Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteravond met een vriendin gegeten voor we naar de film gingen. Ik had vooraf vegetarische gyoza’s. Er zat pittige crispy chili oil bij. Oef, die was erg pittig. Mochten ze wel even voor waarschuwen.
Als hoofd had ik rendang van jackfruit met cassave. Was heel smakelijk.

Vanavond maak ik chili sin carne met guacamole. 

Wij eten deel 2 van de maaltijdsoep, die gaat zo mee in de thermos als onderweg-eten. Bij thuiskomst is het tijd voor worstjes boven kooltjes en aardappelsalade. 

Heftig Dewi, wel soort van fijn dat ze weten wat er aan de hand is maar het klinkt heel beperkend.
Wij waren gisteravond naar een tof concert, erg genoten en nu een beetje brak   Maar dat hindert niet. Vanavond is lief (weer) de deur uit, oudste frut ook, dus jongste en ik zijn samen. Hij vroeg of we dan poffertjes kunnen eten, nou dat kan natuurlijk, voor twee personen bakken duurt gelukkig ook niet lang.

voor Dewi

Ik wilde vanavond eigenlijk naar een pannenkoekenhuis, maar man ziet dat niet zo zitten met baby. Maar ik heb gewoon echt geen zin om te koken (en zoon had het woord pannenkoeken gehoord) dus gaan we straks een pak k&k pannenkoeken halen. Ik ga dan ook nog even kijken of ze een leuke excuussalade hebben liggen. 

voor Dewi

Dank jullie allemaal, lieverds  . Ik zit gewoon te proberen wat er wel of niet kan. Geen enkele arts heeft zich uitgelaten over "dit kan wel en dit kan niet", dus ik kijk maar hoe alles valt.
Gisteren werd het gelukkig geen prutje met kip of chair, want ik had mooie verse zalm gehaald en die aten we als uitgebreide sashimi met "japanse" salade met udon. Als ik een goede dag heb, vind ik het gelukkig weer leuk om aziatische dressings bij elkaar te verzinnen. Het was een daverend succes, dus vandaag wordt het herhaald, maar nu met langoustines die in de aanbieding waren. Sneu hè  .
Toetie, ik heb enorme bewondering voor jou hoe jij met je beperkingen omgaat, en ik ben jaloers op je creativiteit, ook omdat je ook aan glutenvrij vastzit. Een vroegere vriendin van mij leed aan ernstige coeliakie, en ik weet hoe catastrofaal het kan zijn als iemand zijn smeermesje afstrijkt aan het botervlootje en er zitten vezels in. Jouw recepten en ideeën klinken in elk geval heel aantrekkelijk.

Gisteren hadden we  dus hamburgers met friet en man had er een zak ijsbergsla bij gehaald. Die zak ik nog niet leeg dus daar moet vandaag dus nog iets mee maar weet nog niet wat. Ook moet ik vast wat plannen /maken voor morgen en overmorgen ivm werk.

We zijn weer thuis; waren in NL….Hebben genoeg vet, en Pizza gegeten… Helaas geen chinees deze keer….

Vanavond eten we een gehakt brood gevuld met eieren wortel en prei. En gebakken aardappels. Rij zo nog Even naar een tankstation voor sla. Want hier is zondag nog steeds zondag…

Grappig dat je bij een tankstation terecht kan voor sla, Ted!

Man had net van mijn lijstjes gekozen voor snijbonen, maar zoon riep ineens dat hij pizza wilde. Toevallig stond dat ook op de lijst, dus we eten vanavond pizza. Wel uit de diepvries, van die big americans. Met een salade.

Thanks Dewi 

Vandaag was het k&k wegens onderweg-brunch en dat was: gesneden fruit (met een vreselijk onrijpe mango erdoor yuk), een ijskoffie en een kleine salade met quinoa van ah plus wat extra pistachenoten uit zo’n bakje van van de bakafdeling want die zijn glutenvrij. Ze hadden ook gevulde eitjes, helaas geen gewone gekookte eieren maar dit voldeed ook, behalve dan qua smaak. Waarom smaakt k&k toch altijd zo ‘net niet’?

Het werd taco's met gehakt, maïs en ijsbergsla en geraspte kaas.

Sterkte Dewi. Fijn dat je op goede momenten nog wel zin hebt om te experimenteren en te genieten. Helemaal niet sneu om een succesnummer in de herhaling te gooien. Hopelijk is het ook met langoustine goed gegaan.

Wij aten gisteren kropsla met tomaat komkommer en paprika, daarbij verschillende diepvriespizza's gedeeld. 

Vanavond kookt man op mijn verzoek tomatenrisotto. Zin in!

oja, ik heb nog niet geschreven wat ik vrijdag at. Was wel de moeite om te delen.

Bij het aperitief had ik een gambakroketje. Dat was de eerste keer dat ik zo'n soort kroketje (garnaal, serranoham of chorizo) had dat echt lekker was en smaakte naar hoe het genoemd werd. 
Verder een gerechtje van burrata met een zoetzure Italiaanse saus met rozijnen, ui en pijnboompitten denk ik, daar zat rauwe witlof bij. Was heel erg lekker.
 Tussengerecht was grove tartaar van hamachi, ik weet eigenlijk niet meer war er bij zat, iig yuzu, frisse smaken. Was heel erg lekker maar niet heel apart.
Als hoofdgerecht had ik artisjok met gefermenteerde knoflook en nog iets en saus/schuim van venkel. Was ook heel erg lekker!

Vandaag een wat mindere eetdag, ondanks de traditionele zondagslunch. Beetje tonijnsalade en een stukje stokbrood met boursin en later rouille (hoort er helemaal niet bij, maar vind ik lekker) en wat stukjes ananas. Gefrons van echtgenoot: als je nou eens gaat eten, heb je het misschien ook niet zo koud! Vanavond een halve kop linzensoep, maar daar moet je ook al zoveel aan verbouwen voordat het eetbaar is. Komijn en koriander, limoensap, zout, cayennepeper (niet zo slim), en miso. 
Ik wou een beetje de mulligatawny-achtige kant op, maar die maak ik binnenkort wel weer een keertje van scratch. En nou ga ik dat waterijsje nemen!

Hé wat een gedoe Dewi. Ik duim voor herstel 

Afro, wat fijn van de bezichtigingen! benieuwd hoe het bij jullie afloopt. Hè bah me best een Funda-linkje DM-en hoor, vind ik altijd leuk 😇

Donderdag aten we een uitgebreide salade met haloumi en geroosterde aardappels, vrijdag weet ik niet meer, zaterdag rode rijst met courgette en fritters en muntyoghurt, vandaag een paar stukjes pizza en wat brood met kruidenboter op werk. Dat had gezonder gekund, maar soit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.