Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

RoosOpJeHoed schreef op 28-10-2022 om 18:22:

Wat goed Dolfje! Heb je het pastinaakmysterie nog voor kunnen leggen aan je consulent?

Ja ze zei dat dat wel kon maar dat het wel groente was.

Ik had gebakken aardappelkroketjes met entrecote met kruidenboter en vergeten groenten ( geen groenten)

yette

yette

28-10-2022 om 19:16 Topicstarter

watertoren schreef op 28-10-2022 om 19:10:

Ik had gebakken aardappelkroketjes met entrecote met kruidenboter en vergeten groenten ( geen groenten)

Pasta alfredo.

Wij waren een weekje in de Middelandse zee-contreien. Was erg fijn, blauwe zee, mooie oude tempels, kleine dorpjes, genoten van elkaars gezelschap en de rust (je hoeft even niks). Jammer wel dat frut II ziekjes was, soms wat koortsig, vlekjes in gezicht en op rug, op een gegeven moment gevolgd door de bij hem zeer welbekende oorontstekingen (jaja, beide kanten). Gelukkig ga ik altijd op vakantie met een klein EHBO-tasje, die meestal geheel voor niets is, maar nu dus goed van pas kwam. Doordat hij zich soms miserabel voelde konden we niet zoveel doen als we normaal gesproken zouden doen, maar goed. Qua eten was het niet echt spannend, pastaatje hier, curry daar, agv-tje ook. Wel hebben we een keer heerlijk gedineerd op een terrasje in een mooie oude stad. De frutjes smulden als voorgerecht met lief mee van verschillende hapjes (olijven, tapenade, artisjok, worst, kaas) en daarna de welbekende friet met kipnuggets  . Toe ijs, waarbij ik blij verrast was want oudste koos pistache-ijs (die heb ik een keer geproefd van jou mama, die wil ik nu ook) en niet de eeuwige chocolade. Lief en ik aten meer lokale gerechten van het eiland waar we zaten, dat beviel goed.
Donderdagochtend zijn we heel vroeg teruggevlogen. In de avond snel tagliatelle met een sausje van pesto, spinazie, gerookte zalm, zongedroogde tomaten en gehalveerde cherrytomaten gemaakt. Supersnel klaar en altijd een hit hier in huis. Vanavond hebben we gado gado gegeten met omeletreepjes en veel groenten. 

jachtschotel met kip 

Ik ontdooide een diepvriesbaksteen, waarvan ik wist dat het een milde curry was met draadjesvlees en warmde die op. Serveerde er zilverliesrijst, mangochutney, Griekse yoghurt en Turks brood bij. Was een lekker en makkelijk maal. 

Jynta1981 schreef op 28-10-2022 om 09:53:

Thaise curry met vis, broccoli, sugarsnaps en cherrietomaatjes. Met rijst en lekker veel koriander.

Dit werd het dus allemaal niet, schuift door naar morgen.

Ik had vandaag 20 km hardgelopen en kon daarna geen pap meer zeggen,  en we aten allemaal apart van elkaar, dus ik maakte een pan luie wijven soep: pot bouillon, soepgroente, kant en klare ballen en vermicelli. Gesneden stokbrood en een stuk brie erbij. 

watertoren schreef op 28-10-2022 om 19:10:

Hier wordt het vanavond oesterzwammen met paksoi, gember, chilipeper enzo en volkoren basmatirijst of volkoren mie. Het meeste heb ik al in huis, ik moet eigenlijk vooral op pad voor de gember. Het was handig geweest als ik gisteren verder vooruit gedacht had, maar ja! 

Wij hebben gisteren teveel maar heel gezellig geborreld met vrienden dus nu totaal geen zin om te koken maar misschien komt dat nog het is tenslotte nog vroeg. Kan anders een blik soep opentrekken en een ei bakken.

NonstopPorpoise69

NonstopPorpoise69

29-10-2022 om 12:31

vanavond lekker uiteten. Het word turks

yette

yette

29-10-2022 om 12:32 Topicstarter

De Vader wil bbq-en, dus ik laat me verrassen. 

NonstopPorpoise69

NonstopPorpoise69

29-10-2022 om 12:36

yette schreef op 29-10-2022 om 12:32:

De Vader wil bbq-en, dus ik laat me verrassen.

Ow heerlijk 

@Teigera, wat zielig voor frut II en wat rot zo op vakantie. Fijn dat jullie er toch wat van hebben kunnen maken. Wat leuk dat de oudste pistache-ijs koos, soms verrassen ze je ineens met hun smaak!

Hier staat zelfgemaakte pizza op het menu. Zoon wil er een aap van maken. Okè... Ik heb champignons, paprika, olijven, ham, salami, tomaten(+saus), emmentaler en mozzarella. Zal vast goedkomen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.