Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

lientje69 schreef op 16-06-2023 om 10:02:

Ondanks dat ik overdag redelijk wat doe, gaat het wel met de pijn. Alleen in de avond/ nacht erger. Waarschijnlijk doet het warme weer wel een en ander voor de pijn bij mij.
Hoe is het bij jullie?
Ook verschil in pijn of maakt het niet zoveel uit?

Ik denk dat je dan toch teveel doet hoor. Als ik bezig ben heb ik niet zo door dat het pijn doet, dat merk ik pas als ik stil ga zitten en dus ook 's avonds en 's nachts. 

Het weer is echt van geen enkele invloed op mijn pijn.

Alcedo schreef op 16-06-2023 om 20:03:

[..]

Ik denk dat je dan toch teveel doet hoor. Als ik bezig ben heb ik niet zo door dat het pijn doet, dat merk ik pas als ik stil ga zitten en dus ook 's avonds en 's nachts.

Het weer is echt van geen enkele invloed op mijn pijn.

Bij mij is het weer echt wel van invloed. Regen, storm , maar vooral mist en luchtdruk verschillen  reageer ik gelijk op met extra pijn. Heel vervelend! Des te stabieler en warmer het is, des te beter het gaat met mijn pijn.

Lientje, ik begrijp wel wat Alcredo zegt.
Je hebt een veeleisende baan, een gezin, mantelzorg, noem maar op.
Als ik lichamelijk veel doe en daar komt ook mijn stress bij heb ik daarna veel meer pijn.
Die stress is bij jou ook aanwezig.
Ik oordeel niet hoor, het is een leerschool van jarenlang.
Meer bezorgdheid om jou.

Ik heb altijd veel meer last bij regen, mist.
Vocht dus.

Layka.12 schreef op 17-06-2023 om 12:53:

Lientje, ik begrijp wel wat Alcredo zegt.
Je hebt een veeleisende baan, een gezin, mantelzorg, noem maar op.
Als ik lichamelijk veel doe en daar komt ook mijn stress bij heb ik daarna veel meer pijn.
Die stress is bij jou ook aanwezig.
Ik oordeel niet hoor, het is een leerschool van jarenlang.
Meer bezorgdheid om jou.

Ik heb altijd veel meer last bij regen, mist.
Vocht dus.

Ik sluit me hierbij aan.

Ik heb deze week ook meer pijn, maar dat komt denk ik doordat er op werk iets is gebeurd wat voor veel stress zorgde. Daarnaast werkt de warmte en drukte op werk ook niet bepaald mee. Daarom dit weekend even pas op de plaats.

Toch geeft het me veel  voldoening  ook als ik dingen van mijn lijstje  af kan kruisen. Stress heb  ik  helaas  altijd wel, hier gebeurt altijd  wat lijkt het wel.

Ik heb een grote klus af en heb besloten  de tweede klus te laten rusten  tot over een week of 2. Dat betekent  dat er dit weekend,  op 2 sociale  bezoekjes na , niks meer op de planning staat Dus ik duik in een boek , en neem het verdere weekend  rust. Ook omdat  ik volgende  week weer 4 dagen werk. Afgelopen week  moest ik maar een  dag, daarom wat extra gedaan.

Ik weet na  30 jaar pijn wel wat ik aankan hoor, geen zorgen. Maar sowieso  heb ik in de avond  meer pijn. Gelukkig is het meestal met pijnstillers  controleerbaar, op een paar dagen in de 2 maanden na. Dat Is meestal idd door overbelasting  en teveel gedaan hebben

Vervelend  broodjebrie,  stress van je werk. Is het op te  lossen? Kan je het een beetje van je af  zetten en los laten?

lientje69 schreef op 17-06-2023 om 14:04:

Vervelend broodjebrie, stress van je werk. Is het op te lossen? Kan je het een beetje van je af zetten en los laten?

Jawel, het is al opgelost. Ik kan er niet veel over uitwijden maar het komt erop neer dat ik in een bedreigende situatie zat. Gelukkig staat werkgever volledig achter me. Ik ben wel behoorlijk van slag geweest, maar ik kan er goed over praten met werkgever en mijn omgeving. 

Oei, klinkt heel naar ja. Gelukkig  dat je werkgever  je steunt met alles

Broodjebrie schreef op 17-06-2023 om 14:17:

[..]

Jawel, het is al opgelost. Ik kan er niet veel over uitwijden maar het komt erop neer dat ik in een bedreigende situatie zat. Gelukkig staat werkgever volledig achter me. Ik ben wel behoorlijk van slag geweest, maar ik kan er goed over praten met werkgever en mijn omgeving.

Wat heftig

Wij hadden gisteren een feestje en dat bezorgt me helaas veel pijn. Gisteravond ook nog migraine erbij, mede omdat het eten ontzettend zout was. Echt niet lekker zout. Vandaag een rustige dag dus met alleen het noodzakelijke. 

Heel heftig voor je broodje brie!
Wel fijn dat je goede steun krijgt. Sterkte.

Alcedo, wat vervelend dat je veel pijn hebt.
Vandaag inderdaad maar rustig aan, hopelijk knapt het een beetje op.

bedankt alcedo en layka.12

Ach Broodjebrie, ik lees het nu pas. Wat heftig voor je en wat fijn dat je goed gesteund wordt.

MrsMary schreef op 18-06-2023 om 13:08:

Ach Broodjebrie, ik lees het nu pas. Wat heftig voor je en wat fijn dat je goed gesteund wordt.

Dank je wel

Dat is ook wat, BroodjeBrie, op de werkplek, waar je nog maar kort werkt (toch?). Heeft dat er mee te maken? Wat fijn, dat je er goed met je werkgever en omgeving over kunt praten.
Alcedo, wat naar dat je zoveel pijn hebt. En er dan ook nog migraine erbij. Sterkte!
Met mijn rug wil het maar niet goed gaan. Het voelt alsof ik weer terug bij af ben. Daarom besloten niets meer te tillen of anderszins te doen, wat mijn rug belast.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.