Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Team komt niet uit de zomervakantie

Poezenmeisje schreef op 18-01-2026 om 15:34:

iemand anders voor jou bepalen hoe je in je levensonderhoud dient te voorzien?

Misschien heeft ze een sugar daddy. Of meerdere.

Het gaat dus niet om in je levensonderhoud voorzien. Ze bedoelt dat er mensen in hun eigen ontlasting liggen of gefixeerd worden of geen pijnstilling krijgen en dat er keihard mensen nodig zijn, en dat je het daarom niet kunt maken om thuis op de bank te gaan zitten rentenieren of je sugar daddy vermaken, terwijl het werk niet gedaan wordt. 

Of je het daar wel of niet mee eens bent is een morele discussie, en daar valt van alles over te zeggen, maar het heeft dus niks te maken met van welk geld TO haar boodschappen betaalt. 

Kampeerder schreef op 18-01-2026 om 15:43:

[..]

Dat bedoel ik. Je kunt niet blijven consumeren en niet bijdragen. Maakt mij niet uit, hoe je aan je geld komt.

Ik krijg echt vreselijke jeuk van mensen die aangeven niet te hoeven werken, maar ondertussen wel van alle voorzieningen gebruik denken te kunnen blijven maken.

Zolang ze (vermogens)belasting betaalt, draagt ze haar steentje bij.

zullen we de discussie over wel of niet werken hier niet voeren? Voegt niks toe aan de vraag van to. Misschien een topic openen om dat te bespreken als mensen dat belangrijk vinden? 

Joszy schreef op 18-01-2026 om 15:47:

zullen we de discussie over wel of niet werken hier niet voeren? Voegt niks toe aan de vraag van to. Misschien een topic openen om dat te bespreken als mensen dat belangrijk vinden?

Klopt, het voegt niks toe, dus waarom begint de TO erover in de OP? 

Poezenmeisje schreef op 18-01-2026 om 15:46:

[..]

Zolang ze (vermogens)belasting betaalt, draagt ze haar steentje bij.

Er zijn vooral mensen te kort, dat kun je niet afkopen met geld. 

Kampeerder schreef op 18-01-2026 om 15:50:

[..]

Er zijn vooral mensen te kort, dat kun je niet afkopen met geld.

Met wat we af moeten dragen in dit land, mag er wel eens gekeken worden naar de manieren waarop de overheid dit besteedt. 

In elk geval niet aan betere salarissen en arbeidscontracten in de zorg, waardoor daar meer mensen zouden WILLEN werken.

Zorgcowboys worden slapend rijk door het niet-leveren van zorg...

https://www.kennispleingehandicaptensector.nl/actueel/verhalen/zorg-outlaws

https://pointer.kro-ncrv.nl/zorgcowboys-worden-nog-nauwelijks-aangepakt-verdacht-hoge-winst-meer-dividend-en-minder-controle

Tandartszorg voor mensen in zorginstellingen is minstens zo erg. Dit kost kapitalen, voor oplichterij...

https://www.rtvnoord.nl/zorg/1370829/90-jarige-over-commerciele-mondzorg-ze-deden-niets-maar-stuurden-wel-een-rekening

Maak van de zorg weer een overheidstaak, want de marktwerking heeft het zeker niet goedkoper gemaakt.

Kampeerder schreef op 18-01-2026 om 15:11:

Geen idee hoe je kunt denken dat jouw werk niet noodzakelijk is. Om de BV Nederland draaiende te houden is het noodzakelijk dat iedereen die kan werken ook werkt. We kunnen ons als land niet meer veroorloven dat er gezonde mensen zijn, die kiezen voor een leven zonder werk omdat ze iemand anders hebben gevonden die hun leven betaalt.

Tenzij je zelf werkt in een tekortberoep, kun je dit ook tegen jezelf zegen.

Voor topicstarter zou ik afwegen wat je het belangrijkste vind, je werk, of toch echt minimaal drie weken vakantie. Ik kan me goed voorstellen dat dat in de zorg niet voor iedereen haalbaar is. Dus dat minimaal drie weken vakantie willen gewoon niet past in je huidige werkomgeving.

[..]

Dat bedoel ik. Je kunt niet blijven consumeren en niet bijdragen. Maakt mij niet uit, hoe je aan je geld komt.

Ik krijg echt vreselijke jeuk van mensen die aangeven niet te hoeven werken, maar ondertussen wel van alle voorzieningen gebruik denken te kunnen blijven maken.

Misschien hoeft TO dat niet 

Daglichtlamp schreef op 18-01-2026 om 16:08:

[..]

Tenzij je zelf werkt in een tekortberoep, kun je dit ook tegen jezelf zegen.

Voor topicstarter zou ik afwegen wat je het belangrijkste vind, je werk, of toch echt minimaal drie weken vakantie. Ik kan me goed voorstellen dat dat in de zorg niet voor iedereen haalbaar is. Dus dat minimaal drie weken vakantie willen gewoon niet past in je huidige werkomgeving.

Dat maakt op zich natuurlijk niet heel veel uit zolang het een beroep is dat het land draaide houdt. 

Maar ik werk in een tekortsector. 32 uur. Het gaat mij vooral om de houtaine houding van mensen die her en der melden dat ze niet hoeven te werken. Alsof iedereen dankbaar moet zijn dat ze toch wat werken. 

ik zou dan voor 3 weken vakantie gaan. Tijd is kostbaar en deze herinneringen krijg je nooit meer terug.

Misschien voor jezelf beter om invalwerk te gaan doen? Dan ben je wat flexibeler wat betreft je eigen tijd inplannen. Iets om over na te denken voor de toekomst.

Verder heb ik wel vaak het idee dat 'de managers' er zich vaak makkelijk vanaf maken door naar je team te verwijzen. Hierin mogen ze een wel wat meer leidende rol aannemen. Dit soort 'vakantiegedoe' zorgt vaak voor serieuze onrust binnen een team. De lol en voorpret van op vakantie gaan wordt zo ook wel flink gedempt.
Vraag mij vaak af: gaan de managers en leidinggevende ook maar 2 weken weg in de zomervakantie?

Roos57 schreef op 18-01-2026 om 16:16:

[..]

Misschien hoeft TO dat niet

Ze gaat nooit boodschappen doen? Ze bestelt nooit iets? Ze gaat nooit naar de huisarts, tandarts, ziekenhuis? Haar kinderen gaan niet naar school? 

Iedereen maakt gebruikt van voorzieningen! 

Moet je daarom werken ?

Poezenmeisje schreef op 18-01-2026 om 15:34:

[..]

Een mens moet eten, drinken en poepen.

Sinds wanneer kan iemand anders voor jou bepalen hoe je in je levensonderhoud dient te voorzien?

Misschien heeft ze een sugar daddy. Of meerdere.

Dat zei ik niet he? Ik legde uit wat iemand bedoelde 

[..]

Is goed Karen, maar was niet de vraag van TO.

Roos57 schreef op 18-01-2026 om 16:26:

Moet je daarom werken ?

Ja, is allemaal ruilhandel. Ooit heel lang geleden zorgde iedereen voor zichzelf. Jagers en verzamelaars zorgden met een groepje mensen voor zichzelf. De één was beter in jagen, de andere beter in verzamelen en met elkaar lukte dat prima. Iedereen droeg zijn steentje bij. 

Nu leer ik jou kind lezen, een ander rekent je boodschappen af, een volgende zorgt voor mijn zieke ouder etc. Het kan niet meer uit als een groot deel alles wil inkopen maar niets wil bijdragen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.