Eten
Dewi-Sri2
17-08-2025 om 18:18
Koreveen schreef op 17-08-2025 om 17:24:
Vanavond maak ik risotto met geredde oesterzwam voetjes en oesterzwam olie uit de No Waste Army box. Ik gooi er nog courgette doorheen en we eten er een kabeljauw haasje bij. De vriezer is bijna leeg. Mooi zo want volgende week op vakantie
GMTA
. Hier ook risotto, met truffelolie, bavette die ik nog in de vriezer had liggen en een weet-ik-veel-salade. Koelkastvondsten met mijn favoriete ingelegde paprika. Ga je een spannende of heel relaxte vakantie doen, KV?
Dolfje
17-08-2025 om 18:52
Ik heb een pan soep gemaakt waarvan ik het grootste gedeelte in de diepvries doe en we aten gyoza. Hier ook behoorlijk gaar.
anijsblokje
17-08-2025 om 19:29
Hier hoefde ik nog even niet te koken en wordt er goed voor me gezorgd! Ik at visstoofot met stokbrood, gebakken halloumi met een paprikasaus en zwarte rijst, curry met zoete aardappel en flatbread en vanavond een pastasalade met oa geroosterde paprika. Dat ik daar niet goed tegen kan, wist mijn geliefde nog niet maar dat effect zal snel duidelijk worden en resulteert vooral in extra wc-bezoekjes.
Teigera
18-08-2025 om 08:36
Je geliefde doet zo te lezen moeite voor je Anijs, het klinkt heerlijk (oké behalve de extra wc-bezoekjes maar ja, je kunt niet alles weten).
Lief maakt vanavond marmitako.
Dolfje
18-08-2025 om 10:00
Ik heb net volkoren penne gekookt voor een pastasalade vanavond. Er gaan in elk geval komkommer, tomaat en kleine mozzarellaballetjes door verder nog even bekijken.
yette
18-08-2025 om 10:24
Op die wc-bezoekjes na, klinkt het allemaal erg lekker, Anijsblokje!
Ik moet geloof ik stoppen met het beantwoorden van de vraag 'wat eten we vandaag' omdat mijn plannen voortdurend veranderen nu ik alleen rekening hoef te houden met mezelf. Laat ik het dus maar houden bij 'wat aten we vandaag'?
Gisteren at ik als lunch géén wrapjes met tonijn en het Vietnamese gezin met hun enorme wokpannen stond niet op de markt, dus ik kocht ook géén nasi met garnalen.
's Middags maakte ik een broodje gezond en 's avonds belandde ik op een terras in een dorpje 10 km verderop met een vrouw die ik vanwege gedeelde interesses al vaker had gezien. Ik had weinig trek, dus hield ik het bij een kaasplankje. Was erg gezellig.
afrodite05
18-08-2025 om 14:05
Ik heb man net een lasagne uit de diepvries laten trekken. Het is een kleine portie, maar er is nog pasta over van gisteren en desnoods bakken we er een stokbroodje kruidenboter bij.
Ted68
18-08-2025 om 17:53
Heb kippenpoten uit de airfryer, Tomaten Mozzarella salade, en aardappel Kroketten.
anijsblokje
18-08-2025 om 18:14
Teigera schreef op 18-08-2025 om 08:36:
Je geliefde doet zo te lezen moeite voor je Anijs, het klinkt heerlijk (oké behalve de extra wc-bezoekjes maar ja, je kunt niet alles weten).
Lief maakt vanavond marmitako.
We hebben er om gelachen, maar inderdaad heb ik wel iets te vaak de WC gezien. Soms denk ik dat ik er overheen ben, het effect van gegrilde paprika op mijn ingewanden, maar nu is dus weer aangetoond dat het nog steeds niet lekker samenwerkt.
Vanavond eten we iets met zilvervliesrijst (de pan is in een slaapzak verstopt), veel groente, vegakip in een pittig sojasausmengsel met ook veel limoen, komkommersalade met sojasaus en sesamzaadjes. Het is heel raar voor mij dat ik niks of bijna niks aan het eten hoef te doen. Vandaag heb ik de komkommersalade gemaakten de limoenen gehalveerd.
GeorgieBrown
18-08-2025 om 20:34
Yette volgens mij post ik 9 van de 10 keer wat ik gisteren at. Vooral omdat ik vaak amper weet wat ik ga maken tot ik in de keuken sta. We doen doen ook inspiratie op uit wat je gisteren at hoor. 
@Anijs, de goede oude rijst in bed methode. En iemand moet toch die limoenen halveren...
Ik haalde soep uit de vriezer. Tomaten-geroosterde paprika...
yette
19-08-2025 om 08:48
Gisteren at ik Ceasar salad. Met oa gegrillde kip, eitjes van de buren en 'campingcroutons'.
Als je kampeert, vind je elke dag wel iets uit. Zo verzon ik ooit 'camping croutons': 's Ochtends een stompje oud stokbrood in blokjes in zo'n herbruikbaar groente-afdeling-zakje ergens ophangen tot ze helemaal droog zijn. Uurtje voor het eten een beetje olijfolie, zout, peper en een geplet teentje knoflook in een ruim ziplockzakje mengen en daar de blokjes brood goed door husselen en laten intrekken.
Extra benodigheden: warm, droog weer.
(en let op als er snaaiers in de buurt zijn, dan is het weg voor de salade op tafel staat)
Teigera
19-08-2025 om 13:57
De slowcooker staat hier te pruttelen, er komt vanavond massaman curry op tafel. Met sperziebonen en rijst.
afrodite05
19-08-2025 om 14:25
Ik ga een van mijn favorieten maken: rijstsalade met zwarte bonen, bosui en koriander, een recept van Jamie Oliver. Erbij chipolataworstjes en een hamburger die we delen.