Eten
afrodite05
02-08-2026 om 09:15
Zoon heeft gekozen voor een ovenschotel van tortellini met spekjes. Qua groente kon hij kiezen uit broccoli of erwtjes, het wordt broccoli. Prima, dan kan babyzoon ook een roosje krijgen om te eten (lees: onder te kwijlen).
Dolfje
02-08-2026 om 09:45
Wij deelden een stuk vlaai voor de lunch.
Later kaas blokjes op het terras en op het volgende terras nachos met gehakt en een portie dikke Vlaamse frieten.
Later thuis geitenkaas blokjes, chips en toastjes met brie.
Voor vanavond heb ik in elk geval nog een bak soep in de diepvries.
Ted68
02-08-2026 om 09:48
Man maakt tagliatelle. Heb nog Champignons die op moeten, dus maak er een Champignon ui,spek en geschnetzeltes roomsausje bij.
buufie
02-08-2026 om 10:27
ik heb vanavond een feestje, dus daar wat hapjes en mss (doen ze wel vaker) een hamburger van de bbq.
GeorgieBrown
02-08-2026 om 14:59

Kom ik ook weer eens aanwaaien. Drukke tijden gehad en mijn hoofd was een beetje te vol voor forum. Ik heb wel gegeten natuurlijk en de laatste tijd iets teveel GB'tjes gedaan.
Gisteravond bij een Koreaans eethuisje gegeten. Ik had de seafood pancake, vriendin de kimchi pancake. Zij had pickled cucumber erbij en ik kimchi. Was lekker.
Vanmiddag kom Brown met mijn moeder. Mijn broer komt ook. We eten vanavond hier. Ik heb een spaansig diner gemaakt. Kikkererwten met spinazie, in de oven geroosterde venkel & tomaatjes met ajo blanco erbij. Er staat een aubergine schotel klaar die alleen nog de oven in hoeft. Geroosterde aubergine met soffrito en picada. En ik maak papas arrugadas. Ik heb mojo verde en mojo rojo gemaakt. En verder brood en olijven. Ze zullen blij met me zijn morgen op werk...(knof)
Teigera
03-08-2026 om 08:16
Heeeeeey GB, leuk dat je aanwaait! Klinkt heel lekker, je diner. Vandaag maar thuiswerken dan?
Gisteravond bij mijn ouders gegeten, was gezellig. Ze hadden Indo-Chinees gehaald. Lief en de kinderen aten thuis, chili sin carne, iedereen blij.
Denk dat ik lief vanavond vraag om kung pao chicken te maken, heb ik al een tijd zin in.
GeorgieBrown
03-08-2026 om 10:57
Hey Teig! Nou...thuiswerken is hier momenteel een heet hangijzer...
Teigera
03-08-2026 om 11:59
Oei... hier op mijn werkzolder is het ook aardig warm, maar 'heet' dan ook weer niet. Dan maar naar kantoor idd!
Koreveen
03-08-2026 om 12:47
We hebben gisteren sushi laten aanrukken. Was heerlijk.
Vanavond makkelijk kliekje terriyaki wokgroenten. Ik moet alleen wat noedels erbij maken.
Moosey
03-08-2026 om 14:46
We moeten eigenlijk aardappels eten maar ik heb vreselijk zin in springrolls. Denk dat we dat maar gaan doen.
Dolfje
03-08-2026 om 17:24
Ik ging net de supermarkt binnen en liep tegen een vitrine met rundvleessalade aan, daar dus een bak van gekocht. Gekookt ei erbij, asperges ( uit pot) met ham en een cracker en het is wel goed. Misschien nog een kom soep.
Heb gewerkt en naar verpleeghuis geweest. Ben klaar qua energie voor vandaag.
afrodite05
03-08-2026 om 20:09
Wij hebben keihard gewerkt in het nieuwe huis, daarna de kinderen opgehaald en snel k&k ovenkip gebakken, frietjes in de airfryer gemikt en erwtjes gekookt. Het eten vloeide heel natuurlijk over in douchen met baby (ik) en badderen met peuter (man) wegens spuitluier (van baby, wat doorlekte in mijn kleren), en wegens heel "vies" buitenspelen met modder enzo (peuter). Inmiddels ruiken we allemaal weer naar bloemetjes en hebben man en ik een ijsje gegeten op de bank, volkomen uitgeblust.
GeorgieBrown
03-08-2026 om 20:36
Met een overschot aan brood over van gisteren en de rest van de tomaten die ik had gekocht heb ik salmorejo gemaakt. Of eigenlijk een soort gazpacho / salmorejo hybrid. Geserveerd met blokjes komkommer, gegrilde paprika en een gekookt ei. Perfect voor dit weer. En nog een lunchportie voor morgen. Ik at een perzik toe.