Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Broodtrommel schreef op 18-11-2021 om 07:51:

Ik heb al een tijdje niet meer gepost omdat het superslecht gaat met minder uitgeven. Sinds de vakantie is het hek van de dam

Herkenbaar. Hier lukt het ook niet goed, voornamelijk omdat ik niet lekker in m'n vel zit en ik de hierboven ook al genoemde 'rush' van het scoren van voordeeltjes blijkbaar echt (weer) nodig heb. Ene kant jammer, andere kant denk ik, het zal me wat allemaal. Ik heb gewoon een intens klote jaar achter de rug op het gebied van gezondheid en er zit voorlopig nog geen einde aan te komen. Uitjes en dergelijke kan ik allemaal niet, dus daar gaat geen geld heen. En aangezien ik toch elke dag thuis zit is het dan wel leuk om het thuis extra gezellig te maken. Ik word rustig van een gevulde voorraad- en koelkast.

Zo praat ik het dan maar voor mezelf goed. Mijn man vindt het vooral irritant dat de koelkast elke keer zo vol zit, het is soms echt tetris next-level hier.

Herfstappeltaart schreef op 16-11-2021 om 11:35:

[..]

Nee het zijn bloemetjes, vlinders en schaapjes. Zonder kleur, gewoon wit.

Ah oke, dan heb ik andere gehad, niet de goeie. Ik ben iig blij als ie op is.

Laatst dacht ik voordeliger te gaan ontbijten, door ipv de (dure) alpro mild & creamy, de eigen merk variant van de Lidl te kopen. Nou zeg, met heel lange tanden heb ik een half bakje weggekregen maar de rest van de beker is in de gootsteen beland. Zó smerig! Nu weet ik nog dat ik (paar jaar geleden alweer) ook erg moest wennen aan de smaak van alpro, maar heb dit nooit zo goor gevonden. Dus ik vol goede moed het eigen merk van Jumbo ook maar eens geprobeerd. Helaas is die ook in de gootsteen beland en blijf ik maar de aanbiedingen van alpro in de gaten houden...

Hobbelster schreef op 18-11-2021 om 12:23:

[..]

Zo praat ik het dan maar voor mezelf goed. Mijn man vindt het vooral irritant dat de koelkast elke keer zo vol zit, het is soms echt tetris next-level hier.

Daar laat ik zoonlief op los, die is heel goed in koelkast- en voorraadkasttetris. 

Hier meer uitgegeven aan sinterklaas dan gedacht, had me vergist in een cadeautje voor dochter, toen toch eentje erbij gekocht voor haar, die ipv E 10 al E 15 leek, maar bij de kassa E 17 bleek te zijn, jammer toch. 

En naar de Zeeman gegaan voor stickers voor zoon (had ie nodig), maar thuiskomen met voor dochter twee truien en een rok  En als ze nu te weinig kleding had... maar de meeste kleding ligt in de was én ze was er erg blij mee, dus ja, nou ja, dat dus. 

En her en der wat gemaksfood, ' niet lekker in je vel zitten', check. Al heb ik wat meer bewegingsvrijheid dan Hobbel. 
Maar goed, daar staat dan weer een grote zak pepernoten tegenover die de kinderen wél wilden hebben maar níet opeten...

Het zijn ook wel dure maanden nu vind ik. Hier ook inderdaad Sinterklaas kadootjes aangeschaft, toch weer meer dan bedacht. En ook wel echt hele leuke dingen hoor, zoals een familiespel enzo. 
En december is ook altijd dure maand met de feestdagen, dus januari ga ik er weer voor 😉 

Nu let ik vooral op de boodschappen, dat gaat wel goed! Benzine schrikken we ons beide elke keer een hoedje als er weer een auto vol getankt is dus in het dorp pak ik als het droog is echt de fiets voor boodschappen, ritjes voetbalveld. Handschoenen aan en warm fietsen maar! 

hobbelster, zo naar dat je nog steeds niet (helemaal) goed voelt. Gaat het wel beter met de tijd? 

Hobbelster schreef op 18-11-2021 om 12:25:

[..]

Ah oke, dan heb ik andere gehad, niet de goeie. Ik ben iig blij als ie op is.

Laatst dacht ik voordeliger te gaan ontbijten, door ipv de (dure) alpro mild & creamy, de eigen merk variant van de Lidl te kopen. Nou zeg, met heel lange tanden heb ik een half bakje weggekregen maar de rest van de beker is in de gootsteen beland. Zó smerig! Nu weet ik nog dat ik (paar jaar geleden alweer) ook erg moest wennen aan de smaak van alpro, maar heb dit nooit zo goor gevonden. Dus ik vol goede moed het eigen merk van Jumbo ook maar eens geprobeerd. Helaas is die ook in de gootsteen beland en blijf ik maar de aanbiedingen van alpro in de gaten houden...

Ja het blijft natuurlijk altijd uitproberen wat je het beste bevalt/wat je het lekkerst vindt. Goedkoop maar niet lekker is ook geen goed idee

Dan valt t hier nog mee en ik was al zo teleurgesteld in mezelf maar de helft van wat we normaal sparen kunnen sparen. Nieuwe jas en shirts voor man en als kado voor t feestje van oma aan de studerende kinderen ook een set kleren. Tikt t toch snel door maar ja.

_melon

_melon

19-11-2021 om 15:20 Topicstarter

Het gaat hier best redelijk, maar wat we uitgeven aan boodschappen is echt niet leuk meer en moet naar beneden. We kopen weinig extraatjes, maar misschien toch nog eens beter naar kijken.

Ik was gisteren naar de Aldi geweest en nog wat dingen die we altijd gebruiken in de aanbieding gekocht. Gaat mijn man vanmorgen brood halen en neemt een duur brood van de bakker mee… Wil besparen bij jullie ook minder goed als je man boodschappen doet?

Netherfield schreef op 27-11-2021 om 09:42:

Ik was gisteren naar de Aldi geweest en nog wat dingen die we altijd gebruiken in de aanbieding gekocht. Gaat mijn man vanmorgen brood halen en neemt een duur brood van de bakker mee… Wil besparen bij jullie ook minder goed als je man boodschappen doet?

Nee dat valt hier gelukkig reuze mee. Man is vrij sober in zijn aankopen.

@Melon: jammer hoor dat je er niet meer bent.(als je nog meeleest).

de grootste besparing is geen man en geen kinderen  Eerste is gelukt, al was dat niet op mijn initiatief,  2e niet. 

Herfstappeltaart schreef op 27-11-2021 om 09:56:

@Melon: jammer hoor dat je er niet meer bent.(als je nog meeleest).

Dat wist ik niet, ik heb blijkbaar iets gemist lees ik op het modtopic. Jammer idd. 

Hier qua besparen een totale fail deze maand weer. Black Friday bedankt 

Herfstappeltaart schreef op 27-11-2021 om 09:56:

@Melon: jammer hoor dat je er niet meer bent.(als je nog meeleest).

Ik heb ook wat gemist.. super jammer ja.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.