Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
09-04-2023 om 19:39
sterkte Lientje. Denk aan je rust ![]()
Hier nog een met veel pijn. Daardoor ook slecht geslapen. We moeten vanavond naar mijn ouders. Hopelijk is broertje er niet met zijn gevolg. Dat is altijd maar weer afwachten.
lientje69
09-04-2023 om 21:12
Succes dan vanavond Alcedo!
Ik heb weer mega veel pijn. Ondanks dat de paracetamol ruimschoots voorhanden is op het werk, kreeg ik de pijn niet onder controle. Thuis nog extra pijnstillers genomen, en gelukkig hadden man en jongste dochter al een groot deel klaargezet voor het steengrillen. Daar was ik erg blij mee. Steengrillen was leuk, ik was blij al mijn kinderen en aanhang bij elkaar te hebben weer . Inclusief pleegkind en vriendin van dochter, die inmiddels ook zo'n beetje bij de inventaris hoort hier.
Opruimen doe ik morgen, afwasmachine draait en de ergste zooi is netjes, tafel weer terug op zijn plek enzovoort doe ik morgen. Nu te veel pijn dus lekker op de bank nu.
Picunia
10-04-2023 om 16:03
Gisteravond teruggekomen van schoonmoeder. Ze was geestelijk gelukkig weer wat opgeknapt en heeft ook redelijk gegeten. Dat was ook nodig, want ze was zichtbaar afgevallen. Schoonzus heeft ons afgelost.
‘s Avonds kwamen onze kinderen eten, heel gezellig. Helaas blijf ik maar hoofdpijn houden, soms is het minder, soms even weg en dan is het er weer. Geen idee waar het van komt.
Alcedo, ik hoop dat je het gezellig hebt gehad en dat broertje er nier was. Vervelend dat jouw pijnklachten niet verbeteren.
Dat geldt ook voor jou, Lientje. Hopelijk gaat het nu beter en heb je nu een paar dagen rust.
lientje69
10-04-2023 om 16:39
Gelukkig maar Picunia dat je schoonmoeder wat opgeknapt is.
Hier gaat het ronduit slecht. Geen verklaring, behalve misschien het slechte weer. Zó vreselijk veel pijn dat ik er gewoon mee aan ben.
Wel gisteren gezellig gehad met alle kinderen weer eens thuis.
Deze week moet ik woensdag en vrijdag werken. Op zich niet veel uur, maar hoop dan wel opgeknapt te zijn. Anders gaan het zware diensten worden.
Alcedo
10-04-2023 om 17:49
Ik denk dat er een hele duidelijke verklaring is Lientje.
Sterkte met de hoofdpijn Picunia!
Layka.12
10-04-2023 om 23:14
Alcedo, ik hoop dat je het ondanks de pijn gezellig gehad hebt.
Pecunia, fijn dat het wat beter ging met je schoonmoeder en dat je het gezellig hebt gehad met je man en kinderen.
Sterkte met je hoofdpijn.
Lientje, waardeloos dat je zoveel pijn hebt. Of dat alleen van het weer komt?
Sterkte er mee.
Ik knap aardig op van de bijwerkingen van de blokkade. Kan alweer een stukje verder lopen, vindt mijn hond ook fijn.
lientje69
11-04-2023 om 10:10
Wat onwijs fijn Layka, dat de blokkade verbetering geeft! Blij voor je!
Het weer reageer ik altijd sterk op. Ik heb wel 2 best pittige werkdagen gehad van het weekend, dat kan ook meespelen. Thuis minder gedaan dan normaal, maar waarschijnlijk dus nog steeds te veel.
Ik werd vanmorgen al vroeg geappt, of ik kon invallen . Maar heb nee gezegd. Ben ook niet wezen zwemmen, maar in bed blijven liggen. Niet dat dat iets helpt overigens ( normaal meestal wel, heb nooit zó veel dagen achter elkaar zo'n heftige pijn dat het niet onder controle te krijgen is)
Geen idee dus wat er nu weer speelt bij me, maar vervelend is het wel. En dat is vrij zwak uitgedrukt.
Dus ik ga vandaag toch maar rustig aan wat aan mijn huishouden doen. Stilzitten helpt ook niet blijkbaar.
Picunia
11-04-2023 om 11:07
Layka, wat fijn dat die blokkade blijkt te helpen.
Lientje, rustig aan, ook al wil je wat doen. Vervelend dat je zo’n pijn hebt.
Alcedo, hoe ging het bij je ouders? En hoe is het met COVID?
Mijn hoofdpijn gaat af en aan. Soms is het weg en even later is het er weer. Vervelender is, dat ik er ook misselijk bij ben.
lientje69
11-04-2023 om 13:11
Misselijk zijn is ook zo vervelend Picunia. Ben je ook gelijktijdig met de hoofdpijn misselijk? Zou het een soort migraine kunnen zijn dan?
Alcedo
11-04-2023 om 19:44
Picunia schreef op 11-04-2023 om 11:07:
[...]
Alcedo, hoe ging het bij je ouders? En hoe is het met COVID?
Mijn hoofdpijn gaat af en aan. Soms is het weg en even later is het er weer. Vervelender is, dat ik er ook misselijk bij ben.
Bij mijn ouders ging wel goed. Geen vervelende gasten gelukkig ![]()
Verder heb ik nog steeds koorts. Gisteren en vandaag druk geweest dus dat helpt ook niet echt mee.
Vervelend, die hoofdpijn. Weet je waar het vandaan komt?
Picunia
12-04-2023 om 08:52
Alcedo, toch maar rustig uitzieken. Niet teveel doen, dan duurt het alleen maar langer.
Ik heb geen idee waar mijn hoofdpijn vandaan komt. Nu is het weg, hopelijk blijft dat zo.
Picunia
12-04-2023 om 08:54
Lientje, ik ben meestal misselijk als ik hoofdpijn heb. Migraine is het niet, want dan zijn er ook andere verschijnselen.
lientje69
12-04-2023 om 09:52
Picunia schreef op 12-04-2023 om 08:54:
Lientje, ik ben meestal misselijk als ik hoofdpijn heb. Migraine is het niet, want dan zijn er ook andere verschijnselen.
Migraine komt in vele maten en soorten hè Picunia. Hoofdpijn én misselijk zijn vaak wel aanwijzingen daarvoor. Je hoeft meen ik niet alle symptomen te hebben. Fijn dat de hoofdpijn nu weg is, hopelijk blijft dat zo.
Hier ben ik sinds gisteren de cbdolie maar extreem gaan verhogen. Ik werd echt gek en verdrietig van de pijn die nergens op leek te reageren. Nu lijkt het wat af te nemen, of dat door de cbdolie komt of toeval is weet ik niet. Maar wel gelukkig, want ik moet straks werken. Heb vrijdag ook nog een extra dienst, had ik beter niet kunnen doen, maar er ligt een collega voor lange tijd uit. En ik hoefde deze week maar één dienst, dus dacht, eentje extra kan best. Niet wetende dat dit fysiek zo'n vreselijke rotweek zou worden uiteraard.
Picunia
12-04-2023 om 15:56
Als het niet gaat, Lientje, zou ik me ziekmelden.
Ik ben nog steeds hoofdpijnvrij.