Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hoi GB! Gezellig

Ik maakte een vullinkje met aubergine en tempeh voor de springrolls, was erg smakelijk. En ik heb nog een stevige rest noodles en trimmings over voor morgen, dat wordt denk ik ontbijt en lunch (meestal neem ik ook een bakje havermout mee, maar dat lijkt me nu overkill)

Teigera schreef op 03-08-2026 om 11:59:

Oei... hier op mijn werkzolder is het ook aardig warm, maar 'heet' dan ook weer niet. Dan maar naar kantoor idd!

haha, ik bedoel dat het onderwerp thuiswerken bij het bedrijf waar ik zit momenteel een heet hangijzer/heikel onderwerp is. 

Daarmee wii ik niet zeggen dat  het in mijn huis niet ook letterlijk tropisch is. Dus idd, kantoor is mss niet zo erg. 

Nieuw huis, Afrodite? Spannend. Nog veel te doen?

Hey Moos, lekker springrolls. En ook lekker hartig ontbijtje. Hoe maak je je havermout? Overnight oats? Ik heb het een keer geprobeerd, maar het was niet mij ding. Maar ik kan het altijd nog een keer een kans geven. 

Ik mik ‘s ochtends twee handen havermoutmengsel (met noten, pitten, kokosrasp) in een bakje, (haver)melk erop en klein beetje suiker en kaneel erbij. Evt bessen als ik heb. En dan op werk even twee minuten in de magnetron, vind het lekkerder als het echt pap wordt, ik hou niet van de structuur van melk met stukjes. Gewoon lekker dikke havermoutpap. 

Hm, nou denk ik toch dat dat 'm niet wordt. Want ik houd helemaal niet van pap, van welke consistentie dan ook. Ik houd 't maar bij yoghurt.

Er zijn collega’s die griezelen van mijn havermoutpap als de thermos opengaat, die zijn verheugd als ik yoghurt mee heb. Ze krijgen niet altijd die uitgelezen kans om dat te zien, want thuiswerken is verplicht; je hebt op twee werkdagen een kantoorplek. Collega’s met warme huizen krijgen voorrang, dus is het nu maximaal 1 dag. Geen meeneem-eten dus. 

Wij aten een kikkererwtensalade met tonijn, restje Cajun aardappelblokjes, komkommer, tomaat, romaine. Honing-mosterddressing. 

En later op de tafelhoutskoolgrill: kipfilethaasjes met nectarines. Daarbij had ik een sausje in barbecue smaak. Daar hoorde rijst bij maar ik bleek te oververhit om dat te gaan staan koken. We hebben het overleefd 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.