Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Ziekmelden na ontslag en voor tekenen vso op advies jurist.

ik las ook dat je de laatste tijd juist complimenten kreeg...

En ik las ook dat er De eis ligt, dat je niet met collega's hierover praat??? Dit klinkt alsof ze een vuil spelletje spelen, maar niet willen dat je bij collega's navraag doet of zij iets hebben aangegeven over jou persoonlijk functioneren. Want misschien krijg je wel de oprechte reactie van hun, dat hier geen sprake van is en ze dit uit de duim zuigen.

Je schreef dat je de derde was in korte tijd...wat bedoel je hiermee?

En wat moet het een naar gevoel zijn, dat omdat je iets gedeeld hebt over jou thuissituatie mbt jou kind met handicap, dat je je nu moet gaan afvragen of dat de reden is...

maar als ze ontevreden zijn en met jou daar over in gesprek zijn geweest moet dit toch in je personeelsdossier staan? Ze moeten onderbouwen waarom een ontslag gerechtvaardigd zou zijn. 

merelvanhrhier

merelvanhrhier

07-07-2025 om 13:23 Topicstarter

Ze zeggen dat ik niet naar wens functioneerde en dat was dat. Wacht nu op mail van advocaat

merelvanhrhier

merelvanhrhier

07-07-2025 om 13:25 Topicstarter

Ik zou dolgraag met mijn team willen praten maar zij zeggen ook niks, wat raar is want we hadden altijd goed contact ook buiten kantoortijden. Dat doet mij denken dat er sprake is van een vuil spelletje.En iedereen zelf ook bang is eruit te vliegen ofzo. Maar dat is mijn invulling want ik weet niks. 

merelvanhrhier

merelvanhrhier

07-07-2025 om 13:26 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 07-07-2025 om 07:56:

ik las ook dat je de laatste tijd juist complimenten kreeg...

En ik las ook dat er De eis ligt, dat je niet met collega's hierover praat??? Dit klinkt alsof ze een vuil spelletje spelen, maar niet willen dat je bij collega's navraag doet of zij iets hebben aangegeven over jou persoonlijk functioneren. Want misschien krijg je wel de oprechte reactie van hun, dat hier geen sprake van is en ze dit uit de duim zuigen.

Je schreef dat je de derde was in korte tijd...wat bedoel je hiermee?

En wat moet het een naar gevoel zijn, dat omdat je iets gedeeld hebt over jou thuissituatie mbt jou kind met handicap, dat je je nu moet gaan afvragen of dat de reden is...

Er zijn er 3 incl mijzelf in korte tijd ontslagen. Ook met hen mochten we geen contact opnemen. Na tekenen vso ga ik dat wel doen denk ik maar er staat in dat we niet mogen praten over deze situatie wat je wel redelijk monddood maakt. Want hoe kom ik er nu achter wat er speelde en als ik idd niet goed functioneerde hoe ik dat in de toekomst kan verbeteren.

merelvanhrhier

merelvanhrhier

07-07-2025 om 13:27 Topicstarter

merelvanhrhier schreef op 07-07-2025 om 13:26:

[..]

Er zijn er 3 incl mijzelf in korte tijd ontslagen. Ook met hen mochten we geen contact opnemen. Na tekenen vso ga ik dat wel doen denk ik maar er staat in dat we niet mogen praten over deze situatie wat je wel redelijk monddood maakt. Want hoe kom ik er nu achter wat er speelde en als ik idd niet goed functioneerde hoe ik dat in de toekomst kan verbeteren.

Uit het management team wel te verstaan dus.

Ik zou niets tekenen, het op een rechtszaak aan laten komen en wel contact opnemen met die mensen die al eerder ontslagen zijn. Lekker makkelijk voor hun, om je dat allemaal te verbieden, maar volgens mij mogen ze dat helemaal niet. 

merelvanhrhier

merelvanhrhier

07-07-2025 om 13:52 Topicstarter

ja en dan teken je niks of traineer je de zaak...idk of dat de weg is...

merelvanhrhier

merelvanhrhier

07-07-2025 om 13:53 Topicstarter

Ik mag bijv ook niet solliciteren hoorde ik nadat ik dat uiteraard al had gedaan. Morgen tweede gesprek. Wat is dan wijsheid? Komen ze daar dan achter en hoe?

ik zou advies vragen aan je advocaat. Hier krijg je waarschijnlijk allerlei verschillende adviezen waarvan je niet kan inschatten met hoeveel kennis die worden gegeven. Je advocaat kent de casus én de wet.

merelvanhrhier schreef op 07-07-2025 om 13:53:

Ik mag bijv ook niet solliciteren hoorde ik nadat ik dat uiteraard al had gedaan. Morgen tweede gesprek. Wat is dan wijsheid? Komen ze daar dan achter en hoe?

Ben geen advocaat maar dat kunnen ze niet forceren. Je mag nl altijd solliciteren, ook als je nog gewoon werkt. Vind het een hele rare stelling, en aangezien je nog niets getekend hebt ook niet uitlegbaar of af te dwingen  

MAAR; dit is een wespennest. Dat je team niets laat horen wijst daarop; die zitten stil omdat ze anders zelf het haasje zijn. Is ze niet kwalijk te nemen, vermoed ik.

Dus; bel je advocaat. Vraag haar om advies. En als ze zegt; stel het even uit, dan is dat ook wat je aan de nieuwe werkgever meldt; het komt echt niet uit bij mijn werk, mag het naar 20 juli?

Biebel schreef op 07-07-2025 om 14:29:

[..]

Ben geen advocaat maar dat kunnen ze niet forceren. Je mag nl altijd solliciteren, ook als je nog gewoon werkt. Vind het een hele rare stelling, en aangezien je nog niets getekend hebt ook niet uitlegbaar of af te dwingen

MAAR; dit is een wespennest. Dat je team niets laat horen wijst daarop; die zitten stil omdat ze anders zelf het haasje zijn. Is ze niet kwalijk te nemen, vermoed ik.

Dus; bel je advocaat. Vraag haar om advies. En als ze zegt; stel het even uit, dan is dat ook wat je aan de nieuwe werkgever meldt; het komt echt niet uit bij mijn werk, mag het naar 20 juli?

Precies, vraag vooral je advocaat om advies. 

Kan me ook voorstellen dat juist de advocaat adviseert om niet te solliciteren als er nu gezegd wordt dat er een verbetertraject loopt. Zodat niet later gezegd wordt; zie je wel, wíj boden haar nog een kans, maar zìj was al op zoek naar nieuw werk. Zíj was niet gemotiveerd voor het traject.

merelvanhrhier schreef op 07-07-2025 om 13:25:

Ik zou dolgraag met mijn team willen praten maar zij zeggen ook niks, wat raar is want we hadden altijd goed contact ook buiten kantoortijden. Dat doet mij denken dat er sprake is van een vuil spelletje.En iedereen zelf ook bang is eruit te vliegen ofzo. Maar dat is mijn invulling want ik weet niks.

Jij hebt tot nu toe toch ook geen contact opgenomen met de collega's die eerder ontslagen zijn? Ik begrijp wel in zo'n onveilig bedrijf dat je collega's niet anders kunnen. 

merelvanhrhier schreef op 07-07-2025 om 13:26:

[..]

Wtf, wat is dat voor manier van doen binnen dat bedrijf. Hoezo gebruik maken van machtsmisbruik! En dit kan dus doorgaan, omdat je niks mag navragen en er niet over mag praten...mag dit wettelijk gezien? Je wordt dus compleet overvallen door ze, waarbij je het gevoel krijgt geen kant op te kunnen, behalve 'tekenen' als uitweg.

Ik zou eigenlijk zeggen; bundelen van jullie ervaring en met zijn drieën rechtzaak beginnen, flinke vergoeding eisen en alles in de openbaarheid brengen...dit is toch een verziekte angstcultuur op het werk zo.

merelvanhrhier

merelvanhrhier

07-07-2025 om 17:51 Topicstarter

Er loopt geen verbetertraject. Punt. Dat was initieel de keuze, maar daar was werkgever allerminst happig op en bood me eentje van 6 weken waarin IK kon laten zien dat ik goed bezig was, geen begeleiding niks niet. Daar had ie geen zin in en geen tijd voor (letterlijke woorden) Dus dat was trekken aan een dood paard dat voelde ik en mijn advocaat ook wel. Want dan tuig je iets op met jezelf, doe je je best (of niet - what ever) en dan lig je er daarna alsnog uit. Dat is uitstel van executie. Het is nu gewoon uit dienst per 1 sept, niet meer mogen werken tot dan. Vrije dagen die er nog staan uitbetaald (is volgens mij standaard) en toedeledokie. Oude laptop die ze toch gaan wegpleuren moet terug (echt een principe kwestie), telefoon idem, en verder het absolute minimum en er wordt niet gebogen. Advocaat wacht nog even met kantongang. Maar ik ben helemaal voor. Ik ben enorm kwaad inmiddels. Laat ze doodvallen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.