Eten
afrodite05
24-07-2026 om 07:00
Volgens mij ben ik de enige die Buufie niet herkent...
zal wel aan mij liggen, maar evengoed: welkom!
Hier een drukke klusdag, dus vanavond eten we makkelijk: k&k salade met stokbrood kruidenboter en een hamburger.
Ted68
24-07-2026 om 07:21
Ik dacht hetzelfde Afro; pieker me suf….
Weet nog niet wat we eten; werk vandaag, en doe daarna de Weekend boodschappen.
buufie
24-07-2026 om 07:31
Ik heb nog pastasalade staan van gisteren, dus dat eet ik nog een keer. Ook wel lekker makkelijk, sta de hele dag al in de keuken en het is mijn laatste werkdag, dan 2 weken vakantie.
Dolfje
24-07-2026 om 08:55
Fijne vakantie Buufie!
Ik ben vrij vandaag, zowat elke vrijdag maar ook geen kapper /fysio of andere afspraken staan.
Wil straks wel rustig wat sporten en het bed verschonen en boodschappen doen en lezen.
Ik ga een pinda -noedelsoep maken. Misschien nog iets van een springroll erbij maar dat ligt aan mijn energieniveau later op de dag.
Teigera
24-07-2026 om 16:34
Ik eet alleen met jongste vanavond, hij mocht kiezen: pastaaaaaaa riep hij blij. Prima. Pasta met tomatensaus en kruiden, courgette, gehaktballetjes en natuurlijk kaas. Daarna heb ik een chocolademousse-toetje.
Het is grappig, oudste is deze week op scoutingkamp en daarom mocht jongste wat 'verzoekjes' indienen voor het avondeten deze week: Indiase curry "met kikkererwten enzo" en wraps koos hij. Gezonde keuzes!
MijnNaamIsHaas73
24-07-2026 om 18:38
Wij eten wortel en venkel uit de oven, mar een stukje gebakken zalnm en aardappelblokjes uit de airfryer
irmaladouce
24-07-2026 om 19:22
Man en JV verzorgen de maaltijd vandaag. Ze zijn - as we speak - in de weer met lamshaasjes en worstjes op de gril en er ligt ook een groentenmix van courgettes, uien en paprika op een plaat te grillen. Verder hebben ze nog gegrilde knoflookpitas bedacht en sla. Ik krijg er honger van en ga de tafel (buiten) dekken.
irmaladouce
24-07-2026 om 19:23
Man en JV verzorgen de maaltijd vandaag. Ze zijn - as we speak - in de weer met lamshaasjes en worstjes op de gril en er ligt ook een groentenmix van courgettes, uien en paprika op een plaat te grillen. Verder hebben ze nog gegrilde knoflookpitas bedacht en sla. Ik krijg er honger van en ga de tafel (buiten) dekken.
Dolfje
25-07-2026 om 08:48
Wij gaan vanmiddag uit lunchen, voor vanavond heb ik nog veel pinda -noedelsoep over.
Ted68
25-07-2026 om 09:56
Ik maak een grote pan ossobucco; met veel groente in de saus, en daarbij eten we fregola sarda..die ik in Bouillon kook.
afrodite05
25-07-2026 om 11:10
Ik maak Jamie's rijstsalade met zwarte bonen en daarbij gaan worstjes. Voor de liefhebbers nog wat paprika en komkommer ernaast.
Dolfje
25-07-2026 om 15:10
Net de lunch : 2 dikke sneden brood met geitenkaas, gegrilde perzik, walnoot stukjes en honing en veldsla. Was lekker maar een beetje saai qua smaak. Ik miste iets.
Man had eiersalade met bieslook en bacon en schoonmoeder gepocheerd ei op smashed avocado ( die had ik de vorige keer daar en is erg lekker).
Erbij 2 witte trappist en nu dus duf 
irmaladouce
25-07-2026 om 19:18
Wij eten dadelijk wraps met een overgebleven lamshaasje, feta, ui, paprika en sla. Met een yoghurtdressing. Restjes dus.
Morgen maakt man risotto met chorizo en tomaat en Parmezaan. Simpele groene erbij.
MijnNaamIsHaas73
25-07-2026 om 20:55
Wij aten sushi bowl. Met komkommer, avocado, wortel julienne, zalm, tonijn, sesamzaadjes en panko. En een sausje van mayo, wasabi en sojasaus
buufie
25-07-2026 om 20:58
ben de hele dag bij een sportwedstrijd geweest, en had van alles mee. toen ik thuis was, had ik niet zo veel trek meer, alleen een krentenbol gegeten nog