Financiën en recht
lientje69
07-05-2025 om 15:33
Vakantiegeld, wat gaan jullie er mee doen?
Het jaarlijkse opgebouwde extraatje komt er weer aan. En de topictitel zegt het al. Wat gaan jullie doen met je vakantiegeld?
Sparen ? Op vakantie? Een specifieke uitgave waar je mee gewacht heb?
Gewoon een leuk klets en inspiratie topic is mijn idee hierachter. En een gezonde dosis nieuwsgierigheid.
lientje69
22-05-2026 om 18:20
Widajo schreef op 22-05-2026 om 16:54:
@Dorestad en @Lientje; mijn vorige werkgever was ook erd, ik krijg nu een wia uitkering, mét vakantiegeld maar geen 13e maand
Ik ben nog niet aan wia toe Widajo. Ik ben pas 7,5 maand ziek en mijn contract werd niet verlengd.
Wia komt pas in zicht als je 2 jaar ziek bent. Dat duurt nog even. Ik hoop dan veel beter te zijn en weer te werken tegen die tijd ( struisvogel politiek, diep in mijn hart weet ik eigenlijk nu wel dat dit niet meer goed komt, maar hee, we geven de hoop nog niet op)
Milala
22-05-2026 om 18:38
Ik heb de openstaande factuur van de zomervakantie betaald. De rest in het vakantie spaarpotje. Dat is genoeg voor de meivakantie volgend jaar.
Loulou39
22-05-2026 om 20:04
Loulou39 schreef op 22-05-2026 om 12:12:
Gisteren bijna €1000 dierenarts, en volgende week APK.
Wat (als) er dan overblijft op de spaarrekening en misschien een robotstofzuiger.
Mobiele airco zou ook meer dan welkom zijn als ik terugdenk aan vorig jaar zomer.
Eerst maar de APK en schade expert afwachten…
Widajo
22-05-2026 om 20:53
lientje69 schreef op 22-05-2026 om 18:20:
[..]
Ik ben nog niet aan wia toe Widajo. Ik ben pas 7,5 maand ziek en mijn contract werd niet verlengd.
Wia komt pas in zicht als je 2 jaar ziek bent. Dat duurt nog even. Ik hoop dan veel beter te zijn en weer te werken tegen die tijd ( struisvogel politiek, diep in mijn hart weet ik eigenlijk nu wel dat dit niet meer goed komt, maar hee, we geven de hoop nog niet op)
O, sorry voor het misverstand. Ik was in de war met iemand anders...
Krijg je een ww-uitkering?
lientje69
22-05-2026 om 21:41
Widajo schreef op 22-05-2026 om 20:53:
[..]
O, sorry voor het misverstand. Ik was in de war met iemand anders...
Krijg je een ww-uitkering?
Nee ziektewet via ex werkgever. Zij zijn eigen risicodrager en blijven ook verantwoordelijk voor mijn reïntegratie. Voor zover dat gaat lukken nog dan. Het is niet niks wat er gebeurd is nl. Maar wie weet.
Kampeerder
22-05-2026 om 21:58
Het gaat naar de spaarrekening en van daar weer terug indien nodig. Maandelijks inkomen is voldoende om alles te doen wat we willen en nog meer. Dus weinig geld wordt geoormerkt. Werk in het onderwijs en dus altijd vakantie in drukke en soms dure periodes. Zijn nu een weekendje op pad. Maar zou liever volgend weekend gegaan zijn, in de rust van de grijze golf.