Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
06-06-2023 om 15:30
Sportief hoor Alcedo!
Ik had een best drukke avonddienst omdat ik moest bijspringen op andere afdelingen. En onze eigen afdeling is er ook niet bepaald beter op geworden. En was al behoorlijk zwaar. Maar alles is goed gegaan. Vanmorgen eerst uitgeslapen en nu is de dag alweer bijna om en vraag ik mezelf af wat ik nu eigenlijk gedaan heb.
O ja, boekhouding. Daar ben ik de ochtend zoet mee geweest. Nu net een paar boodschappen , heel lui met de auto gehaald. Dochter liet haar zelfgemaakte taart vallen en was heel verdrietig. Ik heb beloofd een nieuwe voor haar te maken.
Verder wil ik nog wat renovatiewerkzaamheden ( voegen opvullen in de badkamer ) hier in huis doen, en nog schilderen. Gaat vandaag allemaal niet lukken uiteraard. Maar even bekijken hoe ik het ga verdelen qua alles. Drukke week verder voor de boeg, moet nog drie dagen werken, naar mijn moeder, de boekhouder , de bibliotheek en wil ook nog zwemmen. Kortom, tijd tekort weer.
Of teveel te doen. Kan ook.
TanSwallow86
06-06-2023 om 16:41
zo, mijn vader is nu lekker thuis. Hartstikke blij. Eigen bed weer en hoef niet meer zo een eind te lopen om naar buiten te gaan.
Van de week ga ik zelf nog even weer terug naar mijn vader.
TanSwallow86
06-06-2023 om 18:38
MrsMary schreef op 06-06-2023 om 17:50:
Wat fijn, Harley! Voor jullie allebei!
Voor ons allemaal.
Alcedo
06-06-2023 om 19:36
MrsMary schreef op 06-06-2023 om 14:39:
Alcedo: ik gebruik propranolol als profylaxe en eletriptan als aanvalsmedicatie. Ik heb alle voor de hand liggende medicatie geprobeerd en dit werkt momenteel het beste.
Kom je niet in aanmerking voor de anti-CGRP? Of heb je dat al geprobeerd.
Ik gebruik Metoprolol, eletriptan en Imigran (injectie sumatriptan dus). En dan eens per maand een injectie anti-CGRP.
Alcedo
06-06-2023 om 19:37
Ah, wat sneu Lientje. Lief dat je een nieuwe gaat maken voor haar. Succes op het werk!
MrsMary
06-06-2023 om 20:36
Alcedo schreef op 06-06-2023 om 19:36:
[..]
Kom je niet in aanmerking voor de anti-CGRP? Of heb je dat al geprobeerd.
Ik gebruik Metoprolol, eletriptan en Imigran (injectie sumatriptan dus). En dan eens per maand een injectie anti-CGRP.
Ik heb ze alledrie, zonder resultaat, geprobeerd. Ook Botox en een gon-injectie deden nauwelijks iets. Het enige wat verlichting gaf was de verdoving die ik kreeg voorafgaande aan die gon-injectie. Maar daar kon de neuroloog helaas niets mee.
lientje69
07-06-2023 om 07:54
Goedemorgen
Vanmorgen de wekker op tijd gezet.
Ik vond eigenlijk dat ik met 7 uur slaap wel genoeg uitgerust moest zijn. Had het idee dat ik van langer slapen lamlendiger wordt. Bovendien heb ik komende dagen dagdienst en moet er dan ook vroeg uit. Was niet zo'n heel goed idee geloof ik.
Ben een partij moe en niet uitgerust.
Behoorlijk wat plannen voor vandaag dus zo maar eens aan de slag. Doe naar mijn inzien te weinig op mijn vrije dagen. Kijken of ik daar wat verbetering in kan brengen. Vooral de halve dag op mijn mobiel doorbrengen wil ik vanaf. Wat dat aangaat heb ik dus al een slechte start. ![]()
Alcedo
07-06-2023 om 19:42
MrsMary schreef op 06-06-2023 om 20:36:
[..]
Ik heb ze alledrie, zonder resultaat, geprobeerd. Ook Botox en een gon-injectie deden nauwelijks iets. Het enige wat verlichting gaf was de verdoving die ik kreeg voorafgaande aan die gon-injectie. Maar daar kon de neuroloog helaas niets mee.
Jakkes, wat ellendig toch. Rotziekte is het.
Alcedo
07-06-2023 om 19:43
lientje69 schreef op 07-06-2023 om 07:54:
Goedemorgen
Vanmorgen de wekker op tijd gezet.
Ik vond eigenlijk dat ik met 7 uur slaap wel genoeg uitgerust moest zijn. Had het idee dat ik van langer slapen lamlendiger wordt. Bovendien heb ik komende dagen dagdienst en moet er dan ook vroeg uit. Was niet zo'n heel goed idee geloof ik.
Ben een partij moe en niet uitgerust.
Behoorlijk wat plannen voor vandaag dus zo maar eens aan de slag. Doe naar mijn inzien te weinig op mijn vrije dagen. Kijken of ik daar wat verbetering in kan brengen. Vooral de halve dag op mijn mobiel doorbrengen wil ik vanaf. Wat dat aangaat heb ik dus al een slechte start.
Misschien moet je eens minder gaan doen op je vrije dagen ![]()
lientje69
07-06-2023 om 22:01
Minder op mijn mobiel moet ik zeker ja. Soms is er een halve dag om zonder dat er ook maar iets uit mijn handen komt.
Vandaag was een redelijke dag
Taart voor dochter gemaakt. Nieuwe boeken gehaald bij de bibliotheek. Gezwommen. Deel voegen van de tegels in de badkamer die gescheurdwaren opnieuw gevoegd. Stofgezogen.
En verder een aantal series gekeken op tv. Ben ook begonnen in een nieuw boek maar lezen en tv kijken gaat niet echt samen. Morgen werken. Zo maar mijn bed in dus, wekker gaat om kwart voor 6.
Picunia
10-06-2023 om 07:54
Rustig hier! Hoe is het met iedereen? Hier gaat het wel goed, al blijf ik toch wel erge rugpijn houden. Het lijkt wel of het nu nog belangrijker is op wat voor stoel ik zit. Is het de verkeerde, dan kan ik zomaar de hele dag pijn hebben. Morgen gaan we naar schoonmoeder en dan blijf ik daar een paar dagen om voor haar te zorgen.
Alcedo
10-06-2023 om 09:04
Picunia schreef op 10-06-2023 om 07:54:
Rustig hier! Hoe is het met iedereen? Hier gaat het wel goed, al blijf ik toch wel erge rugpijn houden. Het lijkt wel of het nu nog belangrijker is op wat voor stoel ik zit. Is het de verkeerde, dan kan ik zomaar de hele dag pijn hebben. Morgen gaan we naar schoonmoeder en dan blijf ik daar een paar dagen om voor haar te zorgen.
Is dat wel zo slim voor je lijf? En is het een idee om er toch naar te laten kijken, nu het aan lijkt te houden?
Alcedo
10-06-2023 om 09:06
Goedemorgen,
Ik heb een drukke week achter de boeg, gelukkig wel een rustig weekend, al heb ik nog een hoop te doen.
Volgende week is iets rustiger, maar dan hebben we op zaterdag wel weer een feestje.
Veel last van hooikoorts, dus ik ga vandaag maar niet fietsen. In plaats daarvan proberen wat dingen van mijn to-do lijstje weg te werken.
Ik kan slecht tegen warmte, dus dit is niet bepaald mijn favoriete weertype.