Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Netherfield schreef op 13-11-2021 om 19:36:

Vandaag schoenen gekocht voor de kinderen, was onder het budget wat ik er voor bedacht had!

Altijd fijn ja! 

welk wc papier van Lidl nemen jullie dan? Ik neem altijd page maar vindt ik toch wel prijzig. Maar wil wel fijne wc papier, geen schuurpapier

Ik koop verzorgingsproducten altijd bij de Action, daar kan geen 1+1 gratis tegenop. Shampoo, conditioner, douchegel, deo, allemaal voor een paar centen. De dames blieven hier Elvive shampoo voor hun lange haren, en van normaal doen met shampoo en conditioner hebben ze nog nooit gehoord. Kost 5 euro in de supermarkt en 1,95 bij de Action, ik fiets wel even om 🙂.

Pands schreef op 14-11-2021 om 23:43:

welk wc papier van Lidl nemen jullie dan? Ik neem altijd page maar vindt ik toch wel prijzig. Maar wil wel fijne wc papier, geen schuurpapier

Van die blauwe Floralys pakken. Ik weet niet hoe Page voelt want dat koop ik nooit, maar ik vind die van de Lidl zacht genoeg. En een fijner bedrag om door de wc te spoelen 😉.

Wieder schreef op 16-11-2021 om 07:48:

Ik koop verzorgingsproducten altijd bij de Action, daar kan geen 1+1 gratis tegenop. Shampoo, conditioner, douchegel, deo, allemaal voor een paar centen. De dames blieven hier Elvive shampoo voor hun lange haren, en van normaal doen met shampoo en conditioner hebben ze nog nooit gehoord. Kost 5 euro in de supermarkt en 1,95 bij de Action, ik fiets wel even om 🙂.

Man gebruikt hier een bepaalde geur dove deo maar die was met 1+1 gratis toch nog iets goedkoper dan de normale prijs bij Action.

De action is voor mij echt niet om de hoek, dus is of big Bazar of Kruidvat voor mij. 
Wc papier haal ik bij de Jumbo of big Bazar. 

Wieder schreef op 16-11-2021 om 07:52:

[..]

Van die blauwe Floralys pakken. Ik weet niet hoe Page voelt want dat koop ik nooit, maar ik vind die van de Lidl zacht genoeg. En een fijner bedrag om door de wc te spoelen 😉.

Deze hebben wij ook. Ik koop het groot in de XXL weken. Prima en zacht toiletpapier.

Herfstappeltaart schreef op 16-11-2021 om 09:36:

[..]

Deze hebben wij ook. Ik koop het groot in de XXL weken. Prima en zacht toiletpapier.

Heb die laatst ook meegenomen in de xxl weken, is toch wit met de hartjes erop? Ben er geen fan van, vind het toch minder zacht dan ik graag wil. 
ik heb t liefst de Edet, in de roze verpakking. Die zijn geregeld 1+1 bij AH. 

Hobbelster schreef op 16-11-2021 om 10:47:

[..]

Heb die laatst ook meegenomen in de xxl weken, is toch wit met de hartjes erop? Ben er geen fan van, vind het toch minder zacht dan ik graag wil.
ik heb t liefst de Edet, in de roze verpakking. Die zijn geregeld 1+1 bij AH.

Nee het zijn bloemetjes, vlinders en schaapjes. Zonder kleur, gewoon wit.

ga eens kijken bij de Lidl!

Ik zit op TLC extreme couponing te kijken. Maar hoe goedkoop zijn ze nou echt uit want ze hebben 200 flessen wasmiddel, scheermesjes. Yoghurt enz....opgevend moment ga je toch niet meer kopen en ga je voorraad op maken toch? Maar ze blijven kopen...hoe goedkoop ben je dan uit. Snap de logica niet. 

Ik heb al een tijdje niet meer gepost omdat het superslecht gaat met minder uitgeven. Sinds de vakantie is het hek van de dam 

Pands schreef op 17-11-2021 om 13:08:

ga eens kijken bij de Lidl!

Ik zit op TLC extreme couponing te kijken. Maar hoe goedkoop zijn ze nou echt uit want ze hebben 200 flessen wasmiddel, scheermesjes. Yoghurt enz....opgevend moment ga je toch niet meer kopen en ga je voorraad op maken toch? Maar ze blijven kopen...hoe goedkoop ben je dan uit. Snap de logica niet.

Verslaving aan de rush van het scoren. Alleen zijn dit dan geen drugs maar boodschappen. Net zoals vrouwen die kopen in de sale. Het is bewezen dat er dan een stofje vrij komt voor dat geluksmomentje

Pands schreef op 17-11-2021 om 13:08:

ga eens kijken bij de Lidl!

Ik zit op TLC extreme couponing te kijken. Maar hoe goedkoop zijn ze nou echt uit want ze hebben 200 flessen wasmiddel, scheermesjes. Yoghurt enz....opgevend moment ga je toch niet meer kopen en ga je voorraad op maken toch? Maar ze blijven kopen...hoe goedkoop ben je dan uit. Snap de logica niet.

Vaak krijgen ze ook geld toe als ze kortingsbonnen gebruiken voor producten. Daar kopen ze dan groenten, vlees en zuivel voor.

Hier gaat het minder uitgeven ook niet zo goed. Met de boodschappen blijven we vaak wel binnen budget. Maar daar omheen vliegt het weg (ergens lunchen, kleding voor zoontje, rondje bouwmarkt dat soort dingen). 

Met alle Sinterklaasaankopen vliegt het geld er hier deze maand ook uit. Wel is nu bijna alles binnen. Alleen nog 2 kleine dingen voor kerst en 1 verjaardagscadeau.  
Als compensatie hebben we afgesproken in januari echt alleen hoogstnodige te kopen. Dan zijn er geen verjaardagen, kiezen we de 'gratis' uitjes, halen we maand geen eten af etc. 

Pands schreef op 17-11-2021 om 13:08:

ga eens kijken bij de Lidl!

Ik zit op TLC extreme couponing te kijken. Maar hoe goedkoop zijn ze nou echt uit want ze hebben 200 flessen wasmiddel, scheermesjes. Yoghurt enz....opgevend moment ga je toch niet meer kopen en ga je voorraad op maken toch? Maar ze blijven kopen...hoe goedkoop ben je dan uit. Snap de logica niet.

In Amerika mag je onbeperkt bonnen inleveren en kun je ook geld toe krijgen. Dat betekend dat ze uit eindelijk nauwelijks geld uitgeven aan die enorme voorraad. 

Vaak kopen ze voor meerdere gezinnen en delen ze ook uit aan minder bedeelden.

Wat je op TLC ziet in natuurlijk ook niet hun dagelijkse praktijk want ze moeten dan voor minimaal een bepaald bedrag producten halen anders is het natuurlijk geen leuke tv. 

En die bonnen zijn niet zoals onze aanbiedingen die vaak om de 6 weken terug komen. Die zijn vaak maar 1x per jaar of eenmalig bv bij de introductie van een vernieuwd product of een uitlopend product dat je snel weg wilt hebben omdat je de verpakking wijzigd of zo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.