Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Ysenda schreef op 24-05-2026 om 15:51:

[..]

Meestal niet, en bij muziek heb je geen verhaal dat je moet volgen om het te begrijpen.

1 van de redenen waarom bij mijn bedrijf het verboden is om rijdend deel te nemen aan vergaderingen. Je mag nog net melden dat je achter het stuur zit maar verder is bellen en rijden niet toegestaan.

Dat vind ik echt heel anders. Als je met iemand in de auto zit, ziet die ander ook wat er gebeurd op de weg en weet wanneer er even niet gepraat kan worden.

Bij een vergadering moet je er helemaal bij zijn, registreren wat er gezegd wordt en dan ook nog inhoudelijk reageren. Dat gaat niet samen met iets anders. Hetzelfde voor een telefoongesprek.

Bij een luisterboek laat ik het als gekabbel over me heen komen.

Fenyw schreef op 24-05-2026 om 16:00:

[..]

Dat vind ik echt heel anders. Als je met iemand in de auto zit, ziet die ander ook wat er gebeurd op de weg en weet wanneer er even niet gepraat kan worden.

Bij een vergadering moet je er helemaal bij zijn, registreren wat er gezegd wordt en dan ook nog inhoudelijk reageren. Dat gaat niet samen met iets anders. Hetzelfde voor een telefoongesprek.

Bij een luisterboek laat ik het als gekabbel over me heen komen.

Dit idd. En dan heb je soms een stukje gemist omdat je aandacht door het verkeer wordt opgeeist. Dat is meestal niet zoveel dat je het niet meer kan volgen en anders druk je even twee keer op die 10 sec terug knop.

RaSa schreef op 24-05-2026 om 16:39:

[..]

Dit idd. En dan heb je soms een stukje gemist omdat je aandacht door het verkeer wordt opgeeist. Dat is meestal niet zoveel dat je het niet meer kan volgen en anders druk je even twee keer op die 10 sec terug knop.

Nee, want je zit zo in het verhaal dat je de omgeving volledig vergeet, alsof je in een 3d bioscoopfilm zit. Niks gekabbel op de achtergrond, was het maar waar.

Ik vind het knap dat jullie dst kunnen masr waarom dan een luisterboek als je niet echt luisterd?

Lunch bij de Efteling. We hadden eenmaal patat met saté (klein bakje friet, 1 stokje saté en een schepje atjar), foccacia met kipfilet, pistoletje roomkaas met komkommer, drie drankjes en een appelpunt. € 56, wat ik zelfs ondanks dat ik wel een hogere prijs dan elders had verwacht, aan de hoge kant vond.
De kaartjes had ik met airmiles voor € 26 p.p., normaal zijn ze € 56. Parkeren € 15, wat alles bij elkaar bijna een halve vakantie maakt als je met een twee-oudergezin met zeg drie kinderen zou gaan.

Ysenda schreef op 24-05-2026 om 17:39:

[..]

Nee, want je zit zo in het verhaal dat je de omgeving volledig vergeet, alsof je in een 3d bioscoopfilm zit. Niks gekabbel op de achtergrond, was het maar waar.

Ik vind het knap dat jullie dst kunnen masr waarom dan een luisterboek als je niet echt luisterd?

Ik luister wel echt maar waarschijnlijk anders dan jij. Die 3D-bioscoopervaring heb ik bij het lezen. Een luisterboek voor mij is net als toen ik klein was en ik tijdens de sprookjes-lp of het voorlezen van de juf of meester zat te kleuren.

Tijdens vergaderingen zat ik ook altijd te tekenen, ik kan me dan veel beter focussen.

Ik kocht een blik snert (voor nood nemen we die mee op vakantie, bij slecht weer best lekker) van Unox bij Jumbo....4,25. Vond het best duur.

Herfstappeltaart schreef op 08-06-2026 om 19:11:

Ik kocht een blik snert (voor nood nemen we die mee op vakantie, bij slecht weer best lekker) van Unox bij Jumbo....4,25. Vond het best duur.

Sorry, maar blik-snert is bij wet verboden. Brrr, vieze glibberblubber, en het is nog lente ook en geen winter. Dit gaat echt tegen al mijn principes in 😋. Maar de prijs is belachelijk, net als die van party knaks van Unox, en die zijn ook al vies maar een onmisbaar onderdeel van wat wij noemen Campingvoer (toen wij in mijn minder assertieve verleden nog kampeerden aten we altijd de eerste dag het culinaire hoogstandje Campingvoer, geklutst ei met bacon en kleine knakworstjes. Een ander beproefd recept voor op de camping was Pleur-in-de-pan, alles wat je over had van andere dagen in een pan en dat dan opeten), 4,39! Zoals we in Rotterdam zeiden: kan je bek niet verder open!

Hopelijk heb je goed weer en kan je noodpakket dicht blijven 😉

Fenyw schreef op 24-05-2026 om 19:08:

[..]

Ik luister wel echt maar waarschijnlijk anders dan jij. Die 3D-bioscoopervaring heb ik bij het lezen. Een luisterboek voor mij is net als toen ik klein was en ik tijdens de sprookjes-lp of het voorlezen van de juf of meester zat te kleuren.

Tijdens vergaderingen zat ik ook altijd te tekenen, ik kan me dan veel beter focussen.

Dit idd. Dat betekend dat je scherpe beelden ziet bij een verhaal wat je hoort? Ik zie in mijn hoofd wel iets van beelden maar niet zoals dat je een film kijkt. Meer een soort schim ofzo. Het speelt zich ergens af, maar je kan niet vetellen hoe de omgeving of de gezichten eruit zien. Dat is allemaal ergens op de achtergrond in mijn hoofd. Je luistert gewoon naar iets wat verteld wordt. Precies de reden dat ik een luisterboek alleen leuk vindt als ik bezig ben. Tijdens het rijden, huishouden, wandelen oid. Stil zitten met een luisterboek kan ik niet. Dan wordt ik onrustig en mis ik juist het verhaal. Geen idee waarom dat zo voor mij werkt overigens. Rustig een boek zitten lezen kan ik dan wel weer. Wellicht is de handeling van het lezen ansich dan al genoeg om me concentratie te geven?

Maar ik denk dat de conclusie is dat mensen zoiets anders beleven. Want ik volg het verhaal prima. Zou er zo een boekverslag over kunnen schrijven. Uiteraard mede omdat ik af en toe terug moet spoelen omdat ik een stuk gemist heb vanwege een situatie die mijn aandacht op eiste.

Ontopic: knakworsten. Vroeger iets van 1,90 voor een A-merk. Nu betaal je dat voor huismerk en is het A-merk ruim 4 euro voor een blikje.

Wieder schreef op 08-06-2026 om 19:55:

[..]

Sorry, maar blik-snert is bij wet verboden. Brrr, vieze glibberblubber, en het is nog lente ook en geen winter. Dit gaat echt tegen al mijn principes in 😋. Maar de prijs is belachelijk, net als die van party knaks van Unox, en die zijn ook al vies maar een onmisbaar onderdeel van wat wij noemen Campingvoer (toen wij in mijn minder assertieve verleden nog kampeerden aten we altijd de eerste dag het culinaire hoogstandje Campingvoer, geklutst ei met bacon en kleine knakworstjes. Een ander beproefd recept voor op de camping was Pleur-in-de-pan, alles wat je over had van andere dagen in een pan en dat dan opeten), 4,39! Zoals we in Rotterdam zeiden: kan je bek niet verder open!

Wat een bijzondere reactie. Heeft ook weinig meerwaarde verder. 

Dweedledee schreef op 08-06-2026 om 21:17:

[..]

Wat een bijzondere reactie. Heeft ook weinig meerwaarde verder.

Goh,  in tegenstelling tot de jouwe issie toch in ieder geval deels ontopic.

En dan te bedenken dat die blikken sterk verbeterd zijn de laatste jaren! Ze pronken ook meestal met lage calorische waarden vergeleken met zelf maken. Vooral de soepen. 75 kcal per ons voor erwtensoep. Aanmerkelijk minder voor de gewone soepen die je in de middag als snack of smaakmaker nuttigt zoals kippensoep: 28 kcal. Het zijn ware kunststukjes om van niets iets te maken. Lukt je nooit thuis.

Wat nog steeds meevalt zijn de winterwortelen, ook de eco exemplaren. Voor een euro heb je een hele zak vol. Ook de preien (de reguliere) zijn nog steeds voordelig (van 35 cent tot 69 cent) afhankelijk of het een aanbieding is. Bioprei is kennelijk lastig te kweken, want die kost zoiets als 89 cent. Overigens zijn de preien sterk uiteenlopend in formaat. Een kleine prei past twee keer in een grote.

De rest is duur. En de prijzen gaan nooit meer naar beneden; alleen naar boven. Misschien tijdelijk omlaag als lokkertje. In het buitenland waar men minder om aanbiedingen en meer om constante prijzen geeft, betaalt men minder voor zijn proviand. Je kortingen betaal je zelf. 

Wieder schreef op 08-06-2026 om 19:55:

[..]

Hahahahaha! Ik vind die soep best te pruimen eigenlijk  En inderdaad het is bijna zomer, maar toch hebben wij een keer in Bretagne met heel koud en nat weer lekker zitten eten van zo'n blik snert in juni. Sindsdien neem ik er altijd 1 mee.

MMcGonagall schreef op 24-05-2026 om 18:27:

Lunch bij de Efteling. We hadden eenmaal patat met saté (klein bakje friet, 1 stokje saté en een schepje atjar), foccacia met kipfilet, pistoletje roomkaas met komkommer, drie drankjes en een appelpunt. € 56, wat ik zelfs ondanks dat ik wel een hogere prijs dan elders had verwacht, aan de hoge kant vond.
De kaartjes had ik met airmiles voor € 26 p.p., normaal zijn ze € 56. Parkeren € 15, wat alles bij elkaar bijna een halve vakantie maakt als je met een twee-oudergezin met zeg drie kinderen zou gaan.

jeetje. ik zat mee te tellen en ruim geteld kwam ik op 40 euro

Herfstappeltaart schreef op 09-06-2026 om 08:27:

[..]

Hahahahaha! Ik vind die soep best te pruimen eigenlijk En inderdaad het is bijna zomer, maar toch hebben wij een keer in Bretagne met heel koud en nat weer lekker zitten eten van zo'n blik snert in juni. Sindsdien neem ik er altijd 1 mee.

Oké,  voor deze ene keer mag het.  Ik kom wel op een andere dag bij je eten 😉

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.