Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

kerst schreef op 15-01-2026 om 17:39:

Op maat gemaakte verduisterende gordijnen.

Duur maar elke stuiver waard! 

Houdt de zon maar ook de warmte of de kou tegen.

Fleurette schreef op 15-01-2026 om 15:16:

[..]

Fijn maar niet heus. De meeste Fransen doen een moord om een tandarts te krijgen/vinden en jij moet zo nodig in Fr naar de tandarts. Namens duizenden Fransen: bedankt😤

Wat een onprettige reactie. Alsof 1 persoon zoveel uitmaakt voor die 1000 Fransen. 

Niet duurder maar goedkoper. Ik dacht dat het een foutje was toen roomboter kocht maar die is een stuk goedkoper geworden net als verse slagroom.
Chocola die ik voor mijn bedrijf inkoop ook. Per 2,5 kilozak zo'n 12-13 euro minder. De bonbonblocs in de supermarkt zijn nog net zo duur helaas.

Ook wel eens fijn als er eindelijk eens iets duurder ipv goedkoper wordt.

Smulkruimel schreef op 27-01-2026 om 21:32:

Niet duurder maar goedkoper. Ik dacht dat het een foutje was toen roomboter kocht maar die is een stuk goedkoper geworden net als verse slagroom.
Chocola die ik voor mijn bedrijf inkoop ook. Per 2,5 kilozak zo'n 12-13 euro minder. De bonbonblocs in de supermarkt zijn nog net zo duur helaas.

Ook wel eens fijn als er eindelijk eens iets duurder ipv goedkoper wordt.

Die laatste zin andersom denk ik? 😁

Die roomboter was mij ook al opgevallen!

Loulou39 schreef op 27-01-2026 om 21:41:

[..]

Die laatste zin andersom denk ik? 😁

Ha ha ha....oeps moet idd andersom zijn😊

Revlon Flex: heerlijke shampoo maar kost iets van 13,50 euro.

Beerlover schreef op 28-01-2026 om 05:05:

Revlon Flex: heerlijke shampoo maar kost iets van 13,50 euro.

Dure shampoos doen niets meer voor je haar dan goedkopere.  De werkzame stoffen kunnen de haarschacht en haarwortels niet in komen.   Je koopt een illusie en een geur.

Dit geldt ook voor dure huidverzorging. Al kunnen sommige stofjes wel de huid in.  Maar vitaminecremes bijv. zijn onzin. 

Afsluitkosten voor een hypotheek. Hier betaalden we een paar jaar geleden 1100,- voor. Nu krijgen we (voor hetzelfde verhaal bij dezelfde partij) een prijskaartje van 2700,-.

Fleurette schreef op 15-01-2026 om 15:16:

[..]

Fijn maar niet heus. De meeste Fransen doen een moord om een tandarts te krijgen/vinden en jij moet zo nodig in Fr naar de tandarts. Namens duizenden Fransen: bedankt😤

We zijn maandagochtend om 8 uur zonder afspraak voor een spoedje binnen gelopen bij een Centre Medical, waar ook drie tandartsen zijn.

We waren de eerste en de enige. Ook toen man klaar was (foto en behandeling) zat er nog niemand.

Over de mondhygiëne van Fransozen heb ik wel mijn bedenkingen. Er hing in de wachtkamer een poster met de mededeling dat als je je tanden nog niet had gepoetst, je bij de receptie gratis een tube tandpasta en een tandenborstel kon halen. 🙄

Poezenmeisje schreef op 28-01-2026 om 11:51:

[..]

We zijn maandagochtend om 8 uur zonder afspraak voor een spoedje binnen gelopen bij een Centre Medical, waar ook drie tandartsen zijn.

We waren de eerste en de enige. Ook toen man klaar was (foto en behandeling) zat er nog niemand.

Over de mondhygiëne van Fransozen heb ik wel mijn bedenkingen. Er hing in de wachtkamer een poster met de mededeling dat als je je tanden nog niet had gepoetst, je bij de receptie gratis een tube tandpasta en een tandenborstel kon halen. 🙄

Je wil niet weten hoeveel Nederlanders ook hun tanden niet gepoetst hebben voor ze bij de tandarts of mondhygiënist komen. Denk niet dat dat aan de Fransen ligt. 

Ysenda schreef op 28-01-2026 om 13:41:

[..]

Je wil niet weten hoeveel Nederlanders ook hun tanden niet gepoetst hebben voor ze bij de tandarts of mondhygiënist komen. Denk niet dat dat aan de Fransen ligt.

Hier bij mijn tandarts hangt ook zo'n bordje, en bij mijn vorige (eveneens Nederlandse) tandarts ook. Ik denk dat het erg vaak gebeurt.

Ysenda schreef op 28-01-2026 om 13:41:

[..]

Echt? dagen voor ik naar de tandarts moet begin ik al met zorg de tandenstokers te gebruiken ( gewoonlijk doe ik dat ook wel maar te weinig) verder uitgebreid poetsen ,mondwater en ik kijk zelfs of mij neusharen niet te lang zijn( lijkt mij onsmakelijk als ze daarin kijken)

Iemand die zijn tanden niet poetst voor de tandarts ,ik kan mij daar niets bij voorstellen.

Schoondochter schreef op 28-01-2026 om 13:45:

[..]

Hier bij mijn tandarts hangt ook zo'n bordje, en bij mijn vorige (eveneens Nederlandse) tandarts ook. Ik denk dat het erg vaak gebeurt.

Mijn vorige tandarts had liever een knofloomkegel en ongepoetste tanden dan dat mensen hun tanden met een overmaat aan pepermunttandpasta gingen poetsen om de knoflook te verbloemen. Die combinatie vond hij echt de hel. 

Kwam een keer ter sprake toen ik mij verontschuldigde voor teveel knoflook in mijn adem. Ik had beschaafd gepoetst en niet pas 3 minuten voor het consult. 

Bij mijn echte tandarts heb ik in ruim veertig jaar nooit zo'n poster gezien. 
Bij het slechte mega-geval waar ik daarna terecht kwam ook niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.