Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Wieder schreef op 09-06-2026 om 09:05:

[..]

Oké, voor deze ene keer mag het. Ik kom wel op een andere dag bij je eten 😉

Welkom, welkom!

Herfstappeltaart schreef op 09-06-2026 om 08:27:

[..]

Hahahahaha! Ik vind die soep best te pruimen eigenlijk En inderdaad het is bijna zomer, maar toch hebben wij een keer in Bretagne met heel koud en nat weer lekker zitten eten van zo'n blik snert in juni. Sindsdien neem ik er altijd 1 mee.

Vind ik ook!  Die pittige van dat merk uit Oss is lekker.   Manlief lust geen snert. Voor mezelf verse snert koken vind ik teveel werk dus dan maar een blik U.  Die is lekkerder dan de wat flauwe verse (en erg dure) die de slager verkoopt.    Toen ik nog werkte kreeg ik van een collega altijd een diepvriespot snert als hij zelf gekookt had. Erg lief!

amarna schreef op 09-06-2026 om 09:37:

[..]

Vind ik ook! Die pittige van dat merk uit Oss is lekker. Manlief lust geen snert. Voor mezelf verse snert koken vind ik teveel werk dus dan maar een blik U. Die is lekkerder dan de wat flauwe verse (en erg dure) die de slager verkoopt. Toen ik nog werkte kreeg ik van een collega altijd een diepvriespot snert als hij zelf gekookt had. Erg lief!

"dat merk uit oss" was makkelijker dan unox typen?

Broadway schreef op 09-06-2026 om 09:40:

[..]

rionyriony schreef op 09-06-2026 om 07:40:

Wat nog steeds meevalt zijn de winterwortelen, ook de eco exemplaren. Voor een euro heb je een hele zak vol. Ook de preien (de reguliere) zijn nog steeds voordelig (van 35 cent tot 69 cent) afhankelijk of het een aanbieding is. Bioprei is kennelijk lastig te kweken, want die kost zoiets als 89 cent. Overigens zijn de preien sterk uiteenlopend in formaat. Een kleine prei past twee keer in een grote.

Ik vind het zo raar dat prei niet meer op gewicht gaat, was vroeger wel normaal. 

Tuinfluiter schreef op 09-06-2026 om 09:52:

[..]

Ik vind het zo raar dat prei niet meer op gewicht gaat, was vroeger wel normaal.

Idd en dat er zoveel van t groene afgesneden wordt, ik gebruik de groene delen ook , in de nasi of bami ziet dat er kleurrijker uit, je kan t prima eten,( ook in bv de erwten soep)maar tegenwoordig ist groen er bijna afgesneden, waarom?

Tuinfluiter schreef op 09-06-2026 om 09:52:

[..]

ik vind dat ook raar want er zit zoveel verschil tussen de stangen. voor mij is het prima want als wij prei eten (vaak) dan eten we 2 dikke stangen per persoon

amarna schreef op 09-06-2026 om 09:37:

[..]

Vind ik ook! Die pittige van dat merk uit Oss is lekker. Manlief lust geen snert. Voor mezelf verse snert koken vind ik teveel werk dus dan maar een blik U. Die is lekkerder dan de wat flauwe verse (en erg dure) die de slager verkoopt. Toen ik nog werkte kreeg ik van een collega altijd een diepvriespot snert als hij zelf gekookt had. Erg lief!

Bij de slager heb ik wel eens het idee gehad dat de erwtensoep steeds een beetje meer verdund was naarmate de dag vorderde en er veel vraag naar was 

Herfstappeltaart schreef op 09-06-2026 om 10:18:

[..]

Bij de slager heb ik wel eens het idee gehad dat de erwtensoep steeds een beetje meer verdund was naarmate de dag vorderde en er veel vraag naar was

Dus vroeg gaan!

Groentetuin schreef op 09-06-2026 om 10:09:

[..]

Idd en dat er zoveel van t groene afgesneden wordt, ik gebruik de groene delen ook , in de nasi of bami ziet dat er kleurrijker uit, je kan t prima eten,( ook in bv de erwten soep)maar tegenwoordig ist groen er bijna afgesneden, waarom?

Ik zat een keer naar een Koreaanse kookdame te kijken en die gebruikte alleen het groen van de prei. Ze merkte enigszins vertwijfeld op wat ze nou toch met dat witte deel moest 

Broadway schreef op 09-06-2026 om 09:40:

[..]

Ik wist niet of ik merken mag noemen op het forum...

Ik maak elk jaar een grote pan snert met een varkenshiel en speklappen. Dit was een recept van mijn moeder die al lange tijd geleden overleden is. Ik maak 'haar' snert nog elk jaar hoewel ik er zelf niks om geef. Ik doe dat voor mijn broer en schoonzus en zwager.

lientje69

lientje69

09-06-2026 om 13:41 Topicstarter

watertoren schreef op 09-06-2026 om 12:59:

Ik maak elk jaar een grote pan snert met een varkenshiel en speklappen. Dit was een recept van mijn moeder die al lange tijd geleden overleden is. Ik maak 'haar' snert nog elk jaar hoewel ik er zelf niks om geef. Ik doe dat voor mijn broer en schoonzus en zwager.

Wat lief zeg.

Wieder schreef op 09-06-2026 om 06:55:

[..]

Goh, in tegenstelling tot de jouwe issie toch in ieder geval deels ontopic.

Tis maar net wat je ontopic noemt. Ik vind een persoonlijke rant over iets wat een ander blijkbaar wel een fijn product vindt, nogal onnodig, niet interessant en irrelevant. Even kort toevoegen dat 4-euro-nogwat wel duur is, maakt het niet bijzonder ontopic. Maar hey, you do you. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.