Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Groentetuin schreef op 28-01-2026 om 14:16:

[..]

Echt? dagen voor ik naar de tandarts moet begin ik al met zorg de tandenstokers te gebruiken ( gewoonlijk doe ik dat ook wel maar te weinig) verder uitgebreid poetsen ,mondwater en ik kijk zelfs of mij neusharen niet te lang zijn( lijkt mij onsmakelijk als ze daarin kijken)

Iemand die zijn tanden niet poetst voor de tandarts ,ik kan mij daar niets bij voorstellen.

Ik zat laatst in de wachtkamer bij de tandarts voor mijn controle en toen zat daar een moeder met een jongetje van een jaar of acht en ze gaf hem een koekje. Ik dacht dat ZIJ op controle moest en het kind alleen maar mee kwam, maar nee hoor....even later werd het kind binnengeroepen. Ik wist niet wat me overkwam. Blijkbaar gebeurt dat dus. 

Herfstappeltaart schreef op 28-01-2026 om 18:19:

[..]

Ik zat laatst in de wachtkamer bij de tandarts voor mijn controle en toen zat daar een moeder met een jongetje van een jaar of acht en ze gaf hem een koekje. Ik dacht dat ZIJ op controle moest en het kind alleen maar mee kwam, maar nee hoor....even later werd het kind binnengeroepen. Ik wist niet wat me overkwam. Blijkbaar gebeurt dat dus.

Ik weet nog van vroeger dat ik direct uit school naar de tandarts moest. Omdat ik altijd heel zenuwachtig was had mijn moeder er van te voren niets over gezegd. Ik nam altijd een liga mee naar school, maar die dag had mijn moeder gezegd dat de liga’s op waren en ik maar een appel mee moest nemen.

Huur van huizen.

kerst schreef op 28-01-2026 om 19:07:

Huur van huizen.

Particulier? Ik snap het heel goed, met dank aan de overheid..

Huur van huizen.

Ik zie heel veel huizen ( normale huizen , geen villa s ) die te huur staan voor meer dan mijn totale inkomen.Dat is toch bizar

Restaurants. Het is de prijs gewoon niet meer waard, en de kwaliteit van het eten lijkt ook omlaag te zijn gegaan. Ik was nooit zo iemand die zei "ik kook liever zelf, veel lekkerder" maar laatst zat ik weer eens in een restaurant en ik dacht verrek, dit kan ik zelf écht veel lekkerder thuis maken. En ik betwijfel dat mijn kookkunsten er in die jaren zoveel op vooruit zijn gegaan, dus... 

Huur van huizen.

Welke huizen de midden huur wordt allemaal verkocht.

Ik kook zeker niet lekkerder dan als ik uit eten ga, kan enorm genieten van lekekr uit eten gaan. Maar ik vind het wel ontzettend duur geworden. En door alle kostenstijgingen snap ik heel goed dat uit eten gaan zo prijzig geworden is, maar wij doen het veel minder dan voorheen.

Komt nog bij dat ik zelf bak voor een aantal lunchrooms. Zij bepalen zelf wat ze voor mijn taarten vragen aan klanten. En hoe lekker ik mijn eigen taarten zelf ook vind, vind ik het erg veel voor de grootte van de stukjes die zij serveren. Zelf zou ik dan niets lekkers bij de koffie nemen als ik wist dat ik maar zo'n klein stukje zou krijgen en wat ik ervoor moet betalen.

Ik kook zeker niet lekkerder dan als ik uit eten ga, maar vind het wel ontzettend duur geworden. En door alle kostenstijgingen snap ik heel goed dat uit eten gaan zo prijzig geworden is, maar wij doen het veel minder dan voorheen.

Komt nog bij dat ik zelf bak voor een aantal coffeebars. Zij bepalen zelf wat ze voor mijn taarten vragen aan klanten. En hoe lekker ik mijn eigen taarten zelf ook vind, vind ik het erg veel voor de grootte van de stukjes die zij serveren. Zelf zou ik dan niets lekkers bij de koffie nemen als ik wist dat ik maar zo'n klein stukje zou krijgen en wat ik ervoor moet betalen.

Tja, voor de horeca-ondernemer stijgen de kosten ook hè, lonen omhoog, energieprijzen omhoog… T Moet ergens vandaan komen. 

Ik heb geen probleem met veel voor een goede maaltijd te betalen, als het ook echt kwaliteit is. Ik ken diverse restaurants waar ik echt geniet en dan betaal ik zonder spijt. 
Dat kan soms tegenvallen. Laatst was ik bij een restaurant die meestal lekkere dingen op het menu heeft, en hadden man en ik iets nieuws uitgeprobeerd, een broodje met mandarijn, noten, pompoen, klonk heerlijk en was aan de prijs. Maar goed, speciaal en nieuw. Maar de pompoen bleek rauw en niet erg lekker. Geroosterde pompoen is zoet, maar rauw smaakt het niet en moet je er lang op kauwen. Het was niet echt vies, maar zeker zijn prijs niet waard en dan betaal ik wel met spijt. Ik heb bij het betalen ook aangegeven dat het tegenviel. Ze zouden het doorgeven aan de keuken.

Voor 2 broodjes kroket bij de snackbar 8,40 euro.. Ik vond het nogal wat.....

Edit: er zat nog geen boter op ook. Gewoon twee droge, opengesneden kadetjes met een kroket erop.

Bakje hoemoes en klein bakje pesto van de markt: 23 euro. 
Het wordt tijd dat ik weer een paar kilo van mijn kikkererwten ga weken/koken en daar hoemoes van ga maken (kan prima in diepvries.  Maar ik heb nog even een week ruim 20 hechtingen in handpalm en vingers,  vandaar de aankoop op markt. 

Horloge batterij 12,50 euro bij de juwelier.
Nieuw horloge met batterij (True Spirit) bij Kruidvat 7 euro zag ik later.

Dorestad schreef op 06-02-2026 om 18:43:

Bakje hoemoes en klein bakje pesto van de markt: 23 euro.
Het wordt tijd dat ik weer een paar kilo van mijn kikkererwten ga weken/koken en daar hoemoes van ga maken (kan prima in diepvries. Maar ik heb nog even een week ruim 20 hechtingen in handpalm en vingers, vandaar de aankoop op markt.

Hoe groot waren de bakjes? Ik vind dit echt absurd veel geld 😱.

Leuk idee om het zelf te maken trouwens, en sterkte met je hand!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.