Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
12-04-2023 om 21:05
lientje69 schreef op 12-04-2023 om 09:52:
[..]
Migraine komt in vele maten en soorten hè Picunia. Hoofdpijn én misselijk zijn vaak wel aanwijzingen daarvoor. Je hoeft meen ik niet alle symptomen te hebben. Fijn dat de hoofdpijn nu weg is, hopelijk blijft dat zo.
Hier ben ik sinds gisteren de cbdolie maar extreem gaan verhogen. Ik werd echt gek en verdrietig van de pijn die nergens op leek te reageren. Nu lijkt het wat af te nemen, of dat door de cbdolie komt of toeval is weet ik niet. Maar wel gelukkig, want ik moet straks werken. Heb vrijdag ook nog een extra dienst, had ik beter niet kunnen doen, maar er ligt een collega voor lange tijd uit. En ik hoefde deze week maar één dienst, dus dacht, eentje extra kan best. Niet wetende dat dit fysiek zo'n vreselijke rotweek zou worden uiteraard.
Lien, echt, neem eens rust. Het raakt me echt wat je schrijft en ik gun je zo die rust. Je dendert alleen maar door en je lijf geeft aan dat het niet gaat.
Denk aan jezelf 
Alcedo
12-04-2023 om 21:06
Picunia schreef op 12-04-2023 om 08:52:
Alcedo, toch maar rustig uitzieken. Niet teveel doen, dan duurt het alleen maar langer.
Ik heb geen idee waar mijn hoofdpijn vandaan komt. Nu is het weg, hopelijk blijft dat zo.
Al eens mee naar de huisarts geweest? Met medicatie kun je bijvoorbeeld uitzoeken of het migraine is, of misschien iets anders.
Hou het ook bij, dan heb je wat inzicht in de frequentie en mogelijke oorzaken.
Broodjebrie
12-04-2023 om 21:20
Alcedo schreef op 12-04-2023 om 21:05:
[..]
Lien, echt, neem eens rust. Het raakt me echt wat je schrijft en ik gun je zo die rust. Je dendert alleen maar door en je lijf geeft aan dat het niet gaat.
Denk aan jezelf
Ik sluit me hier volledig bij aan. De cbd olie verhogen is niet de oplossing. We maken ons zorgen om je.
lientje69
13-04-2023 om 19:18
Ik heb eind april een afspraak bij een homeopaat. Hopelijk kan die iets voor me betekenen. Eigenlijk zou ik gewoon tramadol of fentanyl moeten krijgen van de huisarts, dan zou ik kunnen functioneren als een " normale " volwassene. Mét een normale werkweek. Echt jammer dat ik dat niet voor elkaar krijg.
Inmiddels is de pijn weer onder controle en zit ik alweer op de helft van de cbd en de helft minder paracetamol / codeïne dan de afgelopen dagen.
Pijn zit nu op score 4/5 in plaats van de 9 de afgelopen dagen . Denk dat ik de komende dagen wel weer naar mijn standaard 2/3 raak. Vandaag heb ik ook nog rust genomen, ben niet wezen sporten en heb weinig tot niks in huis gedaan. Bank zitten , serie kijken en lezen. Morgen werk ik een extra dienst en daarna heb ik weer 4 dagen vrij. Blij dat ik me nu weer beter voel, al snap ik nog steeds niet goed waarom deze pijnaanval zó extreem lang duurde en erg was. Meestal is het met een dag of 2/3 over.
En ik werk de laatste tijd ook niet veel, integendeel zelfs, zit dik in de minuren.
lientje69
15-04-2023 om 10:35
Vandaag voel ik me eindelijk weer eens mezelf. Pijn zit weer op het " normale " niveau. Normaal voor mij dan dus.
Tijd om even goed met de bezem door het huis te gaan, wassen draaien enz. Lekker weer vandaag dus kan de boel buiten drogen. Fijn dat ik eindelijk weer in staat ben wat te doen. Nu nog mezelf motiveren zodat ik niet lekker op de bank kruip met een boek
gezien de nieuwe voorraad die ik gisteren bij de bibliotheek gehaald heb.
SuzyQFive
15-04-2023 om 10:52
lientje69 schreef op 08-04-2023 om 20:57:
Ik heb weer een behoorlijke pijnaanval. Te veel gedaan weer op het werk denk ik. Maar ik kan zo slecht stizitten, daar word ik tenslotte niet voor betaald. En als ik dan zie dat er heel veel niet is bijgevuld, ga ik dat maar doen. Want niets zó vervelend als misgrijpen als je het al druk hebt.
Het resultaat is nu dus een overbelaste rechterkant. Pijnscore een dikke 8 op een schaal van 10. Hoop dat de pijnstillers wat gaan doen.
Ik betaal voor die houding al meer dan een week de gevolgen. Had het er net met mijn vriend over. Ik zie een probleem dus spring er dan meteen op in want kan het niet aanzien dat er voor die leerlingen dingen in de soep lopen. En soms wil je ook gewoon dingen doen die goed voelen, ook al zijn ze niet goed voor je.
SuzyQFive
15-04-2023 om 10:57
lientje69 schreef op 15-04-2023 om 10:35:
Vandaag voel ik me eindelijk weer eens mezelf. Pijn zit weer op het " normale " niveau. Normaal voor mij dan dus.
Tijd om even goed met de bezem door het huis te gaan, wassen draaien enz. Lekker weer vandaag dus kan de boel buiten drogen. Fijn dat ik eindelijk weer in staat ben wat te doen. Nu nog mezelf motiveren zodat ik niet lekker op de bank kruip met een boek
gezien de nieuwe voorraad die ik gisteren bij de bibliotheek gehaald heb.
Muts! 😉 Kap nou eens met je meteen weer vol in de strijd te gooien zodra je een goede dag hebt!
Je vreet meteen die salamiworst weer in een keer op. En nee, geen smoesjes verzinnen voor je huisgenoten waarom ze iets niet zouden kunnen. Doe eens de helft van wat je van plan bent, ipv meer.
SuzyQFive
15-04-2023 om 11:04
Was van de week bij de tandarts voor de halfjaarlijkse. Ik begon erover dat ik al maanden een onwijs droge mond heb, vooral ‘s nachts. Dat ik echt meermalen per nacht water moet drinken.
Vervolgens verwijst ie mij vrijwel meteen door naar de kaakchirurg. Icm met mijn andere klachten denkt ie aan Sjögren. Ja gooi er nog maar wat bij. Ik hou het maar op uitsluiten dat het dat is.
Over 1,5wk alweer mijn jaarlijkse mri van mijn borsten. Ik vind het alweer spannend. Heb ook al een maand wat brandend gevoel in mijn rechterborst.
Moyrrie
15-04-2023 om 11:04
SuzyQFive schreef op 15-04-2023 om 10:57:
[..]
Muts! 😉 Kap nou eens met je meteen weer vol in de strijd te gooien zodra je een goede dag hebt!
Je vreet meteen die salamiworst weer in een keer op. En nee, geen smoesjes verzinnen voor je huisgenoten waarom ze iets niet zouden kunnen. Doe eens de helft van wat je van plan bent, ipv meer.
Lientje, ik ben het hier helemaal mee eens!
Wees lief voor jezelf. Je moet/wil nog wat jaartjes mee.
En ik ben heel blij met het mooie weer. Dat doet me goed. Vanmiddag gaan we lekker wandelen. Niet mijn zonnebril vergeten, want anders krijg ik zeker weten hoofdpijn.
fijne dag voor iedereen 🌞
Moyrrie
15-04-2023 om 11:07
SuzyQFive schreef op 15-04-2023 om 11:04:
Was van de week bij de tandarts voor de halfjaarlijkse. Ik begon erover dat ik al maanden een onwijs droge mond heb, vooral ‘s nachts. Dat ik echt meermalen per nacht water moet drinken.
Vervolgens verwijst ie mij vrijwel meteen door naar de kaakchirurg. Icm met mijn andere klachten denkt ie aan Sjögren. Ja gooi er nog maar wat bij. Ik hou het maar op uitsluiten dat het dat is.
Over 1,5wk alweer mijn jaarlijkse mri van mijn borsten. Ik vind het alweer spannend. Heb ook al een maand wat brandend gevoel in mijn rechterborst.
Spannend Suzy. Hopelijk is er niets aan de hand. En dat stapelen van diagnoses is gewoon frustrerend.
lientje69
15-04-2023 om 11:11
SuzyQFive schreef op 15-04-2023 om 10:57:
[..]
Nee hoor , ik ga het goed doseren vandaag hoor. Zit nu alweer een uur op de bank terwijl de was draait. Ben op mijn gemakje pillendoosjes aan het vullen en net even op de laptop bloeduitslagen van man in het ziekenhuis dossier bekeken. Volgende week belt de arts erover, en dan is het handig te weten hoe of wat man er voor staat.
lientje69
15-04-2023 om 11:24
Moyrrie schreef op 15-04-2023 om 11:04:
[..]
Lientje, ik ben het hier helemaal mee eens!
Wees lief voor jezelf. Je moet/wil nog wat jaartjes mee.
En ik ben heel blij met het mooie weer. Dat doet me goed. Vanmiddag gaan we lekker wandelen. Niet mijn zonnebril vergeten, want anders krijg ik zeker weten hoofdpijn.fijne dag voor iedereen 🌞
Ja het mooie weer doet zeker goed. Dat maakt ook dat ik weer wat meer energie krijg. Ik ga wel lekker aan de slag vandaag , maar heb mezelf wel beloofd het op een rustig tempo t doen met genoeg rustpauzes hoor. Heb geen haast vandaag. Man gaat vanavond met zorgkind uit eten ( wilde zorgkind zo graag) dus ik heb alleen mezelf om naar om te kijken.
En ik wil wandelen vandaag, maar moet ook het paard verzorgen. Dus ik ga vanmiddag rustig wandelend naar het paard. Multitasking
kost niet veel extra energie dan. Komt helemaal goed.
lientje69
15-04-2023 om 11:25
Suzy, dat lijkt me idd elke keer weer spannend die screening. Ga voor je duimen dat alles goed is.
lientje69
15-04-2023 om 11:28
SuzyQFive schreef op 15-04-2023 om 10:52:
[..]
Ik betaal voor die houding al meer dan een week de gevolgen. Had het er net met mijn vriend over. Ik zie een probleem dus spring er dan meteen op in want kan het niet aanzien dat er voor die leerlingen dingen in de soep lopen. En soms wil je ook gewoon dingen doen die goed voelen, ook al zijn ze niet goed voor je.
Ja, ik snap dat echt niet. Gisteravond greep ik ook weer mis bij 3 bewoners. Ik denk dan, dat zie je toch als dag of avonddienst dat je het laatste van iets pakt? Vul dan ff aan! Kan me echt irriteren.
Afijn. Vandaag zal er niemand misgrijpen.
Picunia
15-04-2023 om 15:37
Lientje, wat fijn dat je pijn weer op normaal niveau zit. Ik ben het eens met de anderen dat je je wel een beetje in acht moet nemen. Gelukkig hoef je even niet te werken.
Suzy, ik heb als gevolg van mijn kankerbehandeling ook, vooral ‘s nachts, een hele droge mond. Het is geen Sjögren, maar wel heel vervelend. Ik hoop dat de kaakchirurg je kan helpen, als het inderdaad Sjögren is.
Ik duim mee dat de MRI een goede uitslag geeft.
Ik heb gisteren in de tuin gewerkt. Dat heb ik moeten bekopen met erge rugpijn. Zelfs vandaag nog last en dat is meestal niet zo. Ik doe het vandaag maar rustig aan. De hoofdpijn is gelukkig al weer dagen weg.