Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
17-02-2023 om 09:40
lientje69 schreef op 17-02-2023 om 09:18:
Weet je wat het is Alcedo, je moet je op een gegeven moment realiseren dat in die nare opmerkingen/ gebeurtenissen blijven hangen geen zin heeft. Het vraagt heel veel energie en het verandert er niet door.
Ik ken het , heb ook het nodige naar mijn hoofd gekregen ( je stelt je aan, je zwelgt in zelfmedelijden enz)
Ik zag dat echt niet zo ( en het was ook niet zo overigens) maar blijkbaar was dat HUN beeld. Dat hun doe ik in hoofdletters, want het zegt dus ook iets over HUN, niet over jou. Zo heb geprobeerd het los te laten. En mijn schaarse energie aan mezelf en de dingen die ik belangrijk vind te besteden.
Maar ik begrijp je helemaal hoor. Het doet pijn. Van je naasten verwacht je steun, geen kritiek en negativiteit. Want er is al genoeg negatiefs als je je leven moet omgooien door een beperking. Je kunt het er eigenlijk niet bijhebben, want je zelfbeeld is al verstoord door alles wat je niet meer kunt
Dikke
Ik kreeg het vooral van medici te horen. Dat komt best aan omdat zij geacht worden er verstand van te hebben. Dat heeft me enorm aan het twijfelen gebracht over wat ik voel en die consequentie merk ik nog steeds.
Ik ben er niet in blijven hangen maar deed het tegenovergestelde. Dat werkt blijkbaar ook niet helemaal goed 
Wat jij omschrijft over wat jouw naasten gezegd hebben is echt verdrietig en om kwaad van te worden.
lientje69
17-02-2023 om 09:47
Dank je MrsMary!
Alcedo, dat is helemaal erg , de medici die dat zeggen
Alhoewel ik ook een neuroloog heb gehad die zei dat ik een jonge gezonde meid was die zich niet moet aanstellen en gewoon aan het werk moet gaan. Ik heb een andere neuroloog genomen. Er zitten echt horken tussen... bij omgang met mensen hebben ze in de les niet op zitten letten denk ik zo.
Picunia
17-02-2023 om 10:30
HarleyQuin, ik zou me eens goed voor laten lichten qua knie. Er kan tegenwoordig veel meer. Tegen de tijd dat je weer eventueel een nieuwe zou moeten, is er misschien weer van alles veranderd. En heb je een aantal jaren minder pijn gehad.
Picunia
17-02-2023 om 10:38
Oh, SuzyQ5, het is wat met die grenzen! Toch er weer over heen gegaan. Lekker hoor, even weg. Dat heb je wel verdiend. Geniet ervan.
Alcedo, geniet van een rustige dag. Misschien tank je zo wat bii.
Picunia
17-02-2023 om 10:44
Lientje, gefeliciteerd met je dochter. Kan jongste niet de hele rit rijden? Of jij heen, zij terug? Heb een gezellige dag!
Ik ben met man en zoons onderweg naar Duitsland. Even een weekend qualitytime met elkaar. Het is een lange rit, maar mijn rug houdt zich tot nu toe goed.
HAHA!wait..what
17-02-2023 om 15:47
lientje69 schreef op 16-02-2023 om 20:19:
HaHa, jij bent toch net begonnen in een nieuwe baan? Dat kan erg vermoeiend zijn en pijn behoorlijk triggeren. Nieuwe indrukken, nieuwe dingen doen en leren, allemaal best zwaar.
Ik had daarom bij mijn studie en nieuwe baan ook gekozen om niet in de herfst te starten, omdat in die periode ik sowieso al meer pijn heb. Ben toen in februari gestart, maar de eerste maanden waren behoorlijk pittig evengoed.
Ja klopt! Ik had gisteren een ochtend waar ik veel nieuwe dingen leerde.. Op een gegeven moment was ik zelfs bang dat ik ging overgeven, zo'n nare hoofdpijn en vermoeidheid. Heb er best veel stress van want ik wil het graag goed doen, dat zit me heel erg in de weg.. Ik heb dus ook dat ik er in de avond/nachten nog mee bezig ben
Alles voelt nu even als te veel. Gelukkig een rustig weekend en dinsdagmiddag pas weer werken dus ik ga het wat los proberen te laten!
Fijn dat jij je weer beter voelt, Lientje! Gefeliciteerd met dochter en veel plezier 
HAHA!wait..what
17-02-2023 om 15:48
Picunia schreef op 17-02-2023 om 10:44:
Lientje, gefeliciteerd met je dochter. Kan jongste niet de hele rit rijden? Of jij heen, zij terug? Heb een gezellige dag!
Ik ben met man en zoons onderweg naar Duitsland. Even een weekend qualitytime met elkaar. Het is een lange rit, maar mijn rug houdt zich tot nu toe goed.
Veel plezier! Hopelijk gaat het goed met je rug
lientje69
17-02-2023 om 16:21
Picunia, heel veel plezier en rust lekker uit.
Ik bdn weer thuis. Heb zowel heen als terug gereden, vooral om mijn sndlweg rijskills weer een beetje op peil te brengen. Ikrij vooral hier in de polder, af en tod in 2 nabijgelegen stadjes. En wil het " echte " autorijden niet verleren. Was gezellig bij dochter, ze was blij ons te zien. Ik heb kennisgemaakt met de ouders van schoondochter. ( dochter heeft een vriendin)
Nu weer thuis, verwarming even omhoog gegooid want ik heb het koud . En wat pijn. Jongste ging gewichtheffen bij oudste, 2 halters van elk 6 kilo 6 x boven het hoofd. Ik mocht het ook even doen en redde het ook 6 keer. Ze waren erg verbaasd, maar ik ben behoorlijk sterk geweest mijn hele leven. Mijn conditie is dan weer wel waardeloos. Gaan we nog aan werken. Volgende week.
Morgen en overmorgen eerst weer werken.
Picunia
17-02-2023 om 17:31
Wat goed, Lientje, dat jezelf hebt gereden. Je hebt helemaal gelijk.
We hebben net een stuk door de stad gelopen en lekker geluncht. Nu wel last van mijn rug, maar ik lig nu even lekker op de bank.
Picunia
17-02-2023 om 17:34
HAHA, wat vervelend dat het werken toch wat lastig gaat. Maar ook dat lijkt te maken te hebben met dat je teveel en te snel wilt.
Neem de tijd! Je werkgever weet hoe het zit en geeft je de ruimte. Aken en Keulen zijn ook niet op êén dag gebouwd.
lientje69
17-02-2023 om 17:44
Picunia schreef op 17-02-2023 om 17:34:
HAHA, wat vervelend dat het werken toch wat lastig gaat. Maar ook dat lijkt te maken te hebben met dat je teveel en te snel wilt.
Neem de tijd! Je werkgever weet hoe het zit en geeft je de ruimte. Aken en Keulen zijn ook niet op êén dag gebouwd.
Goede tip voor Haha idd Picunia.