Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Van harte gefeliciteerd, Yette  ! Heb je een lekkere rustige verjaardig?  Heb je al lekkere eetplannen? Ik had nog nooit van oi naengguk gehoord, maar het ziet er erg aantrekkelijk uit. Nou nog uitvinden of Leclerc of de Hyper U wakame verkopen.

Ik heb eerlijk gezegd nog geen flauw idee wat we straks gaan eten. Het kan iets van pasta worden in welke vorm dan ook, of toch weer iets kouds... ik zie wel.

yette

yette

17-08-2025 om 08:41 Topicstarter

Ik was je gisteren nèt 2 minuten voor met mijn verjaars-maal 
Vandaag dus wrapjes. Waarschijnlijk voor de lunch. Want ik ga nu naar de markt en daar staat een Vietnamees gezin dat heerlijke maaltijden verkoopt. De kans is groot dat ik terug kom met gebakken rijst met grote garnalen of iets anders dat ik nooit neem omdat niet mijn hele gezin het lust. 

Mooi levensjaar gewenst yette!

Wij eten vanavond courgettesoep met hapjes: stokbrood met kaasjes (nog wat restjes uit la France), feta-spinaziehapjes uit de oven en nog wat dingetjes die ik her en der in de koelkast vind. Glaasje wijn erbij denk ik, want frut I gaat uit logeren en frut II vertrekt vandaag op scoutingkamp en ik moet morgen weer werken, dus laatste dagje vakantie

Gefeliciteerd Yette!
Wij hadden gisteren bbq.
Vandaag weet ik het nog niet.

Gefeliciteerd Yette!

Hier was het gisteravond erg gezellig. Vanavond maar BBQ; is niet zo veel werk! En groente en vlees en kaas genoeg in huis.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-08-2025 om 10:40

ik maak kleine quiches, dus daar neem ik vanavond een van

Gefeliciteerd Yette!

Ik ga pasta maken met spekjes en erwtjes. Even kijken of we nog iets in huis hebben wat er doorheen kan om het smeuïg te maken. Misschien pesto, of in geval van nood alleen kaas. Al denk ik dat ik pesto iets te heftig vind nu.

Nog gefeliciteerd Yette! En veel plezier in je paradijsje

Wij aten gisteren "paella "
Vanavond pasta met broccoli en gerookte zalm 

Maak een koude tomatensoep , Het is hier erg warm, en gegen zin om te koken.

Ik ga een k&k ding uitproberen:

images?q=tbn:ANd9GcRf28rBbCd7RTpsffhK24Ip6NYeAE13w96tLg&usqp=CAU

Ik bak er wat garnalen bij en maak een snel miso-soepje van bouillon en miso (duh). Knip nog wat peterselie uit de tuin en dan hoop ik dat t smaakt. 

kipfilet haasjes

yette

yette

17-08-2025 om 16:59 Topicstarter

Bedankt voor de felicitaties!!!

Gefeliciteerd Yette.

Gisteren straat BBQ. Was goed verzorgd. Ik at salades, zalm pakketje, garnalen spies en een kipspiesje.  Was erg gezellig maar ik wilde vanochtend de zonsopgang op de hei fotograferen. Ben om 12 uur mijn bed in gerold en stond er om 5 uur weer naast. Ough. Maar het was het waard.

Vanavond maak ik risotto met geredde oesterzwam voetjes en oesterzwam olie uit de No Waste Army box. Ik gooi er nog courgette doorheen en we eten er een kabeljauw haasje bij. De vriezer is bijna leeg. Mooi zo want volgende week op vakantie 

Gefeliciteerd Yette. En die soep heb ik even opgeslagen, dat klinkt heel lekker. 

Ben ook benieuwd naar die K&K kimbap, Toetie. 

Het weekend had ik met een vriendin afgesproken. Eigenlijk zouden we in mijn woonplaats afspreken, maar omdat ik ook naar mijn ouders wilde werd het plan gewijzigd en zijn we naar hun (en Brown's) woonplaats gegaan. 's middags eerst een pan geroosterde paprika-tomatensoep gemaakt voor/bij mijn ouders. Daarna vriendin van de trein gehaald. Koffie gedronken op een terras en daarna een rondje over het strand gelopen.. 's avonds gingen we uit eten. Vooraf: PREI geroosterd | Ajo Blanco | appel | gerookte amandel | olie van prei | mosterd cress en als hoofdgerecht had ik KABELJAUW mossel | gepofte paprika | tortilla van aardappel | saus romesco. Hoofdgerecht was lekker, maar niet heel spectaculair. Voorgerecht daarentegen was super. Daarna zijn we nog het café in gegaan en het werd behoorlijk laat en redelijk alcoholisch. Vanochtend nog een rondleiding in een kunstproject/beeldentuin. Vol weekend.

Nu ben ik weer thuis en redelijk gaar. Ik heb geen idee wat ik ga eten. Mss maak ik rucola pesto. Alles voor in huis. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-08-2025 om 18:01

nog gefeliciteerd Yette. 
Ik heb ipv de hartige taart een kiploempia in de airfryer gegooid. Smaakte wel ok. Morgen de hartige taart, wel handig na het sporten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.