Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

HaHa, jij bent toch net begonnen  in een nieuwe  baan? Dat kan erg vermoeiend  zijn en pijn behoorlijk  triggeren. Nieuwe  indrukken,  nieuwe dingen doen en leren, allemaal best zwaar.

Ik had daarom  bij mijn studie en nieuwe baan ook gekozen om niet in de herfst te starten, omdat in die periode ik sowieso  al meer pijn heb. Ben toen in februari  gestart, maar  de eerste maanden waren behoorlijk  pittig evengoed. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-02-2023 om 20:59

lientje69 schreef op 16-02-2023 om 20:15:

[..]

Nee, ook de klachten als wazig zien en tintelende handen zijn weg. Ik voel me kiplekker. Daarom geloof ik niet zo dat het een virus op mijn evenwichtsorgaan zou zijn, lijkt me dan dat je dat de hele dag/ dagen hebt. Maarja, ik ben geen arts dus ik moet het maar vertrouwen dat zij het beter weten.

Nee, dan geloof ik een virus ook niet, maar wat weten wij ervan... Hopelijk blijft het weg voortaan! 

TanSwallow86

TanSwallow86

16-02-2023 om 21:24

ben bij huisarts geweest ivm knie.
Ze vertrouwt het niet helemaal. 27 feb kan ik pas terecht voor x ray

HarleyQuin schreef op 16-02-2023 om 21:24:

ben bij huisarts geweest ivm knie.
Ze vertrouwt het niet helemaal. 27 feb kan ik pas terecht voor x ray

Ik vind dat toch al best snel Harley. Tegenwoordig  zijn de wachtlijsten echt lang, en dit is natuurlijk  niet  levensbedreigend  verder. Waar denkt de huisarts aan? Zit het ziekenhuis  een beetje  in de buurt of moet je er ver voor reizen? Kan me voorstellen  dat  dat lastig is met knieklachten. 

TanSwallow86

TanSwallow86

16-02-2023 om 21:43

half uur met de bus. Maar mijn vader brengt mij.
Zelf denkt de huisarts dat de artrose in knie ver gevorderd is

HarleyQuin schreef op 16-02-2023 om 21:43:

half uur met de bus. Maar mijn vader brengt mij.
Zelf denkt de huisarts dat de artrose in knie ver gevorderd is

Oei, dat zou wel heel vervelend  zijn Harley,  want daar is weinig aan te doen volgens mij. Eventueel  misschien  een  nieuwe  knie?

Wat fijn dat je vader meegaat! 

TanSwallow86

TanSwallow86

16-02-2023 om 22:11

lientje69 schreef op 16-02-2023 om 21:45:

[..]

Oei, dat zou wel heel vervelend zijn Harley, want daar is weinig aan te doen volgens mij. Eventueel misschien een nieuwe knie?

Wat fijn dat je vader meegaat!

Nieuwe knie heeft volgens mij weinig nut omdat die dingen niet lang mee gaan. Moet ik over 10 jaar weer

SuzyQFive

SuzyQFive

16-02-2023 om 22:29 Topicstarter

HarleyQuin schreef op 16-02-2023 om 22:11:

[..]

Nieuwe knie heeft volgens mij weinig nut omdat die dingen niet lang mee gaan. Moet ik over 10 jaar weer

Ze gaan tegenwoordig gelukkig wel wat langer mee 😅. En waarom zou je pijn lijden als er een oplossing is? Mijn schoonmoeder heeft al 15 jaar een andere knie, nu gaan ze het andere been ook doen. 

SuzyQFive

SuzyQFive

16-02-2023 om 22:34 Topicstarter

Ik ben echt veel te druk. Er komt momenteel even wat teveel bij elkaar in een korte tijd wat natuurlijk ook weer resulteert in meer pijn. 
Ik doe het zelf natuurlijk (ik ben tijdelijk fysiek les gaan geven 3u per week, ik ben daar eigenlijk voor afgekeurd maar een paar weken is te overzien, alleen zijn mijn andere werkzaamheden ernaast dan wat teveel). 
Maar gelukkig heb ik vanaf dinsdag vakantie. Ivm schuiven rooster kan ik een paar dagen weg omdat mijn kids dan bij hun vader zijn. In de vakantie zelf zijn ze hier. 

SuzyQFive schreef op 16-02-2023 om 22:29:

[..]

Ze gaan tegenwoordig gelukkig wel wat langer mee 😅. En waarom zou je pijn lijden als er een oplossing is? Mijn schoonmoeder heeft al 15 jaar een andere knie, nu gaan ze het andere been ook doen.

Ja dit dus Harley.  Het is pittig traject  maar als je dan 15 jaar van de pijn verlost bent? Overweeg het eens rustig voor jezelf met alle voor en tegens.

SuzyQFive schreef op 16-02-2023 om 22:34:

Ik ben echt veel te druk. Er komt momenteel even wat teveel bij elkaar in een korte tijd wat natuurlijk ook weer resulteert in meer pijn.
Ik doe het zelf natuurlijk (ik ben tijdelijk fysiek les gaan geven 3u per week, ik ben daar eigenlijk voor afgekeurd maar een paar weken is te overzien, alleen zijn mijn andere werkzaamheden ernaast dan wat teveel).
Maar gelukkig heb ik vanaf dinsdag vakantie. Ivm schuiven rooster kan ik een paar dagen weg omdat mijn kids dan bij hun vader zijn. In de vakantie zelf zijn ze hier.

Heerlijk  Suzy geniet van je paar dagen rust dan. Ja, dat over grenzen gaan hè ?   Het zijn maar 3 uurtjes, kan best even. Helaas toch niet dan.

Ik ga zo  met dochter de auto in naar oudste op verjaardag. Die is 25 geworden.  Woont een pokke eind weg, dus dat wordt nog een dingetje  hoe ik me vanavond  voel. Gelukkig kan jongste ook rijden in nood.

Gefeliciteerd Lientje.

Ja, acceptatie, uiteindelijk draait het daar allemaal om. Ik heb me daar best wel op verkeken. Maar ik heb ook altijd alles maar geïncasseerd en ben doorgegaan. Ik heb nooit ergens emotioneel bij stilgestaan. Ik ken dat ook niet van huis uit, dus ik heb dat nooit geleerd. In de 5,5 jaar dat ik nu ziek ben zijn best wat nare dingen gezegd en gedaan o.a., dat begint me nu opeens dwars te zitten bijvoorbeeld. En zo loop ik tegen meer dingen aan. 

Afijn, vandaag een rustige dag met alleen de fysio op de planning. Man is weg dus ik ben alleen thuis. Ik probeer nu weinig te doen

Weet je wat het is Alcedo, je moet je op een gegeven  moment  realiseren  dat in die nare  opmerkingen/ gebeurtenissen  blijven hangen geen zin heeft. Het vraagt heel veel energie en het verandert er niet door.
Ik ken het , heb ook het nodige naar mijn hoofd gekregen ( je stelt je aan, je zwelgt in zelfmedelijden  enz) 
Ik zag dat echt niet zo ( en het was ook niet zo overigens) maar blijkbaar  was dat HUN beeld. Dat hun doe ik in hoofdletters,  want het zegt dus ook iets over HUN, niet over jou. Zo heb geprobeerd  het los te laten. En mijn schaarse energie aan mezelf en de dingen die ik belangrijk  vind te besteden. 

Maar ik begrijp je helemaal  hoor. Het doet pijn. Van je naasten verwacht  je steun, geen kritiek en negativiteit. Want er is  al genoeg  negatiefs als je je leven moet omgooien door een beperking. Je kunt het er eigenlijk niet bijhebben, want je zelfbeeld is al verstoord door alles wat je niet meer kunt

Dikke 

Gefeliciteerd met je dochter Lientje! Fijne dag samen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.