Eten
FaithfulDuck87
19-08-2025 om 17:01
ik denk dat ik maar een wrap maak, met wat koelkast/diepvriesrestjes
Dolfje
19-08-2025 om 17:15
Couscoussalade met komkommer en tomaat en een rundervink want die lagen nog in de diepvries.
Dolfje
20-08-2025 om 08:15
Nou vandaag weer woensdag en het rooster is weer normaal dus eet op het werk. In elk geval een bakje yoghurt wat ik meeneem en voor ik vanmiddag ga eet ik thuis soep denk ik. Verder zie ik het wel.
Man heeft een bakje curry uit de diepvries gehaald.
afrodite05
20-08-2025 om 08:32
Hehe, we zijn weer in het ritme van Dolfje!
Ik denk dat ik straks een goedgevulde soep maak van chorizo, courgette, linzen en tomaten. We hebben nog veel rijstsalade over (dubbele portie gekookt), dus daar kan iedereen ook nog wat van nemen. Verder is er nog een stokbroodje kruidenboter en mogelijk pluk ik nog wat spinazie/fetaflapjes uit de diepvries. Even overleggen met man straks, want alles bij elkaar is wel over the top.
anijsblokje
20-08-2025 om 09:29
Hier wordt vanavond harira gemaakt, hebben we net besloten op basis van wat er nog "in huis" is.
Dorestad
20-08-2025 om 09:30
geroosterde maïskolven, gepofte aardappelen, salade, biefstukje
En ik denk dat ik nog een pruimenvlaai ga bakken
ToetieToover
20-08-2025 om 09:48
Vandaag eten we Finse koolrolletjes, op verzoek van vriendlief, met jam en aardappelpuree. Best wat werk om ze te rollen dus dat heb ik gisterenavond al gedaan, kunnen ze zo de oven in. Puree is het keukenwerk van vriend. Hij maakte gisteren rijstepap, dus dat wordt het toetje. Was gezellig samen in de keuken gisterenavond
Verder maak ik simpele egg drop soup. En k&k spring rolls, eens kijken hoe die smaken.

yette
20-08-2025 om 09:50
Idioot veel gedaan gisteren. De rijst die ik had gekookt om nasi van te maken, werd een salade met een blikje makreel.
Maar hé, mijn kroonluchter (een echte - met koper en porselein 💜) hangt weer in een boom en ik ben begonnen met het maken van een nieuw raam voor de caravan die de zonnepanelen en bijbehorende accu huisvest. Het is me alleen nog niet gelukt om een goede hotspot te maken. Dus morgen gaat mijn foon hoog in de boom en dan heb ik hopelijk internet op m'n laptop. Ik wil Zomergasten van afgelopen zondag graag zien.
T'is wat hoor. Wildkamperen
MijnNaamIsHaas73
20-08-2025 om 12:18
Ik zie het helemaal voor me Yette, geweldig!
Ik maak vanavond gebakken aardappelen (from scratch) met gebraden drumsticks en "natte sla".
Dat maakt mijn moeder altijd en de kinderen zijn er helemaal dol op. Ik weet alleen niet precies hoe het moet en mijn moeder is niet bereikbaar. Het is in ieder geval kropsla met een fijngesnipperd uitje, gekookt ei en een dressing van mayonaise en yoghurt.
Gisteren waren we uit eten, was gezellig en een fijn terras, het eten was niet heel bijzonder. Ik deelde tonijntataki en zalmtartaar met man. Ook had ik nog een klein gerechtje van dorade met caponata en gefrituurde kip met kimchi. Die kimchi vond ik heel heftig.
yette
20-08-2025 om 19:15
De hotspot lukte me niet, het bereik is vandaag waardeloos
Nu ff bij de boerderij om mijn merguez uit de koelkast te halen en mail te lezen. Ik maak er een caprese salade bij van zwarte tomaten en gebruik een stukje stokbrood om mijn bord mee schoon te vegen.
Geen idee trouwens hoe die tomaten in Nederland heten. Het is een soort coeur de boeuf. Denk dat ze ze maar zwart noemen omdat 'auberginebordeauërig' niet zo lekker bekt.
GeorgieBrown
20-08-2025 om 20:02
Grappig Yette, je bent er maar druk mee.
Afrodite, die rijstsalade klinkt lekker. Ga ik even opzoeken.
Gisteren ben ik met mijn ouders gaan kijken naar een plek in een verpleeghuis. Was niet zo leuk, want geen van beide zijn nog erg gewend aan het idee (logisch). Het was een lastige dag. Gisteravond zijn Brown en ik even pizza gaan eten, om even buiten te zijn en een beetje te ontspannen.
Vandaag had ik een salade sla en rucola en tomaatjes (van 't balkon) met komkommer, aardappel, eitje, blikje makreel en olijven.
Teigera
21-08-2025 om 09:40
Poeh GB, dat zijn niet de leukste uitjes nee... lijkt me pittig voor jullie allemaal.
Frut I en lief eten vanavond zalm in bladerdeeg, ik eet gekruide gebakken zalm zonder bladerdeeg, erbij spinazie, puntpaprika en aardappeltjes.
yette
21-08-2025 om 12:46
Georgie
Wij zaten dit voorjaar in hetzelfde schuitje. Mijn vader woont nu in een instelling voor dementerenden, op fietsafstand van mijn moeder. Het is een fijne, mooie plek. Veel 'leuker' dan ik me had voorgesteld. Maar, hoe tevreden hij daar ook is, ik ga er nog steeds vandaan met een brok in mijn keel. Sterkte!
Vandaag eet ik pastasalade met tomaat, ui, komkommer, olijven, basilicum en kip.
Dolfje
21-08-2025 om 15:08
Ik denk dat zoiets voor mijn schoonouders binnen nu en een jaar of wat ook aan de orde is. Daar ook een van de twee Alzheimer. De indicatie tot verblijf is er al maar ze zijn er nog niet aan toe maar je ziet de achteruitgang.
Ik ga er morgen weer heen ter ondersteuning bij een gesprek.
Ot wij eten vanavond dit https://brendakookt.nl/recepten/orzo-in-tomatensaus-met-gehaktballetjes/ maar dan met merquez die ik in stukjes bak.