Financiën en recht
lientje69
15-03-2025 om 17:55
Wat vind jij ( te ) duur geworden?
Het is een goedlopend topic op Viva. Hier kon ik hem zo gauw niet vinden. Of ik zoek niet goed natuurlijk maar gezien de berichten in de media over de extreme prijsstijgingen de laatste jaren ( sommige dingen zijn verdriedubbeld in prijs terwijl de kosten om iets te maken of de grondstoffen maar 20 procent gestegen zijn ) , leek het mij leuk dit topic te openen.
Dus. Barst los. Wat vinden jullie ( te ) duur geworden?
nlies
21-06-2026 om 18:36
haarklover schreef op 21-06-2026 om 13:12:
(ik moet erbij zeggen dat ik niet weet wat een patatje in de snackbar kost)
hier een friet zonder2,95, paar snacks erbij en ik ben zo tussen de 8-10 euro kwijt. Is trouwens n kleine friet, maar die is zelfs voor een frieteter zoals ik groot genoeg
lientje69
21-06-2026 om 18:50
haarklover schreef op 21-06-2026 om 13:12:
Ik vind McDonald's waanzinnig duur.
Voor dat geld kun je bij de Chinees of toko een lekkere maaltijd halen.
Chinees is ook niet echt goedkoop meer ( maar je krijgt wel nog steeds waar voor je geld )
Loeki72 schreef op 21-06-2026 om 15:30:
[..]
Wij hebben afgelopen nacht op mijn werk wat snacks besteld. Eén pita kaas/ananas kostte 5 euro, een patatje 5,50 en met mayo 6,50. Best veel geld vind ik.
Hier in de snackbar is een patatje 3, 10 ( zonder saus )
Ysenda
21-06-2026 om 19:41
lientje69 schreef op 21-06-2026 om 18:50:
[..]
Chinees is ook niet echt goedkoop meer ( maar je krijgt wel nog steeds waar voor je geld )
[..]
Hier in de snackbar is een patatje 3, 10 ( zonder saus )
3,50 voor patat met en omdat ze geen maat houden is dat voldoende voor 2 personen