Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

sterkte Lientje. Denk aan je rust

Hier nog een met veel pijn. Daardoor ook slecht geslapen. We moeten vanavond naar mijn ouders. Hopelijk is broertje er niet met zijn gevolg. Dat is altijd maar weer afwachten.

Succes  dan vanavond  Alcedo!

Ik heb weer mega veel pijn. Ondanks  dat  de paracetamol  ruimschoots  voorhanden is op het werk, kreeg ik de pijn niet onder controle. Thuis nog extra pijnstillers  genomen,  en gelukkig  hadden man en jongste dochter  al een groot deel klaargezet voor het steengrillen.  Daar was ik erg blij mee. Steengrillen  was leuk, ik was blij al mijn kinderen en aanhang bij elkaar te hebben  weer . Inclusief  pleegkind en vriendin van dochter, die  inmiddels  ook zo'n  beetje  bij de inventaris  hoort hier.

Opruimen  doe ik morgen, afwasmachine  draait en de ergste zooi is netjes, tafel weer terug op zijn plek enzovoort  doe ik morgen. Nu te veel pijn dus lekker op de bank nu.

Gisteravond teruggekomen van schoonmoeder. Ze was geestelijk gelukkig weer wat opgeknapt en heeft ook redelijk gegeten. Dat was ook nodig, want ze was zichtbaar afgevallen. Schoonzus heeft ons afgelost.
‘s Avonds kwamen onze kinderen eten, heel gezellig. Helaas blijf ik maar hoofdpijn houden, soms is het minder, soms even weg en dan is het er weer. Geen idee waar het van komt.
Alcedo, ik hoop dat je het gezellig hebt gehad en dat broertje er nier was. Vervelend dat jouw pijnklachten niet verbeteren.
Dat geldt ook voor jou, Lientje. Hopelijk gaat het nu beter en heb je nu een paar dagen rust.

Gelukkig  maar  Picunia  dat je schoonmoeder  wat opgeknapt  is.

Hier gaat het ronduit slecht. Geen verklaring,  behalve  misschien  het slechte  weer.  Zó vreselijk  veel pijn dat ik er gewoon mee aan ben.
Wel gisteren  gezellig  gehad met alle  kinderen weer eens thuis. 
Deze week  moet  ik woensdag  en vrijdag werken. Op zich niet veel uur, maar hoop dan wel opgeknapt  te zijn. Anders gaan het zware diensten worden.

Ik denk dat er een hele duidelijke verklaring is Lientje.

Sterkte met de hoofdpijn Picunia!

Alcedo, ik hoop dat je het ondanks de pijn gezellig gehad hebt.

Pecunia,  fijn dat het wat beter ging met je schoonmoeder en dat je het gezellig hebt gehad met je man en kinderen.
Sterkte met je hoofdpijn.

Lientje, waardeloos dat je zoveel pijn hebt. Of dat alleen van het weer komt?
Sterkte er mee.

Ik knap aardig op van de bijwerkingen van de blokkade. Kan alweer een stukje verder lopen, vindt mijn hond ook fijn. 

Fijn Layka!

Wat  onwijs  fijn Layka, dat de blokkade  verbetering  geeft! Blij voor je!

Het weer reageer ik altijd sterk op. Ik heb wel 2 best pittige  werkdagen gehad van het weekend, dat kan ook meespelen.  Thuis minder gedaan dan normaal,  maar waarschijnlijk  dus nog steeds te veel.

Ik werd vanmorgen al vroeg geappt, of ik kon invallen  . Maar heb nee gezegd. Ben ook niet wezen zwemmen, maar in bed blijven liggen. Niet dat dat iets helpt overigens ( normaal meestal wel, heb nooit zó veel dagen achter elkaar zo'n heftige pijn dat het niet onder controle  te krijgen is)
Geen idee dus wat er nu weer speelt bij me, maar vervelend  is het wel. En dat is vrij zwak uitgedrukt.  
Dus ik ga vandaag toch maar rustig  aan wat aan mijn huishouden  doen. Stilzitten  helpt ook niet blijkbaar.

Layka, wat fijn dat die blokkade blijkt te helpen.

Lientje, rustig aan, ook al wil je wat doen. Vervelend dat je zo’n pijn hebt.

Alcedo, hoe ging het bij je ouders? En hoe is het met COVID?

Mijn hoofdpijn gaat af en aan. Soms is het weg en even later is het er weer. Vervelender is, dat ik er ook misselijk bij ben.

Misselijk  zijn is ook zo vervelend  Picunia. Ben je ook gelijktijdig  met de hoofdpijn  misselijk? Zou het een soort migraine  kunnen zijn dan?

Picunia schreef op 11-04-2023 om 11:07:

[...]

Alcedo, hoe ging het bij je ouders? En hoe is het met COVID?

Mijn hoofdpijn gaat af en aan. Soms is het weg en even later is het er weer. Vervelender is, dat ik er ook misselijk bij ben.

Bij mijn ouders ging wel goed. Geen vervelende gasten gelukkig

Verder heb ik nog steeds koorts. Gisteren en vandaag druk geweest dus dat helpt ook niet echt mee. 

Vervelend, die hoofdpijn. Weet je waar het vandaan komt?

Alcedo, toch maar rustig uitzieken. Niet teveel doen, dan duurt het alleen maar langer.
Ik heb geen idee waar mijn hoofdpijn vandaan komt. Nu is het weg, hopelijk blijft dat zo.

Lientje, ik ben meestal misselijk als ik hoofdpijn heb. Migraine is het niet, want dan zijn er ook andere verschijnselen.

Picunia schreef op 12-04-2023 om 08:54:

Lientje, ik ben meestal misselijk als ik hoofdpijn heb. Migraine is het niet, want dan zijn er ook andere verschijnselen.

Migraine  komt in vele maten en soorten hè Picunia.  Hoofdpijn  én misselijk  zijn vaak wel aanwijzingen daarvoor. Je hoeft meen ik niet alle symptomen  te hebben. Fijn dat de hoofdpijn nu weg is, hopelijk  blijft dat zo.

Hier ben ik sinds gisteren de cbdolie maar extreem  gaan verhogen. Ik werd echt gek en verdrietig  van de pijn die nergens op leek te reageren.  Nu lijkt het wat af te nemen, of dat door de cbdolie  komt of toeval is weet ik niet. Maar wel gelukkig, want ik moet straks werken. Heb vrijdag ook nog een extra dienst, had ik beter niet kunnen doen, maar er ligt een collega  voor lange tijd uit. En ik hoefde deze week maar één  dienst, dus dacht, eentje extra kan best. Niet wetende dat dit fysiek zo'n vreselijke  rotweek zou worden uiteraard.

Als het niet gaat, Lientje, zou ik me ziekmelden.
Ik ben nog steeds hoofdpijnvrij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.