Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
MrsMary
01-02-2023 om 21:32
lientje69 schreef op 01-02-2023 om 20:16:
Grrr, mijn wasdroger heeft kuren. Heb hem net een jaartje ofzo
![]()
Hoop dat hij het straks weer doet anders moet ik met de verkoper in conclaaf over de garantie.
Wat irritant Lientje! Ik hoop dat hij het ineens weer gaat doen.
lientje69
01-02-2023 om 21:52
Ik vrees van niet MrsMary. Heb 3 programma's geprobeerd, stekker eruit gehad enz, maar het probleem blijft. Dat wordt bellen morgen 
lientje69
02-02-2023 om 08:30
Goedemorgen
Vroeg eruit, weer een matige nacht. Ik ga zo naar mijn zus om het probleem moeder te bespreken ( kan het financieel niet meer opbrengen te blijven wonen waar ze woont, omdat broer van ruim 40 die bij haar inwoont weigert ook maar iets te betalen.) Zo eerst de verkoper van wasdroger bellen. Ik ben alweer moe, heb pijn in mijn been, terwijl ik meer zou moeten gaan bewegen eigenlijk, ik moet echt afvallen, mijn gewicht loopt de spuigaten uit. Probleem daarin is dat ik al 4 diëtistes en verschillende diëten heb versleten, maar dat mijn lijf niet wil. Meer bewegen lijkt dus nog de enige optie, maar dat gaat met pijn ook zo moeilijk. En levert ook weer meer pijn op. 
Picunia
02-02-2023 om 10:30
Ach, dat is een vicieuze cirkel, Lientje.
Ik heb heerlijk geslapen en mijn rug houdt zich redelijk. Straks met zoon naar bedrijfsarts.
SuzyQFive
02-02-2023 om 11:44
Je zou fysiofit kunnen proberen Lientje. Dan sport je onder begeleiding.
Wij hadden open dag gisteren en ik had gisteren toch weer heel erg pijnlijk coronabenen.
HAHA!wait..what
02-02-2023 om 13:15
Ik hoop dat het moeder probleem snel opgelost kan worden, Lientje! Waarom betaalt je broer niet mee..? Kan toch niet..
Wat voor soort beweging vind je leuk, Lientje? (en wat kán je, lichamelijk gezien). Het hoeft niet meteen iets groots te zijn natuurlijk
HAHA!wait..what
02-02-2023 om 13:21
Bedankt voor alle succes wensen voor vandaag, super lief
1ste ochtend werken zit er op..
Ik hoef voor nu alleen even de simpele dingen te doen, achter de computer, achterstanden wegwerken. 1 taak was het handigst om mee te beginnen, niet te veel tegelijk.. Werkgever is daar ook heel relaxt in en zegt ook; doe het rustig aan, de rest (dus telefoon/afspraken inplannen/factuurs etc) komt vanzelf allemaal wel een keer.
Heel fijn dat het zo kan
Hij is naast werkgever ook mijn fysiotherapeut al jarenlang dus was 'bang' dat het vreemd zou voelen om ineens in deze rol te zitten, maar dat was gelukkig niet zo 😁
lientje69
02-02-2023 om 13:41
HAHA!wait..what schreef op 02-02-2023 om 13:15:
Ik hoop dat het moeder probleem snel opgelost kan worden, Lientje! Waarom betaalt je broer niet mee..? Kan toch niet..
Wat voor soort beweging vind je leuk, Lientje? (en wat kán je, lichamelijk gezien). Het hoeft niet meteen iets groots te zijn natuurlijk
Omdat mijn broer een luie lamzak is die niet wil werken. Hij heeft ook geen uitkering. Af en toe doet hij een klusje en verzuipt dat dan in de kroeg. Daar zit hij zo ongeveer 5 avonden per week.
Wat ik kan, zwemmen, wandelen, lichte fitness ook wel. Wat ik wil, liefst niks haha. In elk geval geen vaste dagen tijden want ik werk onregelmatig natuurlijk. Wat ik leuk vind, nou, weinig eigenlijk nog. Vroeger reed ik paard, heb ik aquajoggen en zaalvoetballen gedaan. Nu zit ik het liefst op de bank eigenlijk
lientje69
02-02-2023 om 16:47
.Dat klinkt als een goede eerste werkdag Haha en een fijne werkgever. Zulke moet je koesteren.
Alcedo
02-02-2023 om 19:37
Wat balen Lientje.
Ik probeer hier wel mee te lezen, maar ik moet even wennen weer. Zoveel nieuwe namen.
Bij mij gaat het fysiek wel redelijk stabiel gelukkig. Wel dagen met meer pijn, maar ik kan het vaak wel relateren aan de mate van activiteit. Wel krijg ik wat meer symptomen van mijn aandoening erbij. Ik moet in april op controle bij de pijnpoli dus ik wil daar toch voorzichtig eens aankaarten of een nieuwe scan niet verstandig is.
Mentaal gaat het nog steeds minder. Ik merk dat veel emoties van het hele ziektetraject nu pas echt naar boven komen. Gelukkig wel hulp hierbij, maar het voelt wel vervelend.
lientje69
02-02-2023 om 20:04
Alcedo, ik ben heel blij met die nieuwe namen, nu loopt het hier gelukkig ook een beetje.
Wat betreft je ziekte : ooit zei iemand tegen mij: trek er maar 10 jaar voor uit eer je weer een beetje je draai hebt gevonden en het enigzins geaccepteerd en leefbaar hebt.
Ik reageerde met: 10 jaar??? Dan heb ik mezelf allang opgehangen!
Enfin, ik ben nu ruim 30 jaar verder. En die persoon had helaas gelijk.
Een
voor jou en iedereen die het kan gebruiken.
lientje69
02-02-2023 om 20:06
En wat betreft die scan: niks voorzichtig , gewoon aankaarten hoor! Daar zit je daar voor.
lientje69
03-02-2023 om 06:43
SuzyQFive schreef op 02-02-2023 om 11:44:
Je zou fysiofit kunnen proberen Lientje. Dan sport je onder begeleiding.
Wij hadden open dag gisteren en ik had gisteren toch weer heel erg pijnlijk coronabenen.
Dat klinkt op zich goed maar dan zou ik wel 1 à 2 keer per week heenmoeten. Dat vergoed mijn zorgverzekering dan een maand ( of 2 als ik een keer per week ga) ,daarna moet ik het zelf betalen. Dat wordt dan een dure grap, je bent denk zo 30/45 per uur kwijt. Denk niet dat ik heel makkelijk het predikaat chronisch krijg, daar ben ik te " goed " voor.
Moyrrie
03-02-2023 om 09:04
Alcedo, het is pittig he? Ik vind het jammer te lezen dat je nog zo'n last hebt.
Lientje, fysiofit is vaak in kleine groepjes en dan is er een ander tarief. Ik zou gewoon eens informeren.
Ik doe sinds een jaar yoga op mijn eigen niveau en dat is fijn.
LostJellyfish83
03-02-2023 om 09:30
Fijn dat je 1e werkdag zo leuk was HAHA!
Lientje, mijn gewicht is ook een drama, maar dat komt mede door mijn schildklier. (En ik vind eten te lekker, en ik heb vaak echt geen puf om wat te gaan doen en die bank zit zo lekker
)
Ik heb fysiofit gedaan, maar ik heb er oprecht een gruwelijke hekel aan en daardoor niet volgehouden. Als er iets saai is.... Nu wil ik ook thuis yoga of tai chi gaan doen.
Ik heb afgelopen dagen teveel gedaan en nu nogal pijn en spierkrampen overal. Dus vandaag doe ik rustig aan. Klein beetje opruimen hooguit, maar zelfs dat weet ik niet.