Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Maak vandaag een tacosalade; met gehakt, Pinto bonen, kikkererwten ,ui, Tomaten.

Wraps met falafel, hummus, tomaten, avocado, ijsbergsla, komkommer, aïoli.

Gecondoleerd Dolfje. 
Ik maakte falafel met knoflooksaus en ijsbergsla. Dat vult altijd onverwacht veel, dus ik heb er geen brood bij gedaan. Nou ja, ik zit snel vol, voor de verandering heb ik weer eens spijsverteringsproblemen. 
Verder at ik een restje aardappelen met azijn, ui, komkommer, peper en kabeljauwlever. Ook dat vulde enorm. 

Wij eten vanavond pasta met courgette, kipgehakt en een saus op basis van slagroom. 

ik maak denk ik een salade met geitenkaas, chioggiabietjes, komkommer, pijnboompitten, dressing, tomaatjes 

Vanavond krieltjes met rozemarijn en zeezout, gekruide kip uit de Airfryer en bloemkool. Morgenochtend gaan we op vakantie

Wij hadden een héél gezellig (maar druk) WE met vrienden uit NL en nu weer een beetje in t gareel aan t komen.

Vanavond worden het burratini met verschillende soorten tomaten, basilicum, pezo en olijfolie. Brood erbij en een affogato met chocoladeijs toe. Simpel maar lekker.

Fijne vakantie, Teigera ! Veel plezier !

Chioggia bietjes  ik moet nodig weer eens buurten bij mijn oude vrijwilligerswerkplek, de stadsmoestuin. Volgens mij zijn de bietjes oogstbaar.

Vandaag gaat de barbecue aan voor lamsspiesjes en eten we er wilde spinazie bij en zoete aardappels. Die kook ik in de schil alvast voor, halveer ze en rooster ze nog even. Met zout en roomboter yummm.

En verder heb ik zwarte bonen in de week staan. Ik ga er mee experimenteren: ik maak er panbroodjes/pannenkoekjes van. In combinatie met specerijen, wat gefermenteerde kool, bosui, Teriyaki dressing en hartige yoghurt. 

Ik ben lui; bak vanavond een entrecote, en eet daar kant  en klare salade bij….We mogen geen vuur maken, vanwege de droogte; dus BBQ aan mag niet….

Totaal niet passend bij het weer, maar ik het magere braadlappen op het vuur sudderen. Voor de laatste keer met een sudderplaatje want in de nieuwe keuken hebben we (over een maand) inductie. Of heb je dan ook een sudderplaatje nodig? Anyway, we eten er bloemkool en puree bij. 

Toetie, waar haal jij je lam vandaan? Vroeger hadden ze bij de AH en ook bij de Aldi prima lamsbiefstukjes in de diepvries, maar ik zie ze nooit meer. Misschien toch maar eens naar de slager...

Afro, op inductie heeft een sudderplaatje totaal geen nut. Je kunt de plaat wel op een sudderstand zetten, maar het is per plaat verschillend wat de sudderstand is. Gewoon een van de laagste standen, kwestie van uitproberen.

Vandaag deel 2 van de noodlesoup. Moet er alleen nog wat noedels bij koken.

afrodite05 schreef op 07-08-2026 om 11:39:

Totaal niet passend bij het weer, maar ik het magere braadlappen op het vuur sudderen. Voor de laatste keer met een sudderplaatje want in de nieuwe keuken hebben we (over een maand) inductie. Of heb je dan ook een sudderplaatje nodig? Anyway, we eten er bloemkool en puree bij.

Toetie, waar haal jij je lam vandaan? Vroeger hadden ze bij de AH en ook bij de Aldi prima lamsbiefstukjes in de diepvries, maar ik zie ze nooit meer. Misschien toch maar eens naar de slager...

Ik had kant en klare lamsspiesjes gekocht bij Crisp, gemarineerd en wel. Mocht inductie niet lekker sudderen, dan kan ik een ouderwets petroleumstel aanbevelen. Lampolie erin en sudderen maar. Ik zet het meestal buiten neer. 

Wij mogen geen open vuur maken maar wel de BBQ gebruiken... zolang het geen open vuurplaats of vuurkorf is. 

Dus een vaste tuinhaard, pizza/broodoven, houtskool-, gas of electrische BBQ mag wel. Niet in de natuur, wel in woongebieden (op je terras of in je tuin) en op eigen verantwoordelijkheid  en op een onbrandbare ondergrond (betonnen sokkel, stenen plaat, ...)
en op veilige afstand van brandbare begroeiing
(vrij vertaald uit t FR).
Wij houden het veilig en grillen de kipspiesjes op de inductieplaat vanavond. Erbij Libanees platbrood, sla, rauwkost, yoghurtsaus.

Nou ja, Afro, in elk geval is het eind in zicht! Ik heb ook inductie, maar ik sudder niet zo vaak iets. Het kan op zich wel makkelijk, op het kleinst 'pitje'. Maar wat Toetie zegt,petroleumstel met lampolie. Doet mijn moeder ook. 

Teig, fijne vakantie! Waar gaat de reis naar toe?

We waren dinsdagavond en woensdag avond op een camping. Dagje vakantie. Brown had geen boodschappen gedaan voor de eerste dag en we waren niet zo vroeg. Dus we zochten iets te snel een restaurant uit. Ze hadden goede ingrediënten maar ze hadden er rare dingen mee gedaan. Rare combinaties, of gewoon niet goed klaargemaakt. bijv. voorgerecht van crostini met blokjes rauwe tonijn en een dikke plak zachte geitenkaas. Zonde van de tonijn. We hadden eigenlijk 2 verschillende crostini verwacht, 1 met tonijn en 1 met geitenkaas. Dus we hebben het zelf gerestyled. En zalm (zou zalmtataki zijn, maar werd gerookte zalm omdat de verse zalm op was) met wakame en artisjokharten. Ook al zo'n woeste combi. Het hoofdgerecht was kabeljauw met coquilles met een soort saus (weet niet precies, iets met tomaat en room) en groente. De vis was te lang gegaard, de coquilles ook (waren rubberig) en de groente was gewoon saai. Heel jammer. 
2e avond had ik pastasalade gemaakt die ik ook als lunch mee naar werk kon nemen. En gisteren maakt ik Teig's courgette frittata. 

Nu sta ik intussen in een pan polenta te roeren. Ik heb zin in gebakken polenta. Moet nog even kijken wat ik erbij doe. In elk geval iets met parmezaan. En verder eet ik waarschijnlijk een tomaten salade erbij. 

Fijne vakantie Teig!

Wij waren veel later thuis dan ik eigenlijk gehoopt was dus we aten net k&k Chinese tomatensoep en ik heb snel een pinsa belegd met tomatentapenade, rode ui, salami en geraspte kaas en op het bord nog rucola en nog meer rode ui.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.