Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Onverwacht € 1000 gekregen, wat zal ik ermee doen?

Nietsvermoedend checkte ik laatst mijn bankapp en toen zag ik dat ik € 1000 heb gekregen van mijn moeder. Zij heeft geld verdiend aan de verkoop van grond en ze heeft haar kinderen elk € 1000 gegeven. Fantastisch natuurlijk! Ik heb het meteen op mijn spaarrekening gezet maar vroeg mezelf wel af: wat zal ik ermee gaan doen? 

Wat ik al heb overwogen:

  • Apart zetten en verder sparen voor motorrijbewijs en aanschaf motor
  • Vakantiebudget ermee ophogen (we willen dit najaar graag richting de ABC-eilanden)
  • Een schandalig luxe weekend weg met mijn man boeken
  • Niks, gewoon op spaarrekening laten staan

Overigens maak ik volgende maand mijn laatste termijn van mijn studieschuld over naar de DUO dus ik heb het geld echt 'over'  Wat zouden jullie doen met zo'n bedrag? Ik hoor graag wat inspiratie 


wij hebben zelf voldoende geld om de verstandige dingen te doen (extra aflossen, sparen, pensioen, dat soort dingen) dus als ik onverwacht extra geld ontvang ga ik voor de optie: verbrassen.
In mijn geval betekend dat schandalig lekker uit eten of een veel te dure tas ofzo

Ik denk dat ik het geld bij het motorrijbewijs zou zetten. 

Ik zou er lekker van uit eten gaan en de rest op de spaar zetten. Als je het nodig hebt voor de vakantie of je motorrijbewijs, dan kun je de rest daarvoor gebruiken. 

Ik zou een nieuwe iPhone kopen. Maar goed, daar ben ik dan ook wel aan toe.

Ik zou er dus wel iets semi leuks semi nuttigs mee doen. 

Ik zou iets blijvends kopen. Een mooi ketting bijvoorbeeld. En die zou ik dan kopen als ik op die ABC eilanden zou zitten. 

nummer 2 of 3 van je lijstje

Dus, je hebt een luxeprobleem?

Motor natuurlijk!

Bij je motorrijbewijs!

Motorrijbewijs! 

Zelf kreeg ik jaren terug ineens hetzelfde bedrag van mijn oma, totaal onverwacht. Daar heb ik een bed en matras van gekocht. Ontzettend blij mee nog steeds 

Ik zou het opzij zetten voor je motorrijbewijs en aanschaf motor. Voor je moeder ook wel leuk dat ze daar indirect aan heeft mee kunnen helpen. Verbrassen zou ik niet doen, dat zou voor mij ook niet goed voelen van het gegeven geld.

Als ik geld krijg van familie, dan ga ik er verstandig mee om. Verbrassen voelt niet goed, omdat mijn familie nogal zuinig is. 

In jouw geval zou ik het gebruiken voor je motorrijbewijs, omdat dit iets is waar je langere tijd iets aan gaat hebben. 

De motor of de vakantie zou ik doen. Ikzelf zou eerst voor de motor gaan, dat wordt iets " blijvends" en heb je al plezier van terwijl je voor je vakantie spaart.

Cat-Tea schreef op 15-07-2021 om 12:50:

Ik zou iets blijvends kopen. Een mooi ketting bijvoorbeeld. En die zou ik dan kopen als ik op die ABC eilanden zou zitten.

Ik zou gaan voor de optie 'schandalig luxe weekend' of anderszins verbrassen, heerlijk! En dit is ongetwijfeld ten overvloede, maar ben het zelf in alle enthousiasme ooit vergeten: stuur je moeder een mooie kaart om te bedanken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.