Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

MrsMary schreef op 05-04-2023 om 22:10:

Ik reageer ook sterk op slecht weer, met name op lage luchtdruk. Meer dan een week veelal op bed gelegen. Vandaag ging het ineens erg goed. Veel gedaan, huishoudelijke klusjes en ontspanning. In de lentezon op een prachtig terras in Zuid-Limburg gezeten.

Blauwetrui: ik heb je antwoord gisteren gemist maar ik schrijf je binnenkort.

Dank je wel voor je lieve kaartje. Ik stuur binnenkort mijn nieuwe adres via pb.

Picunia, ik heb vandaag aardig  wat gedaan, maar ook veel gezeten. Zojuist weer een boek uitgelezen.  En idd , nu een paar dagen vrij. Al zitten die vol verplichtingen,  verjaardag, eerste communie en thuis de btw aangifte  voor man ook nog. Verder wil ik komende  week ook graag  weer zwemmen. Afgelopen  week  niks gedaan  qua beweging.  Op werken na dan uiteraard. 

Vervelend  van je rug zeg! Rare beweging  gemaakt of veel in een dezelfde houding gewerkt? Tuin wel opgeknapt?

Broodjebrie schreef op 15-04-2023 om 15:45:

[..]

Dank je wel voor je lieve kaartje. Ik stuur binnenkort mijn nieuwe adres via pb.

Graag!

Lientje, ik heb natuurlijk een zwakke rug na zeven wervelbreuken. Ik moet dus een beetje voorzichtig doen met mijn rug. Maar het gaat steeds beter, waardoor ik nu teveel heb gedaan: potten met planten vullen, afgewaaide blaadjes wegharken, gaten graven om planten in de grond te zetten, enz.Volgende keer iets minder fanatiek.

Oh ja, té enthousiast  geweest dus Picunia. Ik denk dat dat voor  iedereen  hier wel herkenbaar is.

Picunia schreef op 15-04-2023 om 17:55:

Lientje, ik heb natuurlijk een zwakke rug na zeven wervelbreuken. Ik moet dus een beetje voorzichtig doen met mijn rug. Maar het gaat steeds beter, waardoor ik nu teveel heb gedaan: potten met planten vullen, afgewaaide blaadjes wegharken, gaten graven om planten in de grond te zetten, enz.Volgende keer iets minder fanatiek.

Zeven wervelbreuken, wat heftig! Mag ik vragen waar dat door gekomen is?

Picunia schreef op 15-04-2023 om 17:55:

Mijn hemel, Picunia, zeven wervelbreuken! Dat je dit überhaupt nog aandurft! Inderdaad wat minder fanatiek zijn.

Door de behandeling tegen leukemie kreeg ik ernstige botontkalking. Hierdoor kreeg ik door verschillende oorzaken (zware boodschappen tillen, uitglijden door sneeuw op de oprit, het opvouwen van een heel grote dekbedhoes, struikelen over een mat) zeven wervelfracturen. Ik ben daardoor zo’n 10 cm gekrompen. Ik krijg nu elk jaar botversterkende middelen in een infuus en het gaat nu goed. Bang voor nieuwe fracturen ben ik niet, maar als gevolg van de fracturen heb ik altijd rugpijn, die erger wordt bij inspanning.

SuzyQFive

SuzyQFive

16-04-2023 om 06:31 Topicstarter

Picunia schreef op 16-04-2023 om 00:16:

Door de behandeling tegen leukemie kreeg ik ernstige botontkalking. Hierdoor kreeg ik door verschillende oorzaken (zware boodschappen tillen, uitglijden door sneeuw op de oprit, het opvouwen van een heel grote dekbedhoes, struikelen over een mat) zeven wervelfracturen. Ik ben daardoor zo’n 10 cm gekrompen. Ik krijg nu elk jaar botversterkende middelen in een infuus en het gaat nu goed. Bang voor nieuwe fracturen ben ik niet, maar als gevolg van de fracturen heb ik altijd rugpijn, die erger wordt bij inspanning.

Wow, dat is wel veel zeg

Mijn stiefmoeder heeft twee keer een wervelbreuk door osteoporose, beide keren door een epileptische aanval. De ene keer door de reanimatie, de andere keer door de kracht van de aanval.
Lijkt erop dat het nu wel okay gaat. Ze moet nu vooral haar spiercorset verstevigen. 

wat heftig picunia 

Heftig Picunia. 

Suzy, dat moet ik ook, mijn spiercorset verstevigen. Daarvoor sport ik drie keer in de week in een revalidatiecentrum en ga ik een keer per week naar de fysio. Het gaat wel steeds beter, gelukkig. Sinds kort doe ik mee aan buikspieroefeningen op de grond (deed ik eerst niet, omdat ik niet van de grond kon opstaan) en ik merk dat het daar ook sterker van wordt. Opstaan van de grond gaat ook steeds beter, gaat inmiddels zonder hulp.

Heftig zeg. 

Heel heftig voor je Pecunia!
De pijn in je rug zal je ook belemmeren.
Wat fijn dat je spiercorset sterker word.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.