Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Sportief hoor Alcedo!

Ik had een best drukke  avonddienst  omdat ik moest bijspringen  op andere afdelingen. En onze eigen afdeling  is er ook niet bepaald  beter op geworden. En was al behoorlijk  zwaar. Maar alles is goed gegaan. Vanmorgen  eerst uitgeslapen  en nu is de dag alweer bijna om en vraag ik mezelf af wat ik nu eigenlijk  gedaan heb. 

O ja, boekhouding. Daar ben ik de ochtend zoet mee geweest. Nu net een paar boodschappen , heel lui met de auto gehaald. Dochter liet haar zelfgemaakte  taart vallen en was heel verdrietig.  Ik heb beloofd een nieuwe voor haar te maken. 
Verder wil ik nog wat renovatiewerkzaamheden  ( voegen opvullen  in de badkamer  ) hier in huis doen,  en nog schilderen. Gaat vandaag allemaal niet lukken uiteraard. Maar even bekijken hoe ik het ga verdelen qua alles. Drukke  week  verder voor de boeg, moet nog drie dagen werken, naar mijn moeder, de boekhouder , de bibliotheek en  wil ook nog zwemmen. Kortom, tijd tekort weer.
Of teveel  te doen. Kan ook.

TanSwallow86

TanSwallow86

06-06-2023 om 16:41

zo, mijn vader is nu lekker thuis. Hartstikke blij. Eigen bed weer en hoef niet meer zo een eind te lopen om naar buiten te gaan.

Van de week ga ik zelf nog even weer terug naar mijn vader.

Wat fijn, Harley! Voor jullie allebei!

Wat een goed nieuws  Harley! En nog sneller  dan  verwacht!

TanSwallow86

TanSwallow86

06-06-2023 om 18:38

MrsMary schreef op 06-06-2023 om 17:50:

Wat fijn, Harley! Voor jullie allebei!

Voor ons allemaal.

MrsMary schreef op 06-06-2023 om 14:39:

Alcedo: ik gebruik propranolol als profylaxe en eletriptan als aanvalsmedicatie. Ik heb alle voor de hand liggende medicatie geprobeerd en dit werkt momenteel het beste.

Kom je niet in aanmerking voor de anti-CGRP? Of heb je dat al geprobeerd.

Ik gebruik Metoprolol, eletriptan en Imigran (injectie sumatriptan dus). En dan eens per maand een injectie anti-CGRP.

Ah, wat sneu Lientje. Lief dat je een nieuwe gaat maken voor haar. Succes op het werk!

Alcedo schreef op 06-06-2023 om 19:36:

[..]

Kom je niet in aanmerking voor de anti-CGRP? Of heb je dat al geprobeerd.

Ik gebruik Metoprolol, eletriptan en Imigran (injectie sumatriptan dus). En dan eens per maand een injectie anti-CGRP.

Ik heb ze alledrie, zonder resultaat, geprobeerd. Ook Botox en een gon-injectie deden nauwelijks iets. Het enige wat verlichting gaf was de verdoving die ik kreeg voorafgaande aan die gon-injectie. Maar daar kon de neuroloog helaas niets mee.

Goedemorgen 
Vanmorgen  de wekker  op tijd gezet.
Ik vond eigenlijk  dat  ik  met 7 uur slaap  wel genoeg uitgerust  moest zijn. Had het idee dat ik van  langer slapen  lamlendiger wordt.  Bovendien  heb ik komende dagen dagdienst  en moet er dan ook vroeg uit. Was niet zo'n heel goed idee geloof ik.
Ben een partij moe en niet uitgerust. 

Behoorlijk  wat  plannen  voor  vandaag  dus zo maar eens aan de slag.  Doe naar mijn inzien te weinig op mijn vrije dagen. Kijken  of ik daar wat verbetering in kan brengen. Vooral de halve dag op mijn mobiel doorbrengen  wil ik vanaf. Wat dat aangaat heb ik dus al een slechte start.

MrsMary schreef op 06-06-2023 om 20:36:

[..]

Ik heb ze alledrie, zonder resultaat, geprobeerd. Ook Botox en een gon-injectie deden nauwelijks iets. Het enige wat verlichting gaf was de verdoving die ik kreeg voorafgaande aan die gon-injectie. Maar daar kon de neuroloog helaas niets mee.

Jakkes, wat ellendig toch. Rotziekte is het.

lientje69 schreef op 07-06-2023 om 07:54:

Goedemorgen
Vanmorgen de wekker op tijd gezet.
Ik vond eigenlijk dat ik met 7 uur slaap wel genoeg uitgerust moest zijn. Had het idee dat ik van langer slapen lamlendiger wordt. Bovendien heb ik komende dagen dagdienst en moet er dan ook vroeg uit. Was niet zo'n heel goed idee geloof ik.
Ben een partij moe en niet uitgerust.

Behoorlijk wat plannen voor vandaag dus zo maar eens aan de slag. Doe naar mijn inzien te weinig op mijn vrije dagen. Kijken of ik daar wat verbetering in kan brengen. Vooral de halve dag op mijn mobiel doorbrengen wil ik vanaf. Wat dat aangaat heb ik dus al een slechte start.

Misschien moet je eens minder gaan doen op je vrije dagen

Minder op mijn mobiel  moet ik zeker ja. Soms is er een halve dag om zonder dat er ook maar iets uit mijn  handen  komt.
Vandaag was een redelijke dag
Taart voor dochter  gemaakt. Nieuwe boeken  gehaald bij de bibliotheek.  Gezwommen. Deel voegen van de tegels in de badkamer  die gescheurdwaren opnieuw  gevoegd. Stofgezogen. 
En verder een aantal series gekeken  op tv. Ben ook begonnen  in een nieuw boek maar lezen en tv kijken gaat niet echt samen. Morgen werken. Zo maar mijn bed in dus, wekker gaat om kwart voor 6.

Rustig hier! Hoe is het met iedereen? Hier gaat het wel goed, al blijf ik toch wel erge rugpijn houden. Het lijkt wel of het nu nog belangrijker is op wat voor stoel ik zit. Is het de verkeerde, dan kan ik zomaar de hele dag pijn hebben. Morgen gaan we naar schoonmoeder en dan blijf ik daar een paar dagen om voor haar te zorgen.

Picunia schreef op 10-06-2023 om 07:54:

Rustig hier! Hoe is het met iedereen? Hier gaat het wel goed, al blijf ik toch wel erge rugpijn houden. Het lijkt wel of het nu nog belangrijker is op wat voor stoel ik zit. Is het de verkeerde, dan kan ik zomaar de hele dag pijn hebben. Morgen gaan we naar schoonmoeder en dan blijf ik daar een paar dagen om voor haar te zorgen.

Is dat wel zo slim voor je lijf? En is het een idee om er toch naar te laten kijken, nu het aan lijkt te houden?

Goedemorgen,

Ik heb een drukke week achter de boeg, gelukkig wel een rustig weekend, al heb ik nog een hoop te doen.
Volgende week is iets rustiger, maar dan hebben we op zaterdag wel weer een feestje. 

Veel last van hooikoorts, dus ik ga vandaag maar niet fietsen. In plaats daarvan proberen wat dingen van mijn to-do lijstje weg te werken.

Ik kan slecht tegen warmte, dus dit is niet bepaald mijn favoriete weertype. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.