Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Bonprix is stug met retourneren, wat nu?

Moxxie schreef op 14-08-2026 om 16:25:

[..]

Artikel 7:22 lid 6

Wanneer het niet beantwoorden van het afgeleverde aan de overeenkomst betrekking heeft op een deel van de krachtens de overeenkomst afgeleverde zaken en er een grond is voor ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 21, kan de koper de overeenkomst slechts ontbinden met betrekking tot die zaak of zaken en met betrekking tot alle andere zaken die hij samen met die zaak of zaken heeft ontvangen als van de koper redelijkerwijs niet kan worden verwacht dat hij uitsluitend de afgeleverde zaak of zaken die wel aan de overeenkomst beantwoorden behoudt.
---

Of je gelijk krijgt is een tweede, verwacht ik wel maar weet je niet, het gaat om wat redelijk gevonden wordt. Maar dit is wel de juiste manier om je op je recht te beroepen, daar ben ik inderdaad vrij stellig in.

Klinkt leuk... Alleen is een onderbroek echt prima bruikbaar zonder bijpassende beha, dus loop je vast op "redelijkerwijs niet kan worden verwacht". Dit artikel geldt meer als je een voortent koopt die alleen bij een bepaalde caravan past, maar de caravan wordt niet geleverd. 

TO, proberen kan geen kwaad natuurlijk. Laat je weten wat er uit komt?

Ik lees op internet dat als je bestelling in delen worst bezorgd, de wettelijk retourperiode/bedenktijk/herroepingsrecht ingaat op de dag dat je het laatste deel hebt ontvangen. Ik zou dus denken dat het in dit geval wellicht zou zijn vanaf het moment dat er definitief is aangegeven dat het niet geleverd kan worden? Dan heb je wettelijk gezien 14 dagen om de webshop te laten weten dat je het artikel wil retourneren.

Het zou mij al het gedoe niet waard zijn, maar ik vind het wel lullig van BonPrix. Misschien is inderdaad een telefoontje of een berichtje op social media nog wel de moeite.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.