Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Tortellini met spekjes, spinazie en champignons!

Vanavond witlof met casselerrib, samen gebakken en in dezelfde ovenbestendige pan gebleven met een dakje van reibekuchendeeg en kaas. Staat al klaar voor vanavond. Deksel op de pan en in de koelkast.

Wij eten vanavond sperziebonen, rijst en kip in kruidig sausje (heb nog een Faja Lobi-potje staan).

Wij hebben een druk maar gezellig WE met familie voor de boeg. Ik denk dat we vanavond maar een eenvoudig hapje uit eten.

Gisteren pasta met groene asperges, kerstomaatjes en gegrilde octopus.

Vanavond een bijna kookloze avond. We hebben om de verjaardag van echtgenoot te vieren heerlijk uitgebreid geluncht met een terrine van gevogeltelever, voor echtgenoot een steak tartare en voor mij een tataki van tonijn. Jammer dat de tataki op een vrij vettig stuk geroosterde focaccia geparkeerd was, dat voegde niets toe. Verder was het heerlijk, maar met een half voorgerecht en een kwart hoofdgerecht ben ik wel klaar.
Ik kook straks wat rijst voor echtgenoot, want er is nog curry van gisteren, en ik heb meer dan genoeg aan de verplichte bijvoeding die nog op moet. 

Ons huis staat op Funda! De makelaar belde na een uur al of we nog op een andere dag een extra bezichtiging konden plannen. Er waren al 3 bezichtigingen (binnen een uur!!) gepland. Wow... Nu maar hopen dat er ook daadwerkelijk iemand gaat bieden. En een beetje hoog, graag 

On topic: de tortellini was heel machtig, ik heb amper de helft van m'n bord leeg. Maar toch nu alweer twijfelen of ik naar de super loop om chocola te scoren of dat ik met slapende baby op schoot op de bank blijf hangen. 

Ik at instant noedels  in de pauze en een stuk kersenvlaai op de receptie na mijn werk. Verder stokbrood en Franse kaas.

Vanavond eten we een naan met kip shoarma komkommer, feta en tomaat. En zelfgemaakte knoflooksaus.

Spannend Afro! Veel succes!

Gisteren werden we mee uit eten genomen. Was lekker maar niet spectaculair (naar verwachting), ik had zalmtartaarmet een garnalenkroketje en gegrilde little gem, die laatste was niet echt goed gegrild en verder helemaal droog gelaten, dat was jammer. Hoofdgerecht was zeebaars met venkelsaus. Wel lekker maar de saus had teveel peper. Lekkere frietjes erbij. En het was heel gezellig. 

Vanavond ga ik met een vriendin uit eten, zin om haar weer te zien en bij te kletsen maar ook zin in het menu  😋

Het gaat dus nog niet beter met eten, Dewi ? Heb je al verder uitsluitsel ? Ik vind het echt naar voor je!

Hier komt eind van de middag dus familie uit NL. Ook als het te fris is om buiten te eten (dan doen we dat binnen), gooien we toch wat kipspiesjes, worstjes, halloumi-courgettespiesjes en champignons op de gril. Tabouleh, flatbread, sla, yoghurt-tuinkruiden-knofsaus erbij. En een glaasje wijn.

Worstjes, gebakken krieltjes en erwtjes. Tenminste, dat vertelde ik zoon vanochtend. Reactie: "Dat vinnik wel lekker, mama!" Prima, dat wordt het dus. 

Heerlijk afrodite, zo'n reactie. 
Wij eten vanavond curryworst (althans, man en kinderen - ik hou er niet van en heb een vega schnitzel uit de vriezer getrokken), met gebakken aardappelen en voor mij wortelen - voor man en kinderen erwtjes met worteltjes uit een pot (brrrr). Toe een pistache-puddinkje. En dan komt de oppas en gaan lief en ik naar een concert, veel zin in!

Het gaat op en af, Irma, maar helaas nooit zo goed dat ik kan zeggen: "ik rammel". Ze zijn het er nu eindelijk allemaal over eens: spataderen in de slokdarm en een maagzweer, en die combi leidt tot beschadigingen aan de lever.
Voor vanavond heb ik ontzettende zin in ayam pedis, maar da's niet slim. Het wordt vast weer 'iets met kip' of 'iets met chair'. Jammer dat de asperges bij de Intermarché weer zo slecht waren, ik zou ze zelfs niet voor soep durven gebruiken. Morgen maar even op de markt gaan kijken, als het een beetje weer is.

Oei Dewi, dat klinkt niet best. Hebben ze ook een behandelplan ? Hopelijk krijg je een goed perspectief op verbetering en mogelijk genezing. Mijn lever is al jarenlang mijn ‘zorgenkindje’ sinds de pre eclampsie. Word ik altijd verongelijkt van: ik leef noodgedwongen zeer gezond en anderen kunnen zichzelf veel meer uitspattingen veroorloven. 
Vandaag een maaltijdsoep, met linzen, uien, wortel, haverrijst, fuet en veel verse groene kruiden. 

Ik ga straks werken en we hadden nog friet en hamburgers in de diepvries dus dat mag man vanavond maken. Augurk, komkommer en tomaat erbij. 

Gister hadden we witlof,
Bloemkool, aardappelpuree en gehaktbal. 
Vanavond maak ik gegrilde groene asperges met grana panado eroverheen, knoflookaardappeltjes en een stukje kip gevuld met roomkaas en daaromheen parmaham. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.