Financiën en recht
BlairW
14-08-2026 om 08:12
Bonprix is stug met retourneren, wat nu?
Ik heb op 23-6 een bestelling gedaan bij bonprix. Daarbij heb ik een slip en bh als setje gekocht. Beide stonden tijdens bestellen op een levertijd van een paar dagen. Na mijn bestelling kreeg ik de melding dat alles verzonden was, behalve de bh. Hiervan kreeg ik een aparte mail, maar daarin stond geen verwachte levertijd. Prima, ik wacht wel af. Heb na een week of 2 eens gemaild of ze een verwachte levertijd hadden, maar daar kreeg ik op terug dat ze er niets over wisten en dat ik moest afwachten. Daarna nogmaals een mail ontvangen dat het langer ging duren, excuses voor het ongemak maar blijf wachten op het artikel. Oké, doen we. Nu kreeg ik afgelopen woensdag een mail dat de bh helemaal niet meer komt en dat het geld terug wordt gestort. Jammer, maar goed. Heb wel meteen gemaild dat ik dan de bijbehorende slip wil terugsturen, omdat ik deze nu niet ga gebruiken. Ik heb het als set gekocht en heb nu een losse slip die ik zo nooit ga aan doen. Het is een specifieke kleur en daar ga ik geen bh bij vinden meer. Gisteren bericht terug dat ze het heel vervelend vinden en begrijpen dat ik het als set heb besteld, maar de retourtermijn van 30 dagen is verstreken en helaas. Daar kunnen ze geen uitzondering in maken. Echt absurd vind ik! Het is niet mijn schuld dat ik zo lang aan het lijntje wordt gehouden met die bh natuurlijk. Ik kan er niks aan doen dat ze hem uiteindelijk helemaal niet meer kunnen leveren. Maar wat kan ik nu nog doen? Het gaat niet om een mega bedrag, hij was €12,-. Maar voor dat bedrag een slip in mijn kast hebben liggen waar ik niks mee doe vind ik zonde. Ik draag normaal altijd katoenen onderbroeken, gewoon zwart of wit en dacht nu eens een keer een wat netter setje aan te schaffen voor man. Zie ik er ook eens wat leuker uit dan met die oma-onderbroeken en bh’s. Maar dat is dus geen succes en nu zit ik te kijken met een half setje.
Hoe zouden jullie nu reageren op die laatste mail dat de retourtermijn is verlopen? Ik heb overigens betaald via Paypal met mijn creditcard. Zou ik daar nog iets mee kunnen?
TwinkleTwinkle
14-08-2026 om 08:31
Het is ronduit klantonvriendelijk (mij zou BonPrix kwijt zijn als klant), maar tenzij je het setje als een enkel (shopping cart)item — 'bh+slip set — hebt gekocht, geef ik je juridisch niet zo zoveel kans: de wettelijke retourtermijn voor de slip is immers inderdaad voorbij. Maar nogmaals: wél super klantonvriendelijk.
Ik zou een negatieve recensie op TrustPilot achterlaten.
Happyapple
14-08-2026 om 08:39
Hm ik denk dat ik het niet zo lang afgewacht had als de termijnen zo vaag bleven en ik het echt alleen als set wilde hebben, maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan. Ik vind het ook niet erg klantvriendelijk en zou een klacht indienen bij de webshop. Als ze bij hun besluit blijven dan zou ik het op vinted proberen door te verkopen. Ik denk dat een slip nieuw met prijskaartje wel mag.
BlairW
14-08-2026 om 08:49
TwinkleTwinkle schreef op 14-08-2026 om 08:31:
Het is ronduit klantonvriendelijk (mij zou BonPrix kwijt zijn als klant), maar tenzij je het setje als een enkel (shopping cart)item — 'bh+slip set — hebt gekocht, geef ik je juridisch niet zo zoveel kans: de wettelijke retourtermijn voor de slip is immers inderdaad voorbij. Maar nogmaals: wél super klantonvriendelijk.
Ik zou een negatieve recensie op TrustPilot achterlaten.
Het is inderdaad een losse slip en bh, dus ben bang dat je gelijk hebt.
Tijgeroog
14-08-2026 om 08:50
Je kunt eens bellen, dan bereik je in dit soort gevallen soms meer dan per mail omdat je erover in discussie kunt. "Maar dat is toch absurd, dat snap jij toch ook wel? Als jij die niet kunt regelen wil ik graag je leidinggevende hierover spreken." Wel vriendelijk blijven, je hebt ze nodig, en als je vaker wat bij ze koopt zou je om een tegoedbon kunnen vragen ipv je geld terug, dat doen ze ook liever.
BlairW
14-08-2026 om 08:51
Happyapple schreef op 14-08-2026 om 08:39:
Hm ik denk dat ik het niet zo lang afgewacht had als de termijnen zo vaag bleven en ik het echt alleen als set wilde hebben, maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan. Ik vind het ook niet erg klantvriendelijk en zou een klacht indienen bij de webshop. Als ze bij hun besluit blijven dan zou ik het op vinted proberen door te verkopen. Ik denk dat een slip nieuw met prijskaartje wel mag.
Ik had de slip wel terug kunnen sturen inderdaad, maar als de bh dan alsnog kwam had ik die ook terug moeten sturen of de slip weer moeten bestellen inclusief verzendkosten. En maar afwachten of hij er dan nog was. Dat leek me wat omslachtig en vanwege de melding “vertraagd” heb ik afgewacht. Dat impliceert namelijk dat het artikel wel nog komt.
Er zit geen prijskaartje aan helaas. Heb jij bonprix volgens mij nooit dat er een kaartje aan de artikelen hangt.
BlairW
14-08-2026 om 08:52
Tijgeroog schreef op 14-08-2026 om 08:50:
Je kunt eens bellen, dan bereik je in dit soort gevallen soms meer dan per mail omdat je erover in discussie kunt. "Maar dat is toch absurd, dat snap jij toch ook wel? Als jij die niet kunt regelen wil ik graag je leidinggevende hierover spreken." Wel vriendelijk blijven, je hebt ze nodig, en als je vaker wat bij ze koopt zou je om een tegoedbon kunnen vragen ipv je geld terug, dat doen ze ook liever.
Dat is nog wel een idee. Ben alleen nu op vakantie, dus bellen wordt lastig en ben pas over een week terug. Maar dat van die tegoedbon is wel nog een goede!
Happyapple
14-08-2026 om 09:05
BlairW schreef op 14-08-2026 om 08:51:
[..]
Ik had de slip wel terug kunnen sturen inderdaad, maar als de bh dan alsnog kwam had ik die ook terug moeten sturen of de slip weer moeten bestellen inclusief verzendkosten. En maar afwachten of hij er dan nog was. Dat leek me wat omslachtig en vanwege de melding “vertraagd” heb ik afgewacht. Dat impliceert namelijk dat het artikel wel nog komt.
Er zit geen prijskaartje aan helaas. Heb jij bonprix volgens mij nooit dat er een kaartje aan de artikelen hangt.
Ja ik begrijp het ook wel dat je afgewacht hebt hoor.
Oke jammer, ik wist niet dat bonprix geen kaartjes aan de artikelen heeft.
Dan zou ik idd gaan bellen met de klantenservice.
buufie
14-08-2026 om 09:35
BlairW schreef op 14-08-2026 om 08:51:
[..]
heb net ook spullen besteld bij bronprix maar daar zaten wel kaartjes aan. Geen prijskaartjes maar wel andere kaartjes
BlairW
14-08-2026 om 09:37
buufie schreef op 14-08-2026 om 09:35:
[..]
heb net ook spullen besteld bij bronprix maar daar zaten wel kaartjes aan. Geen prijskaartjes maar wel andere kaartjes
Zo’n maatkaartje hangt er wel soms aan inderdaad, maar aan deze slip hing niks. Zat in een zakje met daarop een sticker van het product.
Rosehip
14-08-2026 om 10:39
Heel stom maar het zou mij het gedoe niet waard zijn. Ik zou m houden om in bed te dragen ofzo.
Maarre, geen enkel kaartje aan de slip? Dat vind ik wel gek. Hoe weet je dan of het nieuw is?
Herfstappeltaart
14-08-2026 om 11:02
Rosehip schreef op 14-08-2026 om 10:39:
Heel stom maar het zou mij het gedoe niet waard zijn. Ik zou m houden om in bed te dragen ofzo.
Maarre, geen enkel kaartje aan de slip? Dat vind ik wel gek. Hoe weet je dan of het nieuw is?
Dit. Ik vind het ook erg klantonvriendelijk maar zou er geen punt van maken verder. Gewoon afdragen.
Dweedledee
14-08-2026 om 11:30
Het zou mij het gedoe ook niet waard zijn voor die 12 euro. Zou ik zonde vinden van de energie die het kost.
Dus ik zou ‘m inderdaad ook gewoon gebruiken. Ik draag wel vaker slips die niet matchen met mijn bh.
Dolfje
14-08-2026 om 13:29
Het is gedoe en ik zou het er denk ik ook wel bij laten zitten of inderdaad misschien proberen een tegoedbon te krijgen.
Joszy
14-08-2026 om 13:31
Als je wilt bellen zou ik dat wel nu doen. Dat kan natuurlijk prima vanaf vakantie, je kan ook forummen. Als je nog een week wacht geef je ze alleen maar meer reden om te zeggen; tja mevrouw dat hebben we u al een week geleden laten weten en u komt er nu pas mee...