lampen en aantal dozen) , eind deze maand is de oplevering. Dus vandaag maar niet terug gedaan, ga mijn spieren morgen nog druk nodig hebben
MrsMary
10-07-2023 om 18:38
Lientje: lijkt me voor dochter wel fijn dat advocaat haar thuis bezoekt.
Haalt toch weer wat spanning weg lijkt me.
Heb je er ook emotionele problemen mee dat appartement leeg moet?
lientje69
10-07-2023 om 19:58
MrsMary schreef op 10-07-2023 om 18:38:
Lientje: lijkt me voor dochter wel fijn dat advocaat haar thuis bezoekt.
Haalt toch weer wat spanning weg lijkt me.
Heb je er ook emotionele problemen mee dat appartement leeg moet?
Nee hoor , helemaal niet. Ik heb er echt niks mee. Schoonzus vindt het wel moeilijk.