Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Onverwacht € 1000 gekregen, wat zal ik ermee doen?


Duiveninhetnieuws schreef op 15-07-2021 om 13:41:

Ik zou gaan voor de optie 'schandalig luxe weekend' of anderszins verbrassen, heerlijk! En dit is ongetwijfeld ten overvloede, maar ben het zelf in alle enthousiasme ooit vergeten: stuur je moeder een mooie kaart om te bedanken

ik ook zoeiets denk ik. Of de komende tijd wat minder op budget letten bij het shoppen, dus dat paar schoenen wat je eigenlijk te duur vindt tòch kopen etc. 

Een schandalig luxe weekend met je man,

Ik heb de zorgbonus gehad afgelopen jaar en dat heb ik op de spaarrekening gezet voor onze vakantie naar Amerika. Die zou vorig jaar zijn, maar ging niet door uiteraard. Dus nu bij dat budget gedaan, zodat we weer wat ruimer zitten daar hotels zullen ook wel weer duurder worden nu enz. Dus komt mooi van pas. Dat zou ik dus doen, apart zetten voor de vakantie.

Wat heerlijk.   
Verbrassen klinkt verleidelijk, maar ik denk dat ik het uiteindelijk op de spaar zou laten staan en verder zou sparen voor iets duurders. 

In jouw geval zou ik het waarschijnlijk gebruiken voor het rijbewijs. En in mijn eigen geval zou ik het op de spaarrekening laten staan voor wellicht een hele dure aankoop die ik nog wel eens zou willen doen. Als aanvulling. 

Of een middenweg? Voor €500 kun je ook een goed luxe weekend weg (mijn weekendjes weg zijn iig een stuk goedkoper doorgaans ) en de andere €500 opzij zetten voor je motorrijbewijs.

SentimentalPorpoise64

SentimentalPorpoise64

15-07-2021 om 16:50

Ik zou het op de spaarrekening zetten. Maar ik ben dan ook geen type dat graag geld door vensters en deuren jaagt 

Earlgreythee

Earlgreythee

15-07-2021 om 17:10 Topicstarter

letterkoekje schreef op 15-07-2021 om 12:53:

Dus, je hebt een luxeprobleem?

Haha ja, zeker 

Drakenvlieg schreef op 15-07-2021 om 12:59:

Motorrijbewijs!

Zelf kreeg ik jaren terug ineens hetzelfde bedrag van mijn oma, totaal onverwacht. Daar heb ik een bed en matras van gekocht. Ontzettend blij mee nog steeds

Een goed (luxe) bed is óók een heel goed idee, we slapen nu een paar jaar op een Ikeaatje en mijn man klaagde laatst over rugpijn.

Duiveninhetnieuws schreef op 15-07-2021 om 13:41:

Ik zou gaan voor de optie 'schandalig luxe weekend' of anderszins verbrassen, heerlijk! En dit is ongetwijfeld ten overvloede, maar ben het zelf in alle enthousiasme ooit vergeten: stuur je moeder een mooie kaart om te bedanken

Ik heb haar meteen opgebeld om haar te bedanken, maar een kaart sturen was nog niet in me opgekomen. Ga ik idd meteen doen, dank!

Bedankt voor al jullie leuke reacties en adviezen tot nu toe! Leuk dat de meerderheid voor het motorrijbewijs gaat. Overigens denk ik niet dat mijn moeder dat leuk gaat vinden, ze vindt dat véél te eng


Verbrassen zou ik nooit doen, maar ik vind een luxe weekend weg dan ook niet verbrassen, haha. 

In mijn persoonlijke situatie zou ik gaan voor dat schandalig dure weekend en de rest op de spaarrekening. In jouw geval zou ik het bij het motorrijbewijs leggen. Zo besteed je het geld nuttig en blijf je iets 'tastbaars' behouden aan je gift.

Sparen of liever nog beleggen. Verbassen is zonde of dat kan ook van de helft dus 50/50. Vakantie is zo onzeker dat zou ik niet doen en een motorrijbewijs zou ik zeker niet doen. Ik ken geen enkele motorrijder die geen ernstig ongeluk heeft gehad, Ze gaan allemaal een keer. Ook de zogenaamde veilig rijders, 1 automobilist die jou geen voorrang gunt of die jou niet ziet en het is gebeurd. 

Hollebollemeis schreef op 15-07-2021 om 16:50:

Ik zou het op de spaarrekening zetten. Maar ik ben dan ook geen type dat graag geld door vensters en deuren jaagt

Nou, als ik echt heel veel geld zou hebben zou ik niets liever doen hoor 

Als moeder t zo eng vindt dat motorrijden dan zou ik dat denk ik niet doen😅 
Iets waar je lang herinneringen aan hebt is wel leuk. 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

16-07-2021 om 00:27

Ligt eraan wat jouw buffer is. Als die groot genoeg is, verbrassen, zo niet, sparen. Dat zou ik doen!

Met 100 euro uit eten of uit shoppen en 900 euro op de spaarrekening.

500 aan een verstandige optie en de rest voor een weekend weg! Ik vind een weekend weg ook absoluut niet verbrassen, je laad er zelf van op en het is goed voor de relatie (mocht je het willen rechtvaardigen).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.