Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 15:20

Alles duurder?

Ik merk echt in mijn portomonee dat alles duurder word de laatste tijd. Om te beginnen het tanken. Voorheen rond 60 euro was de auto vol nu rond de 79 euro. En de boodschappen worden ook als maar duurder. Valt het jullie ook op? 


Vooral het tanken is enorm duurder geworden. Boodschappen weet ik niet zo. Ik kom nog steeds uit met mijn budget maar het zou best kunnen.

Sinds de lockdown en het thuiswerken hoef ik nog maar een keer per maand te tanken, hooguit, dus dat is wel een besparing. De literprijs is wel flink gestegen. De kosten voor boodschappen zijn verdubbeld in een aantal jaar, dat merk ik wel.

Wat bij mij veel duurder is geworden is de kapper. Door de lockdown hadden ze het moeilijk en de prijs voor een simpele knipbeurt is bijna 4 euro omhoog.

Bij onze AH stijgen de prijzen echt hard. Al een tijdje. Ik denk dat ze dat nog steeds ook doen omdat de BTW vorig jaar is gestegen. In eerste instantie waren de prijzen hetzelfde, maar de afgelopen tijd is het echt om te janken.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

08-09-2021 om 15:51

Als je vindt dat het tanken zo duur geworden is, dan tank je toch voortaan diesel in plaats van benzine?

BeertjeColargol schreef op 08-09-2021 om 15:51:

Als je vindt dat het tanken zo duur geworden is, dan tank je toch voortaan diesel in plaats van benzine?

Diesel wordt zwaar belast hè. Milieumaatregelen. (en autoootje is niet geschikt natuurlijk)

Wollstonecraft schreef op 08-09-2021 om 15:40:

Bij onze AH stijgen de prijzen echt hard. Al een tijdje. Ik denk dat ze dat nog steeds ook doen omdat de BTW vorig jaar is gestegen. In eerste instantie waren de prijzen hetzelfde, maar de afgelopen tijd is het echt om te janken.

Ik vond de Appie sowieso altijd al duur en kwaliteit van huismerken ook niet denderend. Wij gaan voor de A-merken eigenlijk altijd naar de Jumbo en ook veel naar de Lidl. Maar ook de Lidl lijkt een stukje duurder te zijn geworden.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

08-09-2021 om 15:59

Als je een auto met dieselmotor hebt, dan schijn je het tanken wel goedkoper te kunnen maken […] Dan tank je dus niet helemaal vol met diesel, maar zorg je ervoor dat er nog wat bij kan, en dat vul je dan met […] Uiteraard kan dat niet onbeperkt, maar ik zou uit mijn hoofd niet weten wat de maximale mengverhouding is. […] 

Infobericht: deel post verwijderd ivm ongepast advies


AcidicShark11

AcidicShark11

08-09-2021 om 16:01

BeertjeColargol schreef op 08-09-2021 om 15:59:

Als je een auto met dieselmotor hebt, dan schijn je het tanken wel goedkoper te kunnen maken door diesel te mengen met[…]. Dan tank je dus niet helemaal vol met diesel, maar zorg je ervoor dat er nog wat bij kan, en dat vul je dan met […]. Uiteraard kan dat niet onbeperkt, maar ik zou uit mijn hoofd niet weten wat de maximale mengverhouding is. […]

Gast, ben je wel lekker? Je helpt mensen hun motor naar de knoppen te krijgen met dergelijk advies. 

AcidicShark11

AcidicShark11

08-09-2021 om 16:02

En ja TO, ik merk het ook al een aantal jaar. Loon stijgt een klein beetje af en toe, mijn kosten om te kunnen leven stijgen echter veel harder.

AeonofWinter schreef op 08-09-2021 om 16:01:

[..]

Gast, ben je wel lekker? Je helpt mensen hun motor naar de knoppen te krijgen met dergelijk advies.

Nou idd, plus je zonnebloemrommel is ook niet gratis

AcidicShark11

AcidicShark11

08-09-2021 om 16:11

Liter zonnebloemolie (Lidl) 1.75
Liter diesel (anwb gemiddeld) 1.40
Diesel motor kaput: Onbetaalbaar

AeonofWinter schreef op 08-09-2021 om 16:11:

Liter zonnebloemolie (Lidl) 1.75
Liter diesel (anwb gemiddeld) 1.40
Diesel motor kaput: Onbetaalbaar

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 16:16

Hier de auto echt nodig voor werk. Maar ook simpele dingen zoals zak drop is al 2x 20 cent omhoog gegaan. Nu is drop een luxe maar toch. Fruit en beleg brood alles gaat omhoog. 

Ja alles is duurder geworden. Ik hou al jaren een lijstje bij van mijn favoriete producten en als het niet duurder geworden is hebben ze de inhoud wel minder gemaakt...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.